AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #1 Skrevet 19. februar 2019 Mannen min og jeg har vært sammen i mange år. Han er min aller beste venn og vi har det veldig gøy sammen, drar på morsomme ferier sammen, trener sammen og har det egentlig veldig bra på de fleste områder. Men, jeg alltid følt noe var litt off under selve sexen. De første gangene hadde han drukket minst to glass vin, rommet var mørkt og han var kun interessert i en stilling. Altså at han lå på ryggen og jeg var på topp. Dette er egentlig sånn det har vært i alle år vi har vært sammen. De gangene jeg prøver noe annerledes, som å suge han, virker han som han er svært ukomfortabel og avbryter meg ganske straks. Han har aldri slikket meg, men det hender han fingrer meg noe før den sedvanlige penetreringen. Vi har alltid sex med meg på topp, han ligger helt stille under meg til han kommer. Og da er helt over. Så blir det kleint og ingen sier et ord, før en av oss sier; hvem skal på do først. Jeg skjønner at det er mitt ansvar å komme, men han virker ikke det fnugg interessert i å få meg til å komme. Jeg har ved en anledning forsøkt å ta det opp, da sa han: det er en guttegreie, google it. Noe som såret meg veldig. Når jeg har forsøkt å utforske hva han faktisk liker med sex sier han bare "at alt er normalt" "jeg tenner på deg". Vi har også sex alt for sjeldent i forhold til hva jeg skulle ønske. Jeg føler meg ofte avvist når jeg prøver å initiere sex, han er ofte sliten, vil heller leke med hunden eller med ipaden når jeg "prøver meg på han". Vi har dog som regel sex en eller annen gang i løpet av helgen (aldri ukedag, meget sjeldent edru), størst er sjansen etter en flaske vin og kanskje et par, tre øl. Og da får jeg helt ærlig følelsen av at han gjør det, for å holde husfreden med meg. Han er veldig kosete og liker å ligge inntil meg, klemme meg og nusse på munnen. Dette gjør vi nesten hver dag. Men jeg savner, lidenskap, en følelse av at han faktisk vil ha meg. Han vil for eksempel aldri kline med tunge. Jeg har forsøkt å ta opp sexlivet vårt med han flere ganger. Sex pleide egentlig å være veldig viktig for meg, men jeg føler som regel bare veldig dårlig med sex nå. Når jeg rett ut nevner at jeg skulle ønske at vi hadde sex oftere eller i andre stillinger blusser det alltid opp verdens verste krangel. Han blir kjempe sint og gir meg samme regla om at jeg tenker for mye, at jeg alltid på fokusere på alt som er negativt med forholdet vårt, at når jeg tar det opp, så jeg er innstilt på at forholdet vårt er dårlig. At han som mann ikke klarer å prestere når han vet at jeg er misfornøyd. Jeg er nå ganske frustrert, har veldig lyst til at forholdet skal fungere. Er det noen som har noen tips? Erfaring med samlivsterapeut/sexolog? Eller har vært i lignende situasjon og klart å snu på det? Anonymkode: edb98...55c
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #2 Skrevet 19. februar 2019 Høres ut som du fant deg en kvinne født i feil kropp. Anonymkode: f2430...f26 6
Ardenus Skrevet 19. februar 2019 #3 Skrevet 19. februar 2019 Må si dette var meget merkelig, ikke hørt om noe slikt i det hele tatt.. 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ved en anledning forsøkt å ta det opp, da sa han: det er en guttegreie, google it. Hva er en guttegreie? 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #4 Skrevet 19. februar 2019 3 minutter siden, Ardenus skrev: Må si dette var meget merkelig, ikke hørt om noe slikt i det hele tatt.. Hva er en guttegreie? At gutter ikke klarer å være seksuelle etter at de har kommet selv eller noe. De var i relasjon til at han ikke prøvde å få meg til å komme etter han hadde kommet selv. Anonymkode: edb98...55c 1
Ardenus Skrevet 19. februar 2019 #5 Skrevet 19. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: At gutter ikke klarer å være seksuelle etter at de har kommet selv eller noe. De var i relasjon til at han ikke prøvde å få meg til å komme etter han hadde kommet selv. Anonymkode: edb98...55c Ååh. Jeg kan også få en "avsmak" (sjelden) for sex rett etter, men jeg bryr meg om hvordan de har det, så da gjør jeg selvsagt det som skal til for at hun skal komme. Blir dessuten kåt igjen da 😄 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #6 Skrevet 19. februar 2019 Just now, Ardenus said: Ååh. Jeg kan også få en "avsmak" (sjelden) for sex rett etter, men jeg bryr meg om hvordan de har det, så da gjør jeg selvsagt det som skal til for at hun skal komme. Blir dessuten kåt igjen da 😄 Ja, sex er utrolig lite interessant etter at man kommer. Anonymkode: f2430...f26 1
Ardenus Skrevet 19. februar 2019 #7 Skrevet 19. februar 2019 Klarer du å leve slikt du har det nå ? Virker veldig stusselig, er jo ingen lidenskap eller variasjon osv. Tror jeg hadde stilt han til veggs å forlangt gode svar på hva er det som skjer/ikke skjer. Gir ikke det deg noe, så finn deg en ny å bli glad i. 5
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #9 Skrevet 19. februar 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, sex er utrolig lite interessant etter at man kommer. Anonymkode: f2430...f26 Da får dere jo sørge for at det går for dama før dere kommer selv da... Problem løst... Anonymkode: c283a...8f3 7
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #10 Skrevet 19. februar 2019 Han er homo. Anonymkode: 16961...053 6
rutetesnut68 Skrevet 19. februar 2019 #11 Skrevet 19. februar 2019 Vi har vært sammen i 4 år og han er min første ordentlige kjæreste (er i begynnelsen av tjueårene). Er ikke veldig lykkelig i forholdet fordi jeg føler at ting aldri kommer til å bli noe annerledes enn det er nå. Har tenkt tanken at han er homofil eller aseksuell selv, eller at han rett og slett ikke tenner på meg. 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #12 Skrevet 19. februar 2019 Virker som dere har totalt forskjellig sexlyst. Dette forholdet er ikke liv laga Anonymkode: 1855c...379 4
FrodeF Skrevet 19. februar 2019 #13 Skrevet 19. februar 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da får dere jo sørge for at det går for dama før dere kommer selv da... Problem løst... Anonymkode: c283a...8f3 Dere sørge for ja. 😂😂😂😂 Damer får ta ansvar for egne orgasmer
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #14 Skrevet 19. februar 2019 (endret) Jeg ser ingen vei utenom å ha en skikkelig prat om dette, HI. Kanskje det er lettere for ham å prate om det etter et lite glass vin? Du må for all del ikke være anklagende, da blir det nok bråstopp. Du må prøve å finne ut hvor landet ligger, så får du ta dine valg basert på det senere. Anonymkode: 01b0a...9b2 Ryddet for sitat av slettet innlegg, og svar til dette. Perelandra, mod. Endret 23. februar 2019 av Perelandra 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #15 Skrevet 19. februar 2019 For meg høres det ut som at han manipulerer deg. Det er ikke normalt å ha det sånn som du har det, iallefall ikke når du har sagt tydelig at dette ikke funker for deg men han bare driter i det. Han kan ikke si at du bare fokuserer på det dårlige når det eneste du prøver å gjøre er å ta opp noe med han. Han prøver å legge skylda på deg for å la ballen ligge død. Ikke la han spille på den måten med deg, vær sterk og klar og tydelig med hva du vil for det selv, er han ikke enig? Så synd, for da passer dere ikke sammen bare. Anonymkode: 560dd...f14 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #16 Skrevet 19. februar 2019 Dette høres veldig likt ut sånn som jeg følte det med min eks-kjæreste. Jeg klarte det ikke i lengden. Jeg gjorde det slutt etter 5 år. Gikk ut av forholdet med et rimelig lavt selvbilde på den seksuelle fronten. Når jeg da ble sammen med en annen mann var det som en åpenbaring. Hvordan klarte jeg å holde ut så lenge med eksen? Endelig slapp jeg å tvile på om han tente på meg. Endelig slapp jeg å føle meg som en plage. Endelig kunne jeg uttrykke meg seksuelt. Jeg følte meg fri. Sex ER viktig i et forhold. Det skal ikke være en kilde til ulykkelighet. Problemet i din situasjon er at kjæresten din har et intimitetsproblem som han ikke vil konfrontere eller akseptere. Det er ikke normalt å være nødt til å drikke for å klare å ha sex. Det er heller ikke normalt å ikke være opptatt av den andres nytelse. HAN har et problem men prøver å unngå det ved å få deg til å føle at det er DU som har et problem. Det er jo DU som over-tenker, DU som er misfornøyd, DU som ditt og du som datt. Nei vettu... dette høres alt for kjent ut. I tillegg blir han sint og dere krangler? Ikke bra. Vet hvordan det føles. Jeg vet ikke hvordan du kan prøve å endre på situasjonen. Han må jo være med på det og være villig til å endre ting han også. Egentlig har jeg lyst til å si "move on.." før selvbildet ditt blir så lavt at du bare blir værende. Hvis han er likens som eksen min går det ikke ann å nå inn til han. Da er han bare sånn og da blir det ikke bedre. Ihvertfall hvis det har vært sånn i 4 år. Det kan hende at han rett og slett er svært lite interessert i sex. Har du pratet med han om temaet på en rolig og positiv måte? Som kvinne tror jeg det er lett å bli sutrete i slike sammenhenger. Som bare gjør vondt værre. Ikke si "du vil aldri ha meg, du tenner ikke på meg buhu". Si heller "Du er så deilig, jeg vil ha mer av deg" Ikke si "åhh du vil bare gjøre det samme om og om igjen og aldri prøve noe nytt". Si heller "jeg har sånn lyst til å prøve dette nye med deg" Forstår du greia? Hvis han allerede fra før av har problemer med sex (prestasjonsangst, følelse av å ikke strekke til, dårlige erfaringer osv) vil det ikke hjelpe at du tar opp temaet på en negativ måte. Hvis du derimot prøver å være positiv kan det hende det når mer inn. Vet ikke. Men verdt å prøve. Anonymkode: 691f5...c34 8
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #17 Skrevet 19. februar 2019 Har det prikk likt som deg. Har stilt meg mange spørsmål. Vet ikke engang om jeg har lyst til å vite svaret. Eller så får jeg bare akseptere at enkelte menn ikke er "stereotypiske" når det kommer til sex. Exen min slukte meg med hud og hår og kunne ikke få nok i hele 13 år. Skal si dette har vært en overgang. Men har forsonet meg med at kanskje ikke alle menn er like lidenskapelig av seg og synes det holder med knapt et ligg i uka på samme måte hver eneste gang. Anonymkode: 67673...420
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #18 Skrevet 19. februar 2019 Jeg antar at han er homofil. Ingen normale heterofile menn har sex sånn år etter år. Ligger stille og prøver å tenke på noe annet sikkert. En normalt heteo mann hadde vært mye utro og søkt ut om han ikke tente på deg. Mest sannsynlig hadde han gjort det slutt. Dette er ikke deg det er noe i veien med. Det er han. Ikke normalt å bli sint ved å ta opp temaet "variert sex "heller. Anonymkode: 10f45...b05 7
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #19 Skrevet 19. februar 2019 Dette kunne vært skrevet av meg, og jeg har levd med det i mer enn 25 år. Dvs de første årene hadde vi mere variasjon og oftere sex enn i dag, nå er det minst en måned mellom hver gang, og alltid samme stilling som du beskriver. Fem minutter og så er det over, knapt kos eller forspill eller noe tenning på forhånd. Han virker ikke lei seg fordi det er så sjeldent, og forstår ikke mine frustrasjoner. Jeg tror han hadde vært tilfreds om det ikke hadde vært sex overhodet. Jeg kjenner meg mer og mer frustrert fordi jeg aldri føler meg verdsatt som partner i en seksuell setting, bare et masete monster som ber på mine knær om å få «noe». Og så spør jeg meg selv; hvorfor er jeg her ennå? Anonymkode: 94381...a0a 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #20 Skrevet 19. februar 2019 Kan det være at han er aseksuell? Det at han liker å kose med deg, holde deg, kysse osv virker jo som han er glad i deg, men han er kanskje bare ikke interessert i sex? Jeg har en kompis som er det, han forelsker seg som normalt, og kan ha sex, men får liksom ikke noe utav det. Han har ikke sex for seg selv, men for partneren. Tror dette er mer vanlig enn man kanskje tror. Anonymkode: 3cc36...a92 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå