Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
7 timer siden, AmandaVI skrev:

Virker som om enkelte her på forumet helst ville sett uføre enten på store asyl eller gata og fått daglige rasjoner på suppekjøkken. Så lenge det ikke er dem selv det gjelder, vel å merke.

Det har seg slik at det er dit vi går, for når velferdstaten er tom for midler, så er det vår eneste løsning. Da tenker jeg det blir andre boller . Kanskje det er den eneste måten vi blir kvitt alle snyltere?! For de er det mange av. 

Anonymkode: d4727...f10

• Liker 1
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men 60% av de unge som blir uføre blir det på grunn av psykiske lidelser, så det går jo ikke akkurat riktig vei.

Anonymkode: 92896...f9a

Du greide ikke selv å forstå at de gruppene som får uføretrygd innvilget i yngst alder i stor grad er de med psykisk utviklingshemming, alvorlig autisme og andre gjennomgripende utviklingsforstyrrelser? Derav statistikken din.

Å lese statistikk innebærer ikke å la blikket gli over en tabell eller to, det innebærer å forstå hva som står der og hva tallene inkluderer og betyr. 

Anonymkode: bbe00...994

• Liker 4
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har seg slik at det er dit vi går, for når velferdstaten er tom for midler, så er det vår eneste løsning. Da tenker jeg det blir andre boller . Kanskje det er den eneste måten vi blir kvitt alle snyltere?! For de er det mange av. 

Nå er det virkelig ikke de uføre som kjører velferdsstaten på ræv. 

Hvor er alle jobbene da? I nesten hvert eneste fylke er det flere arbeidssøkere enn ledige stillinger. Faktisk forskjell på over 1000. MEF unntak av Sogn og fjordane. Men der er det heller ikke nok jobber til resten. 

Systemet må gjerne bli enda strengere, for å luke ut, men man kan aldri sette alvorlig syke mennesker på gaten eller i leirer som flere virker å drømme om. 

Anonymkode: 8b2d1...380

• Liker 3
Skrevet
12 timer siden, Fjellmonkey skrev:

Nå finnes det også en god håndfull av unge uføre og generelt uføre, som liker den stilen de har og at de kan leve av skatten til alle andre. Du trenger heler ikke komme her og fortelle meg hvor jævlig dårlig betalt du har i mnd som utføre. Du tjenere flere lapper enn hva jeg gjør som 100% fast ansatt i kommunen.. 

Tullball. Selv minstelønn i kommunen er høyere enn ung ufør. 

• Liker 4
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det virkelig ikke de uføre som kjører velferdsstaten på ræv. 

Hvor er alle jobbene da? I nesten hvert eneste fylke er det flere arbeidssøkere enn ledige stillinger. Faktisk forskjell på over 1000. MEF unntak av Sogn og fjordane. Men der er det heller ikke nok jobber til resten. 

Systemet må gjerne bli enda strengere, for å luke ut, men man kan aldri sette alvorlig syke mennesker på gaten eller i leirer som flere virker å drømme om. 

Det er det ingen som har sagt. Uansett hvem, og hva som er årsaken spiller ingen rolle. Det er et faktum at andre tiltak må til. Da kanskje suppekjøkken eller matkuponger er noe vi må akseptere i mye nærmere fremtid en vi ønsker. 

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det ingen som har sagt. Uansett hvem, og hva som er årsaken spiller ingen rolle. Det er et faktum at andre tiltak må til. Da kanskje suppekjøkken eller matkuponger er noe vi må akseptere i mye nærmere fremtid en vi ønsker. 

Det finnes helt andre ender å begynne i enn å gå etter de svakeste. 

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes helt andre ender å begynne i enn å gå etter de svakeste. 

"De svakeste" teller i dag 350000. Om noen år nærmer dette seg 400000. Hvordan har du i de "andre endene" dine tenkt å finansiere dette fremover, tro?

Anonymkode: 9e4d6...b69

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

"De svakeste" teller i dag 350000. Om noen år nærmer dette seg 400000. Hvordan har du i de "andre endene" dine tenkt å finansiere dette fremover, tro?

De som har så mye imot de uføre, minner veldig om Antivaxxere. «Blir de smittet og dør av en sykdom vi kan forebygge, ja så var de ikke ment å leve da.» 

• Liker 2
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De som har så mye imot de uføre, minner veldig om Antivaxxere. «Blir de smittet og dør av en sykdom vi kan forebygge, ja så var de ikke ment å leve da.» 

Jeg tror de fleste har en mer realistisk holdning til dette enn det du skisserer.

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utsett deg selv for en ulykke , kjør bevisst inn i en fjellvegg eller noe og håp det går så bra at du blir alvorlig og varig skadet (i stedet for å dø i sammenstøtet) slik at du blir ute av stand til å jobbe igjen og kanskje etterhvert kvalifisere til uføretrygd og "rikdom" på andres skattepenger. 

Anonymkode: 022b7...a48

Har en kronisk sykdom jeg, men velger heler og jobbe enn og bli ung ufør. Har avtale med jobben og legen, mtp sykdom og utbetaling de dagene jeg ikke kan gå på jobb. Så jeg trenger ikke kjøre meg selv inn i en fjellvegg for og bli innvalid. 

Er du en navet selv siden du sutrer sånn? 

Jeg har flere eksempler på bekjente som er ung uføre, uføre bare fordi de rett og slett er for late til og jobbe og ikke gidder og klart og snylte til seg skattepengene mine og de andre det gjelder. 

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tullball. Selv minstelønn i kommunen er høyere enn ung ufør. 

Du er ansatt i offentlig kommune da eller, siden du mener at minstelønnen I kommunen er mer enn hva en uføre før? 

Da tror jeg du bør undersøke litt bedre for det er mange lavt lønnede yrker i kommunen ja. Helt vilt hvor lite man tjener ift jobben man utfører. 

Skrevet
2 minutter siden, Fjellmonkey skrev:

Har en kronisk sykdom jeg, men velger heler og jobbe enn og bli ung ufør. Har avtale med jobben og legen, mtp sykdom og utbetaling de dagene jeg ikke kan gå på jobb. Så jeg trenger ikke kjøre meg selv inn i en fjellvegg for og bli innvalid. 

Jeg har flere eksempler på bekjente som er ung uføre, uføre bare fordi de rett og slett er for late til og jobbe og ikke gidder og klart og snylte til seg skattepengene mine og de andre det gjelder. 

Så i stedet for å melde dem, så skriver du om dem her??

Anonymkode: 2b674...9dd

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så i stedet for å melde dem, så skriver du om dem her??

Anonymkode: 2b674...9dd

Er det min jobb og sitte og melde gud og hver mann som ikke følger norske lover? 

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, Fjellmonkey skrev:

Du er ansatt i offentlig kommune da eller, siden du mener at minstelønnen I kommunen er mer enn hva en uføre før? 

Da tror jeg du bør undersøke litt bedre for det er mange lavt lønnede yrker i kommunen ja. Helt vilt hvor lite man tjener ift jobben man utfører. 

Ja, jeg jobber i kommune. 

Skrevet
2 timer siden, Fjellmonkey skrev:

Er du helt sikker på at det er tilfelle? De jeg kjenner som er ufør har vært gjennom en LANG prosess med AAP, utprøving, behandling osv og gjerne må klage på avslag. Kan umulig være å bare uføretrygd med rettigheter som ung ufør bare fordi man er lat?

Anonymkode: 23933...56f

• Liker 1
Skrevet

Hvordan har de greid det? Jeg gikk 4.5 år på APP, måtte igjennom både rehanblitering og arbeidsutprøving. Ble så dårlig av det at jeg ble satt tilbake 2-3 år med mye dårlige form. Har prøvd to ganger å få innvilget ung uføre tillegg, men fått avslag hver gang, fikk også avslag på klagen. Skal jeg gå videre nå, blir det trygderetten. Kjenner også til mange som sliter med det samme, å enda verre situasjoner med avslag på APP, forlengelse på APP, ung uføre og uføre. Mange vonde situasjoner ute å går, der de blir bare sykere å sykere av hele situasjonen.

Anonymkode: f3bd3...cb7

• Liker 1
Skrevet

«Velger heller å jobbe enn å bli ufør» 🙄 ja, hvis du er frisk nok til å jobbe så BØR du også heller jobbe enn å bli uføretrygdet. Flott at du har såpass mye vett i hodet. 

Tull at du som ansatt i kommunen lever på fattighetsgrensa. Det finnes en minstesats man må forholde seg til når man lønner ansatte. Men vil gjerne høre hva du får utbetalt i mnd, ettersom du mener du har mindre enn unge uføretrygdede. For du har sikkert et ganske forvrengt synt på hvor mye man får der også. 

• Liker 3
Skrevet

Nå må ingen glemme at det finnes mennesker i alle "grupper" som snylter eller jukser. 

Politikere med sine reiseregninger, firmaer som utfører svart arbeid, de som hyrer svart arbeid osv. Dette gjør ikke at vi tenker negativt om alle politikere eller egentlig hvem som helst.

Ja, det finnes mennesker på trygd som utnytter det, men det er ikke riktig at de som faktisk trenger det skal lide under det. Fåtallet utnytter systemet og mottar trygd fordi de er i en kjip og tøff situasjon. 

Anonymkode: 7e8d0...d52

• Liker 3
Skrevet

Er det min jobb og sitte og melde gud og hver mann som ikke følger norske lover? 

Da kan du ikke klage over at folk snylter heller, når du ikke gidder å gjøre en innsats for å fikse problemet. Den som tier samtykker. 

Anonymkode: 47a59...a59

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, Missyme2 skrev:

«Velger heller å jobbe enn å bli ufør» 🙄 ja, hvis du er frisk nok til å jobbe så BØR du også heller jobbe enn å bli uføretrygdet. Flott at du har såpass mye vett i hodet. 

Tull at du som ansatt i kommunen lever på fattighetsgrensa. Det finnes en minstesats man må forholde seg til når man lønner ansatte. Men vil gjerne høre hva du får utbetalt i mnd, ettersom du mener du har mindre enn unge uføretrygdede. For du har sikkert et ganske forvrengt synt på hvor mye man får der også. 

Ja jeg velger heler og stå i arbeid enn og måtte leve resten av livet mitt på nav. Det har vært tett oppfølging på arbeidsplassen mtp om jeg skulle fortsette og jobbe eller sette igang prosessen med og bli ufør. Så har hat møte med arbeidsgiver og lege, fordi jeg vil jobbe. Og da er dem sin/vår løsning at nav utbetaler arbeidsplassen fra 1 dagen jeg er sykemeldt, når de gangene skjer. At min arbeidsgiver faktisk velger og gå med på en sånn avtale over det lange løp syns jeg er supert. Jeg kunne hat en bedriten sjef som ga meg sparken pga fravær. Men tror sjefen har veldig god forståelse og vi har hat flott kommunikasjon hele veien ang mitt fravær pga sykdom. Jeg vet om flere med samme sykdom som meg som har endt opp med og være uføre, ung u, trygde eller hva det måtte være. 

Som ufaglært innen helse er i lønnen noen og skryte av nei, og minstesatsen er ligger vel på 143-145 om jeg ikke husker feil. Jobber meg selfølgelig mot en utdannelse så jeg får litt høyere betalt i timen. En x venninne av meg er unguføre og får 20K utbetalt i mnd for å drive dank, bokstavelig talt, jeg har 15-17K avhgengi av kveldene jeg jobber. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...