AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #1 Skrevet 19. februar 2019 For en stund siden så havnet jeg i en situasjon på byen. Jeg anmedlte en person og den personen anmeldte meg. Jeg har nå fått et brev i posten om en sak som er henlagt. Gjelder dette brevet min anmeldelse imot han eller hans anmeldelse imot meg ? Anonymkode: 75dc3...af4
Gjest Mocchhaa Skrevet 19. februar 2019 #2 Skrevet 19. februar 2019 Tror det gjelder din andmeldelse imot han. Antageligvis har de henlagt hele saken (vet ikke da)
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #3 Skrevet 19. februar 2019 Din anmeldelse, siden du har mulighet til å klage på avgjørelsen. Anonymkode: bfb48...f82 6
Gjest Mocchhaa Skrevet 19. februar 2019 #4 Skrevet 19. februar 2019 Just now, BlondeVikingRage said: Tror det gjelder din andmeldelse imot han. Antageligvis har de henlagt hele saken (vet ikke da) Kan hende det gjaldt hans andmeldelse faktisk, nå ble jeg usikker. Sorry lol. Men du får nokk nermere beskjed om det skulle være noe
Gjest Mocchhaa Skrevet 19. februar 2019 #5 Skrevet 19. februar 2019 1 minutt siden, BlondeVikingRage said: Det er din sak som har blitt henglagt. Men du får nokk nermere beskjed om det skulle være noe
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #6 Skrevet 19. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Din anmeldelse, siden du har mulighet til å klage på avgjørelsen. Anonymkode: bfb48...f82 Er ikke sånn klage opplysning bare noe dem alltid legger ved ? Anonymkode: 75dc3...af4
Menchit Skrevet 19. februar 2019 #7 Skrevet 19. februar 2019 Den som er anmeldt kan også klage på henleggelse. 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #8 Skrevet 19. februar 2019 14 minutter siden, Menchit skrev: Den som er anmeldt kan også klage på henleggelse. Okey, men siden det står: underettes om at forholdet FOR DERES VEDKOMMENDE er forbeholdt henlagt Vil det si at det er hans anmeldelse imot meg som er henlagt ? Anonymkode: 75dc3...af4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #9 Skrevet 19. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Okey, men siden det står: underettes om at forholdet FOR DERES VEDKOMMENDE er forbeholdt henlagt Vil det si at det er hans anmeldelse imot meg som er henlagt ? Anonymkode: 75dc3...af4 Forholdet* mener jeg Anonymkode: 75dc3...af4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #10 Skrevet 19. februar 2019 Dette er faktisk så uklart at om det skulle kjøres en sak mot deg så bør du føre det brevet som bevis for at den eventuelt gjeldende saken er henlagt. Anonymkode: c8905...324 9
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #11 Skrevet 19. februar 2019 Jeg vil tippe at det er hans anmeldelse mot deg, basert på at jeg fikk et helt likt brev, men der stod det henlagt for "hans vedkommende". Ikke "deres". Jeg ville uansett tatt en kjapp telefon og dobbelsjekket da det var litt uklart formulert. Anonymkode: 1bdf9...46f 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #12 Skrevet 19. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil tippe at det er hans anmeldelse mot deg, basert på at jeg fikk et helt likt brev, men der stod det henlagt for "hans vedkommende". Ikke "deres". Jeg ville uansett tatt en kjapp telefon og dobbelsjekket da det var litt uklart formulert. Anonymkode: 1bdf9...46f Men det brevet du fikk var for anmeldelsen imot deg ? Anonymkode: 75dc3...af4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #13 Skrevet 19. februar 2019 PS: Herlighet, hvor dum jeg er!!! Du har jo selvsagt en referanse oppe i hjørnet, sjekk den opp mot brevene du har fått fra før. Du har jo en referanse på saken MOT deg, og en referanse på saken FRA deg. Hvis du skjønner, hehe. Så ja, bare sammenlign referansene så har du selvsagt et svar. Anonymkode: 1bdf9...46f 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #14 Skrevet 19. februar 2019 Uansett så er årsaken selvforskyldt rus, så du bør spare staten og skattebetalerne for utgifter ved å akseptere henleggelsen. Om du har behov for at rettferdighet skal skje til din fordel, får du plukke opp en av de 13 år gamle ungene som reker gatelangs med kniv. Så setter du i det minste søkelys på noe som er virkelig alvorlig. Anonymkode: 5ac07...8c3 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #15 Skrevet 19. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men det brevet du fikk var for anmeldelsen imot deg ? Anonymkode: 75dc3...af4 Nei, jeg var ikke anmeldt, men jeg anmeldte en annen person for voldtekt og saken ble henlagt. Det stod nøyaktig det samme som i ditt brev, men at saken var henlagt for hans vedkommende (og i ditt står det jo deres). Anonymkode: 1bdf9...46f
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #16 Skrevet 19. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Uansett så er årsaken selvforskyldt rus, så du bør spare staten og skattebetalerne for utgifter ved å akseptere henleggelsen. Om du har behov for at rettferdighet skal skje til din fordel, får du plukke opp en av de 13 år gamle ungene som reker gatelangs med kniv. Så setter du i det minste søkelys på noe som er virkelig alvorlig. Anonymkode: 5ac07...8c3 Nei jeg har ingen behov for å gjøre noe vidte med saken. Det er lenge siden og jeg hadde nesten glemt det. Jeg ville bare få en forklaring på hvilket av anmeldelsene dette gjaldt. Anonymkode: 75dc3...af4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #17 Skrevet 19. februar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: PS: Herlighet, hvor dum jeg er!!! Du har jo selvsagt en referanse oppe i hjørnet, sjekk den opp mot brevene du har fått fra før. Du har jo en referanse på saken MOT deg, og en referanse på saken FRA deg. Hvis du skjønner, hehe. Så ja, bare sammenlign referansene så har du selvsagt et svar. Anonymkode: 1bdf9...46f Har ikke fått noen andre brev før dette. Anonymkode: 75dc3...af4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #18 Skrevet 19. februar 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg var ikke anmeldt, men jeg anmeldte en annen person for voldtekt og saken ble henlagt. Det stod nøyaktig det samme som i ditt brev, men at saken var henlagt for hans vedkommende (og i ditt står det jo deres). Anonymkode: 1bdf9...46f Utrolig at voldtekter bare blir henlagt, det var kjipt å høre. Da gjelder kanskje brevet hans anmeldelse imot meg da. Anonymkode: 75dc3...af4 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #19 Skrevet 19. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har ikke fått noen andre brev før dette. Anonymkode: 75dc3...af4 Du skal ha fått en bekreftelse på at forholdet er anmeldt - dette er standard prosedyre. Og et brev om at du er anmeldt av han også. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Utrolig at voldtekter bare blir henlagt, det var kjipt å høre. Da gjelder kanskje brevet hans anmeldelse imot meg da. Anonymkode: 75dc3...af4 Ja, det var ganske kjipt. Det var flere vitner i saken og jeg hadde lydopptak av at han innrømte det også. Dette var ikke engang politiet interessert i, og de avhørte ingen vitner. I tillegg voldtok han meg en gang til som "hevn" for at jeg anmeldte samt. han sendte noen venner av han hjem til meg med kniv for å true meg til å trekke anmeldelsen. Hadde installert alarm som begynte å filme om man trykket på noen knapper, så det forelå også video-opptak av den hendelsen... Grunnen til at de henla var også helt latterlig, men vil ikke skrive det her pga gjenkjennelsesfare. Ja, det virker sånn for meg. Får håpe det. Anonymkode: 1bdf9...46f 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #20 Skrevet 5. mars 2019 Og så har du ikke hørt noe mer? Anonymkode: 378f7...2f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå