Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "worst timing" du har opplevd hjemme ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det verste du har opplevd når det kommer til uforutsette situasjoner på verst tenkelig tidspunkt ?

For eksempel. Du venter gjester om 5min, sikringen går ? Det er kanskje ikke krise om det er gode venner. 

Julaften og oppvaskmaskinen lager skumparty på kjøkkenet ?

Men hvis du skulle ha visning, og idet folk kommer så skjer det en vannlekkasje?

Når du skulle noe veldig viktig. Hva er det verste som har skjedd deg ? 

Anonymkode: 58179...81a

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vel egentlig lite av sånt "verste som har skjedd meg", heldigvis.

Men det passet i grunnen ganske dårlig det året vi hadde gjester på julaften at strømmen gikk når vi prøvde å skru på stekeovnen for å steke ribba. Etter litt detektivarbeid, fant vi ut at det var varmtvannsberederen som det var feil med. Onkelen til min mann var en av julegjestene, og han skrudde av dekslet på vv.berederen, og der sto det to halvløse ledninger og gnistret! Det spraket altså gnister under der, og det var svidd litt brunt. Det var jamen flaks at vi fant ut av det, og dette ikke fikk bli stående. Tenk om det begynte å brenne om natten når vi sov f.eks.

Varmtvannsberederen ble byttet ut med en ny noe senere.

En annen gang skulle jeg fylle opp en tomt akvarium som sto på gulvet, for å sjekke at det var tett før jeg fylte sand og innredet det med fisk osv. Så sto jeg der og ventet, og hørte noe vræling i stua fra sønnen min. Løp derfor inn i stua for å snarest sjekke hva det gjaldt, og ble så distraher og værende der.... glemte hele akvariet som sto med vannslange oppi og under påfylling...! Noe senere skulle jeg inn på det rommet igjen, og tråkket rett ut i oversvømmelsen da jeg kom ut i gangen. Total oversvømmelse, to rom. Fikk begrenset det til det, det rant heldigvis ikke inn i stua. Hadde en Kärcher støvsuger i garasjen, de suger vann også, så den ble hentet inn og sugde opp litervis med vann. Måtte løpe skytteltrafikk og tømme bøtta. Hadde hjelp av mannen min og en kamerat av han, som sto utenfor da det skjedde. Huket tak i dem og fikk dem i gang med vannopptørking (og hente Kärscher maskinen).

Måtte ut og kjøpe luftavtørker dagen etter, som sto på i ukesvis. Det gikk heldigvis bra. Vi bodde i første etasje i et rekkehus, med betonggulv under.

Anonymkode: eec79...53f

• Liker 4
Skrevet

Dagen før foto av leilighet før salg; ventilatoren datt ned fra veggen og knuste koketoppen (på en søndag så vidt jeg husker)👍. Ordnet seg takket være en ekstremt serviceminded snekker som stakk innom Ikea og kjøpte nytt alt og fikk det opp på veggen i tide.

Anonymkode: b160d...b57

• Liker 3
Skrevet

Vi rydda leiligheten for visning og 20 min før vi måtte være ute av huset, har sønnen min velta vaskebøtta med vann over hele gangen. Ble litt styr og stress. Men ikke like mye som hos ei venninne av meg, som var i ca samme situasjon,  bare at dattera hennes veltet malingspann! 

Anonymkode: 73ae1...3cf

• Liker 6
Skrevet

Lillejulaften og kloakken kommer opp av sluket i kjelleren... 🙄 Det ordnet seg, men hele jula luktet litt bajs, og så kom det ei helvettes regning etterpå fra de som spylte opp 🎉 

Anonymkode: 7a0f1...278

Skrevet

Skulle ha barnebursdag for første gang. Bursdagsbarnet var så spent at hun tisset i sofaen 40 min før gjestene kom.

Da var det bare å hive trekket til vask, legge et pledd over og vaske. Ikke akkurat det jeg hadde lagt inn i tidsskjemaet.

Anonymkode: b7bde...a8d

• Liker 3
Skrevet (endret)

Å bli uplanlagt gradvis med termin i oktober når man skulle jobber 40-60 % i mai, juni og juli 😔 (grunnet manglende bhg plass på førstemann). regelverket ble endret 1 januar til at lønnen din de 3 siste månedene før termin bestemmer hva du får utbetalt i permisjon. Det hadde blitt økonomisk krise.

Heldigvis løste det seg. Min fantastiske sjef klarte å stoppe mesteparten av planen  slik at jeg kan jobbe 100% i juni og juli. Snakket med barnehagen junior trolig får plass i, og de skulle prøve å gjøre slik at han kan starte før august grunnet situasjon. Da kan jeg senkes skuldrene mer og nyte svangerkapet istendeor å engste meg for penger

Endret av Cyndaquil
  • Liker 1
Skrevet

Sen kveld til 2. Juledag og mange minusgrader. Den eneste sikringen i sikringsskapet som ikke er automatsikringer går og all strømmen blir borte. 

Måtte ringe en bekjent som kjente noen, som kjente noen, som hadde en butikk og kunne finne rett sikring. Heldigvis hadde vi ved i mellomtiden. 

Skrevet
3 timer siden, absinthia skrev:

Sen kveld til 2. Juledag og mange minusgrader. Den eneste sikringen i sikringsskapet som ikke er automatsikringer går og all strømmen blir borte. 

Måtte ringe en bekjent som kjente noen, som kjente noen, som hadde en butikk og kunne finne rett sikring. Heldigvis hadde vi ved i mellomtiden. 

Oh shit! 1. bud på sånne sikringsskap er å alltid ha skrusikringer i reserve. Men jeg har reist land og strand rundt etter sikringer på sene kvelder selv, altså, når reservebeholdningen plutselig viste seg å mangle akkurat den typen sikring ... :fnise: 

Jeg var veldig fornøyd den gangen strømmen forsvant midt i middagslagingen, når jeg sto med romantisk bursdagsmiddag for to. At vi hadde en gammeldags vedovn på stua ble redningen. Så da fikk jeg testet å steke andebryst på vedovn. 

Dårlig timing for andre (men bra for oss): Vi var på visning og fikk tilslaget på et hus som hadde en gammel varmtvannsbereder. Rett etter kontraktssignering gikk den føyka, så vi overtok et hus med flunkende ny og større varmtvannsbereder. :) 

Anonymkode: 6b2d8...a1a

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk besøk av et par med en få dager gammel baby. Sikringen gikk, og kun nærbutikken hadde åpent, og de hadde ikke riktig sikring. Vi var studenter og de stakk ned til en venninnes hybel i nabobygget og hentet hybelkomfyren hennes så jeg fikk gjort ferdig middagen😁

Anonymkode: 38251...957

Skrevet

Gassen på grillen som alltid gikk tom når vi hadde gjester. Stress, styr og stell for å gjøre maten klar på kjøkkenet. Nå har vi kjøpt en ekstra gassbeholder, så har vi alltid en full. 

Vannlekkasje på hele kjøkkenet lille julaften, med huset fullt, og gjester hele uka. Tok av meg sokkene og brettet opp buksa, stod barbeint i vannet, fortsatte å lage mat, mens mannen fikk tak i en rørlegger (nødvakt), som kom og jobbet oppå/rundt meg på kjøkkenet, mens gjestene gjorde sitt med bøtter og kluter. 

Svoger (morenfugl) som stikker ut og henter avisen når de er på besøk. Alltid glemmer at skallsikringen er på. Vekker hele huset med unger og alt. 

Anonymkode: 71032...46a

Skrevet
På 19.2.2019 den 18.27, AnonymBruker skrev:

Hva er det verste du har opplevd når det kommer til uforutsette situasjoner på verst tenkelig tidspunkt ?

For eksempel. Du venter gjester om 5min, sikringen går ? Det er kanskje ikke krise om det er gode venner. 

Julaften og oppvaskmaskinen lager skumparty på kjøkkenet ?

Men hvis du skulle ha visning, og idet folk kommer så skjer det en vannlekkasje?

Når du skulle noe veldig viktig. Hva er det verste som har skjedd deg ? 

Anonymkode: 58179...81a

Dagen jeg skulle fjerne mandlene (som jeg hadde ventet på i flere år) så kom omgangssyke i hus 😣

Skrevet

Tre minutter før jeg får venner på besøk (stort selskap) ser jeg vann renner ut fra soveromsdøra. Vannlekkasje fra vaskemaskinen.

Skrevet

Ikke meg direkte, men under min søsters konfirmasjon, som gikk rett til helvete for å si det mildt. Vi skulle ha festen/middagen hos oss etter seremonien. Mange gjester, husker ikke antall men rundt 20-25 tror jeg. 
Dagen før så lagde mamma klart det meste av mat og kaker. Neste morgen så oppdaget mamma at kjøleskapet hadde tatt kvelden dagen før, noe hun oppdaget tidlig om morgningen. Noe av maten ble ødelagt om jeg ikke husker feil. Mamma ble jo så klart stresset. Naboen måtte ha noen av kakene hos seg og da var kvelden reddet.
Seremonien var over og vi dro hjem. Og da oppdaget vi at det hadde vært en vannlekkasje på kjøkkenet. Mamma begynte å gråte, flere gjester kom og der gikk sikringen, strømbrudd i hele nabolaget. Min søster gråt, mamma, gråt, tante gråt og garantert flere. 

Så fikk onkel en idè, lang historie kort: Kompisen eide en restaurant like i nærheten. De åpnet sent den dagen av en eller annen grunn, så de åpnet opp 1 time tidligere for oss. Tante og onkel x2 og besteforeldre hjalp til med å ta regningen for hele måltidet på restauranten. Heldigvis så hadde vi kakene som ble reddet. Så kvelden ble jo reddet, men det var en minneverdig dag for å si det sånn.

2 år etterpå så skulle jeg konfirmeres, valgte dato og alt. Men så ombestemte jeg meg rett før vi skulle begynne å fortelle folk og å sende ut invitasjon. Mamma felt en tåre av glede. 
Den dagen jeg hadde valgt... da røk vaskemaskinen og hele badet ble ødelagt. Flaks! Også var det ikke så ille for mamma og pappa heller, fordi de hadde planlagt å pusse opp badet den sommeren allikevel. De måtte bare gjøre det litt tidligere enn planlagt :PHadde vært litt tragikomisk om jeg faktisk hadde konfirmert meg den dagen, men bra jeg ikke gjorde det. 

Anonymkode: f68a1...4d7

• Liker 1
Skrevet

Hadde flyttet ut av en bolig jeg skulle selge, og hadde da skrudd av all strøm. Var tilbake i boligen 2 dager før ny eier skulle overta for å se at alt fremdeles så bra ut. Da fungerte ikke lenger varmekablene på badet. Fikk vite at det alltid burde være på svak varme om man dusjer direkte på fliser. Varmen gjør at vannet tørker og ikke trekker ned til det elektriske. Selv om gulvet var tørt da jeg skrudde av kablene er det alltid litt vann i gulvet og det elektriske ble fuktig.

Fikk heldigvis god hjelp av firma med kamera som kunne se hvor skaden var. De hogde opp et par fliser og reparerte kabelen før de la på fliser igjen. Kostet mange tusen og ny eier kunne ikke dusje i sitt nye hus på over 1 uke etter overtagelse - noe som også måtte kompenseres økonomisk.

Skrevet

Jeg har en ganske grusom en..

Jeg var 19 år og skulle hjelpe mamma med å male trappa som gikk fra gangen i første etasje opp i andre etasje. Morgenen etter skulle vi få besøk av fotograf for å ta bilder da huset var lagt ut til salgs. Mamma hadde seinvakt, men stolte på at jeg klarte det fint sjøl da jeg har malt og pusset opp jevnlig hele oppveksten min.. 

Trappa skulle males fordi den var slitt, men jeg ble litt overrasket over fargevalget. Opprinnelig var trappa veldig lys grå, men jeg malte den nå i en fin mørk grå/sort farge. Det var mye jobb med maskeringstapen, så jeg brukte ganske lang tid. Til slutt satt jeg på gulvet i gangen og malte det siste trinnet. Jeg dypper kosten i spannet og maler plutselig et strøk med kritthvit maling. Jeg frøys til idet jeg forsto at jeg hadde glemt å røre i malingsspannet før jeg begynte!! Alt jeg hadde igjen var hvit maling i bunnen av spannet.  Og når jeg sitter ser på gulvet åpner mamma døra, og hyler da «hele trappa er ødelagt». 

Det var sent på kvelden, så fikk ikke kjøpt ny maling, og rakk uansett ikke male om før fotografen kom om bare noen timer.. Det hele endte med at bildene ble tatt, og senere redigert i prospektet. Og jeg ble sittende oppe seint et par kvelder for å gjøre om igjen den slurvete jobben :bond:

• Liker 1
Skrevet

Juleaften hos besteforeldrene mine. Mine to små søskenbarn var også til stede, den yngste var under et år. Klokken fire går strømmen i hele bygda, og den blir borte i flere timer.

Heldigvis hadde besteforeldrene mine vedovn så det ikke ble for kaldt. Heldigvis var det en gammel primus og fungerende brennstoff så bestefar kunne koke litt vann så babyen fikk grøt. 

Det ble en ganske koselig juleaften, selv om det ble brødskiver til middag, og siden strømmen kom tilbake i løpet kvelden/natta ble ikke maten i fryseren ødelagt.

Anonymkode: ed4ec...72f

Skrevet

Har mange! 

Når vi hadde familiebesøk og det ble feil på kloakken og det kom opp i kjelleren. Da lukta det godt kan jeg si! 

Når vi i oppussingen av kjøkkenet fant en eldgammel brent ledning i taket og måtte kutte strømmen, som gjorde at vi ikke hadde strøm på kjøkkenet eller til pumpa i kjelleren (den som styrer kloakken) 

Den gangen vi var på lang kjøretur og vindusheisen på bilen ble ødelagt og vinduet datt ned og ikke var mulig å få opp igjen uten verktøy og tid vi ikke hadde. 

På søndagstur med vetranbilen-datt eksosanlegget av... Hele sulamitten! 

Kjøpte en tørketrommel og fikk beskjed om at alt var i orden. Koblet den opp og satte den på, kom inn på badet igjen til gulvet fullt av vann. 

Skulle legge nytt  gulvet på badet og måtte flytte doen for å komme til. Doen knakk.. På en lørdagskveld. Biltema hadde heldigvis! (hva biltema ikke har!?)

Også har jeg blitt stående midt på vinteren å vente på hjelp Fordi bilen stoppa. Stort og fint glasstak gjorde at det ble minusgrader inni bilen rimelig kjapt. Jeg tåler ikke kulde.. 

Hadde elektriker på besøk, gjorde dem oppmerksom på at jeg hadde mange katter (fosterhjem) og samlet kattene oppe. De bråkte så mye at de ville ikke gå ned heller. Elektrikeren jobbet i jordkjelleren og gikk fra arbeidet sitt noen minutter, uten å lukke luka. Så vipps satt den mest sky katten nedi der da.. Så de måtte bare pakke og dra for det var ikke mulig å få tak i henne og jeg måtte ha luka oppe og koke torsk for å lokke henne opp. Det var SÅ kaldt!!! 

Og råflaks!

En gang jeg og mamma satt og så på bilder på PCen hennes la vi merke til en flekk midt på skjermen, en flekk som var lysere enn resten. Tenkte at det var noe feil med skjermen da PCen begynte å bli noen år og ikke ble behandlet like pent alltid. Fant ut det når vi kom inn igjen at det var et kubbelys som hadde stått bak og nesten brent seg hele veien gjennom skjermen!! 

Anonymkode: f45df...740

• Liker 1
Skrevet

Da en forelder kom for å hente barnet sitt som hadde vært på besøk hos oss, mens jeg satt på do i nærheten av gangen, og la en solid kabel, med både lukt og lyd... 

Mora sto der ute i gangen og blomstret når jeg tredde ut av det aller helligste, og jeg så umiddelbart på blikket hennes at hun hadde fått med seg alt sammen... 😔

• Liker 3
Skrevet

Vi skulle på en 4 ukers lang ferie til Asia og skulle dra tidlig på morgenen. Stod opp til at hele kjøkkengulvet var fult av vann og vannet bare fosset ut! Da måtte vi bare kaste oss rundt å få ringt forsikringsselskapet som sendte noen fra et skadefirma og fikk satt i gang tiltak. Alt ble fikset mens vi var i Asia og vi kom hjem til et helt nytt kjøkken, så det løste seg veldig fint, men vi var ganske stresset da vi oppdaget det og til skadeselskapet kom! 

Anonymkode: d381e...339

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...