Smilla78 Skrevet 12. april 2005 #1 Del Skrevet 12. april 2005 Jeg elsker cappuchino og bare MÅ ha 1-2 kopper hver dag. Er dette veldig usunt/fetende? Jeg lager den selv på kaffemaskin med espressokaffe og ca 1 dl h-melk. Bruker ikke sukker, men har litt cappuchinostrø på toppen. Har lyst til å gå ned 5 kg før sommeren, men er kanskje ikke noe å spare på å kutte ut cappuchinoen? Går jo an å erstatte h-melka med skummet kanskje, men da blir jo ikke skummet like bra. Og det er jo små mengder melk jeg bruker. Og litt melkefett er vel bare sunt eller??? Drikker aldri melk ellers, bare vann, farris og sukkerfri brus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 12. april 2005 #2 Del Skrevet 12. april 2005 Hvis du holder deg til 1 og av og til 2 kopper pr dag, så kan du godt beholde h-melka di i kaffen... Men du kan nok med fordel se på kostholdet ditt som en helhet. Hvis du fx spiser pommes frites til middag hver dag, så er det ikke cappuchinoen som er problemet. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smilla78 Skrevet 12. april 2005 Forfatter #3 Del Skrevet 12. april 2005 Spiser aldri pommes frites og fet mat, men er nok dessverre litt for glad i godteri. Spiser bare salat, pasta, kylling, ris og fisk og bruker aldri smør på brødskiva. Men endel godis blir det. Er ikke overvektig, har alltid vært slank, men vil likevel ned 5 kg. Vil føle meg litt mer vel da for jeg la på meg da jeg var så dum å prøve diane. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
villkatt Skrevet 12. april 2005 #4 Del Skrevet 12. april 2005 Det blir sagt at en ikke bør drikke slike kaffedrikker mer enn 2-3 ganger i uken. Husker ikke hvem som har uttalt dette.. Jeg jobber selv på kaffebar, og når det gjelder melken, så er det jo sunnere med skummet-/lett-melk, enn H-melk.. Men en annen ting som gjør at det ikke er spesielt sunt å drikke disse kaffedrikkene er at det kan være ganske mye fett i kaffebønnene. Men det kommer også an på hvilken typer bønner man bruker. Noen er mer fettete enn andre, det har jeg sett selv! Men om du bruker feks espressopulver e.l. vet jeg ikke helt hva som gjelder med tanke på sunnhet... Håper dette var til hjelp! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smilla78 Skrevet 12. april 2005 Forfatter #5 Del Skrevet 12. april 2005 Takk for svar. Jeg bruker ikke bønner, men barista espressoblanding kjøpte på kaffebutikk. Hender også jeg bruker illy espressokaffe fra dagligvaren. Dyrt er det ihvertfall! 60kr for 250 gram!! Det er rått! Flåeri! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå