AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #1 Skrevet 19. februar 2019 Jobber ett sted hvor det er tidvis stor andel av deltidshjelper. En av disse personene opptrer så*bossy*. Tror athu er sjef og bestemmer over alt og alle. Har prøvd og ta det opp med henne, men det går ut det eme øret og inn det andre. Nå driver hun og forteller meg som er heltidsansatt hvordan jeg skal gjøre jobben min. Har dere noen råd? Er det bare og gå rett til sjefen, føler jeg liksom har prøvd og snakke til henne, men det går liksom ikke inn. Anonymkode: 29e11...d51
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #2 Skrevet 19. februar 2019 kommer jo litt an på hvordan «bossy» hun er.. Om hun prøver å ta litt ansvar på sitt skift så er jo det en bra ting for hennes del, alle vokser på å ta litt ansvar. Hun liker tydeligvis lederrollen, så gi henne litt ekstra ansvar på sitt skift. Svelg heltidsansattstoltheten din og lær en deltidsansatt hvordan hun leder skiftet «riktig» sånn at hun fremstår mer som en skiftleder enn en «sjef som tror hun bestemmer over alt og alle». Anonymkode: a8baf...bbf 3
FrodeF Skrevet 19. februar 2019 #3 Skrevet 19. februar 2019 Sikker på at du gjør jobben din riktig? At du jobber heltid er ikke det samme som at alt du gjør er korrekt.. 9
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #4 Skrevet 20. februar 2019 Sånne "uformelle sjefer" er det mange av. Det er vel og bra at man selv ønsker å være litt "best ansatt" på jobb og at det kan være bra for enkelte av disse å få ansvar av sin leder, men man skal ikke la sånne folk styre rundt FØR de har fått det faktiske ansvaret. Hva slags ting spesifikk er det hun gjør? Anonymkode: f59e9...117 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #5 Skrevet 20. februar 2019 On 2/19/2019 at 9:20 PM, AnonymBruker said: kommer jo litt an på hvordan «bossy» hun er.. Om hun prøver å ta litt ansvar på sitt skift så er jo det en bra ting for hennes del, alle vokser på å ta litt ansvar. Hun liker tydeligvis lederrollen, så gi henne litt ekstra ansvar på sitt skift. Svelg heltidsansattstoltheten din og lær en deltidsansatt hvordan hun leder skiftet «riktig» sånn at hun fremstår mer som en skiftleder enn en «sjef som tror hun bestemmer over alt og alle». Anonymkode: a8baf...bbf Hjelper lite at hun liker den når hun ikke skal ha den i utgangspunktet. Jeg har gått på skole for og lære meg dette her så tror jeg vet litt bedre om *ting og tang her* enn det hun gjør. Anonymkode: 29e11...d51 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #6 Skrevet 20. februar 2019 13 hours ago, AnonymBruker said: Sånne "uformelle sjefer" er det mange av. Det er vel og bra at man selv ønsker å være litt "best ansatt" på jobb og at det kan være bra for enkelte av disse å få ansvar av sin leder, men man skal ikke la sånne folk styre rundt FØR de har fått det faktiske ansvaret. Hva slags ting spesifikk er det hun gjør? Anonymkode: f59e9...117 Solgt ting billigere enn det de skal være. Kjefte på andre deltidsansatte. Overkjører folk. Gidder ikke gjøre det hun blir satt til, men går og gjør noe *morsomt* Må bare legge til at hun ikke er slik mot meg, meg hører hun bare ikke på. Anonymkode: 29e11...d51
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #7 Skrevet 20. februar 2019 Om hun ikke gjør jobben sin bør du snakke med sjefen din. Særlig om hun gjør ting som skader bedriften, som f.eks å selge ting billigere enn det skal. Men vær bevisst på hvordan du legger det frem. Ikke vær sytete og bare klag, men gjør heller oppmerksom på at "NN bør få mer opplæring fordi det kan se ut som hun ikke kan kassasystemet ennå". Ellers bør du sette klare grenser for at du ikke tolererer oppførselen hennes, også mot andre kollegaer. Be gjerne andre om å sette grenser for oppførelsen hennes også. Det er viktig at dere står sammen, om dette er ei dame som virkelig lager kvalm. Står dere sammen er det lettere for ledelsen å forstå at dama ikke bør være ansatt lenger. Anonymkode: f404a...ed7 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2019 #8 Skrevet 21. februar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Solgt ting billigere enn det de skal være. Kjefte på andre deltidsansatte. Overkjører folk. Gidder ikke gjøre det hun blir satt til, men går og gjør noe *morsomt* Må bare legge til at hun ikke er slik mot meg, meg hører hun bare ikke på. Anonymkode: 29e11...d51 Ok men da basically stjeler hun fra bedriften? Hadde det skjedd her jeg jobber hadde det blitt sparken på dagen. Kjefting og overkjøring kan man takle på forskjellige måter. Man kan ignorere eller kjefte tilbake. Uansett så er det mange måter å løse det på..Det handler litt om hva man selv tillater. Sier man ikke ifra fordi man ikke tør så kan man ikke forvente endring. Setter man personen skikkelig på plass så er man sikker på at personen ikke vil tørre å se deg i øynene neste gang osv.. Gidder ikke gjøre jobben sin? Det er ordrenekt og oppsigelsesgrunn. Anonymkode: f59e9...117 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå