AnonymBruker Skrevet 21. februar 2019 #21 Skrevet 21. februar 2019 Potetlompe Anonymkode: 30fef...ae2
Jellybean Skrevet 21. februar 2019 #22 Skrevet 21. februar 2019 Jeg kutter andre ting fremfor tortillaen. Jeg er elt avhengig av den. Spiser heller litt mindre av andre ting den dagen har du forsøkt å lage tortillas selv? det er kjempeenkelt og du får kontroll på innholdet!
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2019 #23 Skrevet 21. februar 2019 Lomper så klart! Buer speltlomper bruker jeg som tortilla. Det er godt, du føler deg ikke oppblåst og har mindre kalorier. Anonymkode: 399c6...330 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2019 #24 Skrevet 21. februar 2019 Google "low carb lefse". Kjøp så fra Gymgrossisten. Anonymkode: 7c90d...ab5
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2019 #25 Skrevet 21. februar 2019 Kan du ikke bruke papir? Vanlig dasspapir er tynt, og smaker ikke mye. Går greit ned sammen med smakfull mat og drikke til. Anonymkode: 3609b...fc1 7
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #26 Skrevet 22. februar 2019 Hvis du lager pannekaker av kikertmel får du et helt annet nærings- og karbohydratinnhold enn hvis du bruker de som er laget av mais. Anonymkode: e8ad1...883 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #27 Skrevet 22. februar 2019 Det er ikke sunnere med fett enn med karbohydrater. Problemet med karbohydrater er gluten, og fremfor alt hvete, og alt som inneholder raffinert sukker. Andre karbohydrater er ok! Frukt, søtpoteter, poteter, kornslag som hirse og qinuoa, ingenting galt med det. Ja mange tar av når de begynner på lavkarbo, men mange legger på seg igjen etter hvert også. Anonymkode: e954d...cc3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #28 Skrevet 22. februar 2019 Det er færre kalorier i et tacoskjell enn en tacolefse, så dersom du holder deg til samme antall, har du omtrent halvparten av kaloriene. Anonymkode: 95ef8...f93
cloudsinger Skrevet 22. februar 2019 #29 Skrevet 22. februar 2019 Jeg bruker ofte hjertesalat istedenfor lefser og det funker fint som bare det i hvert fall
TomHm Skrevet 22. februar 2019 #30 Skrevet 22. februar 2019 På 20.2.2019 den 9.45, AnonymBruker skrev: Husk at ei tortillalefse ikke er så stor, så det er ikke så mye kalorier som det ser ut som hvis du ser på innholdet. Det er bedre om du reduserer mengden kjøtt, ost og rømme og heller har mer grønnsaker i. Jeg fyller vanligvis lefsa til den er stappfull, men siden det meste er salat og andre grønnsaker blir det ganske sunt. Wraps er vanskeligere fordi man da må ha mye mindre fyll. Derfor lager jeg aldri wraps. Salat i en boks er mye enklere. Anonymkode: e97ce...db1 En lefse er 260-280 kalorier og de fleste spiser 2 til en middag. Dette er jo bare rent hvetemel og er definitivt det lureste og bytte ut viss man ønsker en sunnere middag.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #31 Skrevet 22. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis du lager pannekaker av kikertmel får du et helt annet nærings- og karbohydratinnhold enn hvis du bruker de som er laget av mais. Anonymkode: e8ad1...883 Jeg har foreslått det for lenge siden og blitt nedstemt. Anonymkode: bf9d2...bf0
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #32 Skrevet 22. februar 2019 Jeg lager tacosalat, dvs jeg legger lagvis alt jeg normalt ville hatt på tacoelefsen og har rømme og salsa ved siden av. Spise uten lefse/skjell eller kun med ett skjell for litt crunch. Veldig godt, bare en annen måte å gjøre det på. Ellers anbefales tacopai, men da blir det jo hvetemel igjen. Anonymkode: 914af...a43 1
Inwe Skrevet 24. februar 2019 #33 Skrevet 24. februar 2019 (endret) På 20.2.2019 den 18.30, SupaWoman skrev: Flere kalorier i kikertmel enn i hvetemel. Det vil fortsatt være mindre kalorier i en lefse laget på kikertmel og vann enn en tortilla fra butikk. I tillegg vil du antagelig spise mindre da det er mer proteiner og du blir mettere av en slik lefse. Du vil også få i deg mindre tomme kalorier og sånn sett antagelig legge på deg mindre uansett om det er samme kaloriinnhold. Endret 24. februar 2019 av Inwe
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #34 Skrevet 24. februar 2019 På 19.2.2019 den 23.40, AnonymBruker skrev: Tortilla inneholder både mye kalorier og raske karbohydrater. Enten man lager taco, wraps, kebab eller annet. Grov tortilla er heller ikke spesielt sunnere enn vanlig. Så det jeg ofte har gjort er å droppe selve tortillaen og bare spise "fyllet" fra en tallerken. Men det blir jo litt kjedelig i lengden å spise det som da føles bare som forskjellige typer salat. Det er noe med det å pakke det inn og spise fra en lefse. Jeg forsøkte i dag med vanlig hodekål. Tok av et lag med blader og prøvde å rive det minst mulig for så å lage kebab med blant annet kinakål i. Men da blir det jo fryktelig mye kål. Og kålblader er heller ikke så godt når det ikke er varmebehandlet eller kuttet opp i små strimler. Men kål er jo det eneste som har blader som er store og solide nok til å holde maten. Noen som har andre forslag til hva som kan brukes, uten å sprenge kaloribudsjettet? Anonymkode: 12d39...5a3 Legg alt i et blad hjertesalat Anonymkode: 0737b...ba3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå