Gå til innhold

Det motsatte av konfliktsky?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dette et navn? Hvordan vil dere beskrive folk som er det motsatte av konfliktsky? Er slike mennesker nødvendigvis frekke? Har selv fått høre at jeg "ikke akkurat er konfliksky", men ønsker å høre hvordan dere ser for dere slike personer? Kanskje du kjenner noen som er slik, og hva syns du om dem?

Anonymkode: 0886c...bd4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en venninne som er veldig konfronterende og offensiv i væremåte. Hun har kommet på kant med veldig mange, men det er også andre årsaker til at hun har mistet vennskap enn bare det at hun er konfronterende. 

Jeg opplever henne ikke som frekk og mange ganger er det et stort pluss med slike egenskaper for hun er full av handlekraft og ikke redd for å si fra. Men veldig ofte kan hun fremstå som invaderende og veldig lite diplomatisk, og da har det lett for å bli en polarisering i diskusjonen og flere unødvendige konfrontasjoner. 

Det er har dessverre ofte oppstått en del drama rundt henne også.  Men hun har mange gode egenskaper som veier opp, som at hun er raus, støttende, åpen og omgjengelig. Det høres kanskje ut som det er noen motsetninger her, men det er det faktisk ikke.

Anonymkode: 56cc5...e70

Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet

Konfronterende? Konfliktskapende?

Skrevet

Drama queen?

Anonymkode: dcd05...ac1

• Liker 1
Skrevet

Konfliktsøkende

For meg er det mennesker som ikke bare tar en konflikt hvis det trengs, men som aktivt setter i gang/oppsøker det. Kanskje fordi de liker litt drama?

Skrevet (endret)
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1) Har dette et navn?

2) Hvordan vil dere beskrive folk som er det motsatte av konfliktsky?

3) Er slike mennesker nødvendigvis frekke?

4) ..ønsker å høre hvordan dere ser for dere slike personer?

5) Kanskje du kjenner noen som er slik, og hva syns du om dem?

Anonymkode: 0886c...bd4

I svarene mine har jeg skjelt til at du har blitt kategorisert som "ikke akkurat konfliktsky" heller enn å finne den grammatikalske(?) motpolen til ordet konfliktsky.

1) Jeg kaller det uredd.) Man trenger ikke å være direkte konfliktsøkende/konfronterende/provoserende, for ikke akkurat å være konfliktsky.) Tørre å stå i konflikt når man må (men søker det altså ikke).

2) De har bein i nesa. De har sine meningers mot. (De trøkker riktignok ikke alle sine meninger nedover andre)

3) Nei. Etter min erfaring, er de pålitelige og ganske forutsigelige, fordi man blir kjent med dem :)

4) De tør å si sin mening. Også når de er uenige med meg. Da vet jeg hvor de står hen.

5) De fleste av mine venner kommuniserer klart og uanfektet. Flotte folk! Foretrekker det, fremfor en passiv-aggressiv kommunikasjonsstil.

Endret av Zenobia
  • Liker 1
Skrevet

Det er jo ikke enten eller. Konfronterende, normal, konfliktsky. Se på personlighetstyper(hai, skilpadde etc)

Anonymkode: 22520...eea

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...