Gå til innhold

En god, liten riskoker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har en anbefaling? Vi er 4 stk, så den bør ikke være stor. Vi bruker jasminris, basmati og sushiris, sjelden andre ristyper. Det har blitt en del ris-ulykker mens jeg fokuserer på resten av matlagingen.Vi har en fra Senz, men risen blir tørr. Da har vi fulgt standardforhold mellom vann og ris i bruksanvisningen, og tilsatt mer vann i påfølgende forsøk. Feil riskoker, eller noe annet vi gjør feil?

Anonymkode: 5f94f...6ed

Skrevet

Toyota Yaris. 

Vent litt, ser at jeg misforsto spørsmålet...

Anonymkode: b4b42...659

• Liker 7
Skrevet

Hvorfor koker du den ikke bare i en vanlig kasserolle? 🤔

Anonymkode: bcf7a...a16

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor koker du den ikke bare i en vanlig kasserolle? 🤔

Jeg gjør jo det, men passer trett barn etter barnehage og det er fint om noen av måltidets deler passer seg selv. Jeg har opplevd flere ganger at risen blir for tørr, så vi bruker nå en del ris i porsjonsposer, men den er litt vassen igjen.

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør jo det, men passer trett barn etter barnehage og det er fint om noen av måltidets deler passer seg selv. Jeg har opplevd flere ganger at risen blir for tørr, så vi bruker nå en del ris i porsjonsposer, men den er litt vassen igjen.

Dette forstår jeg ikke. Risen passer seg da selv i en kasserolle? Skru ned til lav varme etter at du har oppi risen (jeg har på trinn 1-2 av 9 på komfyren min) og ikke rør i den. Enklere blir det ikke. 

• Liker 1
Skrevet
På 19.2.2019 den 19.31, AnonymBruker skrev:

Noen som har en anbefaling? Vi er 4 stk, så den bør ikke være stor. Vi bruker jasminris, basmati og sushiris, sjelden andre ristyper. Det har blitt en del ris-ulykker mens jeg fokuserer på resten av matlagingen.Vi har en fra Senz, men risen blir tørr. Da har vi fulgt standardforhold mellom vann og ris i bruksanvisningen, og tilsatt mer vann i påfølgende forsøk. Feil riskoker, eller noe annet vi gjør feil?

Risen skal jo være tørr/dampet. Vil du ha vassen ris kan du jo alltids bruke boil in bag!

Hvordab får du til å ødelegge risen i riskokeren? Det skal være rimelig umulig, sll den tid den skal slå seg av når den er ferdig og bare stå på varming. Noe som gjør den enda bedre.

Anonymkode: c654f...603

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...