AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #1 Skrevet 19. februar 2019 Tortilla inneholder både mye kalorier og raske karbohydrater. Enten man lager taco, wraps, kebab eller annet. Grov tortilla er heller ikke spesielt sunnere enn vanlig. Så det jeg ofte har gjort er å droppe selve tortillaen og bare spise "fyllet" fra en tallerken. Men det blir jo litt kjedelig i lengden å spise det som da føles bare som forskjellige typer salat. Det er noe med det å pakke det inn og spise fra en lefse. Jeg forsøkte i dag med vanlig hodekål. Tok av et lag med blader og prøvde å rive det minst mulig for så å lage kebab med blant annet kinakål i. Men da blir det jo fryktelig mye kål. Og kålblader er heller ikke så godt når det ikke er varmebehandlet eller kuttet opp i små strimler. Men kål er jo det eneste som har blader som er store og solide nok til å holde maten. Noen som har andre forslag til hva som kan brukes, uten å sprenge kaloribudsjettet? Anonymkode: 12d39...5a3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #2 Skrevet 19. februar 2019 Jeg spiser tortillas til wraps, skjønner ikke hvorfor det skulle være usunt. Jeg holder meg innenfor kaloribudsjettet, jeg ville heller kutte på noe annet. Anonymkode: e8e8a...c07 9
absinthia Skrevet 19. februar 2019 #3 Skrevet 19. februar 2019 Der jeg kommer fra, brukte de iblant noe de kalte « Mjuklefse» som de puttet f.eks fisk, smør og potet inn i og spiste. Har ikke sett noen gjøre dette siden jeg var barn, så det er nok delvis glemt. Dette er hjemmelagd flatbrød, som er fuktet, på samme måten som ordinære lefser. Det er bare å bruke en oppskrift på grovt flatbrød, så blir det nok bra. Er bare å lage mange, mens du er i sving, disse kan lagres i månedsvis. ( Hm....tror jeg må slå meg løs med takka, begynte å drømme om torsk og nypotet) 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #4 Skrevet 19. februar 2019 Når man har kommet til det punktet at et par tortillalefse må erstattes fordi de ikke er sunne nok er det på tide med fokusskifte. Anonymkode: 7931d...f69 24
Lammelåret Skrevet 19. februar 2019 #5 Skrevet 19. februar 2019 Du kan bruke hele blader av isbergsalat. 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #6 Skrevet 19. februar 2019 44 minutter siden, Lammelåret skrev: Du kan bruke hele blader av isbergsalat. Jeg har sett dette foreslått, men isbergssalaten har ikke så store blader, og de har en litt vanskelig fasong til formålet. Ihvertfall de som er å få tak i nå for tiden. Anonymkode: 12d39...5a3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #8 Skrevet 20. februar 2019 Husk at ei tortillalefse ikke er så stor, så det er ikke så mye kalorier som det ser ut som hvis du ser på innholdet. Det er bedre om du reduserer mengden kjøtt, ost og rømme og heller har mer grønnsaker i. Jeg fyller vanligvis lefsa til den er stappfull, men siden det meste er salat og andre grønnsaker blir det ganske sunt. Wraps er vanskeligere fordi man da må ha mye mindre fyll. Derfor lager jeg aldri wraps. Salat i en boks er mye enklere. Anonymkode: e97ce...db1 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #9 Skrevet 20. februar 2019 Kikertpannekaker (kikertmel og vann) eller bokhvetepannekaker (bokhvetemel, et egg, og vann). Anonymkode: bf9d2...bf0 4
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #10 Skrevet 20. februar 2019 Hjertesalatblader pleier å funke bra Anonymkode: 7351e...459 2
Djungelvrål Skrevet 20. februar 2019 #11 Skrevet 20. februar 2019 17 timer siden, Meadow skrev: Spelt-lomper? Like mye kalorier i spelt som i annet mel.
Djungelvrål Skrevet 20. februar 2019 #12 Skrevet 20. februar 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Kikertpannekaker (kikertmel og vann) eller bokhvetepannekaker (bokhvetemel, et egg, og vann). Anonymkode: bf9d2...bf0 Flere kalorier i kikertmel enn i hvetemel.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #13 Skrevet 20. februar 2019 Hva med de shellene av mais da? Anonymkode: 43a23...c67
Djungelvrål Skrevet 20. februar 2019 #14 Skrevet 20. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva med de shellene av mais da? Anonymkode: 43a23...c67 Hovedsaklig fritert maismel, samme som tortillachips. Selvsagt et høyere kaloriinnhold enn lefser.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #15 Skrevet 20. februar 2019 Hvis du lettkoker blader av hodekål etter å ha skåret ut litt av den harde stilken, får du myke kålblader som er velegnet til innpakning. Anonymkode: b0e7b...0ad
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #16 Skrevet 20. februar 2019 14 minutter siden, SupaWoman skrev: Hovedsaklig fritert maismel, samme som tortillachips. Selvsagt et høyere kaloriinnhold enn lefser. De er mye mindre enn lefsene og du får vel like mye oppi, så det blir jo mindre kalorier sånn sett. Anonymkode: 43a23...c67 2
Djungelvrål Skrevet 20. februar 2019 #17 Skrevet 20. februar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: De er mye mindre enn lefsene og du får vel like mye oppi, så det blir jo mindre kalorier sånn sett. Anonymkode: 43a23...c67 Man får stappet mye mindre mat i et tacoskjell enn i en lefse.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2019 #18 Skrevet 21. februar 2019 13 timer siden, SupaWoman skrev: Flere kalorier i kikertmel enn i hvetemel. Ok. Tråden dreier seg altså ikke om sunnhet, men om slanking? Da skal jeg ikke forstyrre mer. Anonymkode: bf9d2...bf0 6
Djungelvrål Skrevet 21. februar 2019 #19 Skrevet 21. februar 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Ok. Tråden dreier seg altså ikke om sunnhet, men om slanking? Da skal jeg ikke forstyrre mer. Anonymkode: bf9d2...bf0 Les HI.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2019 #20 Skrevet 21. februar 2019 Kaloribusjett? Spis litt mindre/mer kalorifattig tidligere på dagen da vel, og unn deg et par hjemmelagde tortillaer til tacoen din. Taco er ikke taco uten noe å pakke fyllet inn i. Anonymkode: 0b173...f10 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå