amalie2 Skrevet 12. april 2005 #1 Skrevet 12. april 2005 hva syns dere om pels? bruker dere pels? støtter dere måten dyrene blir behandla på? i asia flår de hundene levende, da blir pelsen fin og kjøttet blir mørt. i andre land lar de dyrene leve i små bur, til de blir drept med srøm for å få pelsen finere. dette har jeg sett dokumentarer på og når vi såg hundene bli flådd levende, så spydde jeg. jeg syns pels er fint, men syns den hører hjemme på dyra.. dyr som vokser opp i små bur og ikke får et verdigt liv, syns jeg ingenting om.
Gjest Anonymous Skrevet 12. april 2005 #2 Skrevet 12. april 2005 [quote="amalie2" i andre land lar de dyrene leve i små bur, til de blir drept med srøm for å få pelsen finere.
MiniMjau Skrevet 12. april 2005 #3 Skrevet 12. april 2005 er i mot pels. bruker ikke pels. handler ikke i butikker som har pels(f.x kanter på jakker, hårstrikker etc). Spiser kjøtt,men ikke kylling.
Cherie Skrevet 12. april 2005 #4 Skrevet 12. april 2005 Er ikke imot pels på gammelmåten. dvs når man drepte ulven pga nødverge eller rett og slett til mat ..og brukte pelsen til klær. Men at man har skjønne dyr i a4-bur.-..ja det liker jeg ikke. Man går nå en gang ikke tur med døde dyr..... Blir lett at man fokuserer på pelsdyr..men hva med burhøns?
Gjest Hundevenn Skrevet 12. april 2005 #6 Skrevet 12. april 2005 Jeg tar avstand fra alt som har med pels å gjøre (ikke dyr med pels da, selvfølgelig). Jeg blir irritert og nesten uvel når jeg ser mennesker som bruker pels. Tenker på hvordan de dyrene hadde det mens de levde. Jeg bruker ingen penger der det finnes pelsprodukter. Styrer også unna produkter jeg vet er testet på dyr. Gilette-produkter for eksempel...
smidja Skrevet 13. april 2005 #7 Skrevet 13. april 2005 Jeg bruker ikke pels. Synes ikke pelser er fine heller. Og kommer aldri til å bruke de eller synes de er fine.
Quinden Skrevet 13. april 2005 #8 Skrevet 13. april 2005 Pels er forbeholdt dem som er født med det. Syns det er forferdelig å se gamle kjerringer på by'n med pels, det ser rett og slett patetisk ut. Gamle rynkefjes, som liksom skal vise sin rikdom med å ha på seg pelsen til et dyr som har hatt et jævlig liv. Uansett, ung eller gammel, pels er forbeholdt dyr.
Gjest Gjesta Skrevet 13. april 2005 #9 Skrevet 13. april 2005 Jeg er imot pels jeg også, men er litt enig med Cherie i at det blit litt lite fokus på burhøns og andre dyr som har det fælt også..
amalie2 Skrevet 13. april 2005 Forfatter #10 Skrevet 13. april 2005 enig med deg foxylady. uansett dyr så syns jeg ingenting om at de blir mishandlet. det er forferdelig hvordan de forer opp kyllinger til å bli enorme! jeg spiser ikke kyllinger som ligner på mindre versjoner av kalkun...
smidja Skrevet 14. april 2005 #11 Skrevet 14. april 2005 enig med deg foxylady. uansett dyr så syns jeg ingenting om at de blir mishandlet. det er forferdelig hvordan de forer opp kyllinger til å bli enorme! jeg spiser ikke kyllinger som ligner på mindre versjoner av kalkun... Vær klar over at det ikke nødvendigvis er sånn at de kyllingene som er mindre versjoner av kalkuner er overforet. Det er forskjell på kyllinger. I Norge skal en slaktekylling leve i 30 dager f.eks. Mens en rughøne selvfølgelig lever lenger. Men man har også andre typer slaktekylling. I Sverige ser man f.eks at brystfiletene er mye større enn i Norge. Det er fordi at disse kyllingene lever i 3 mnd og ikke 1. De blir så klart da mye større, men er ikke overforet eller mishandlet på noen måte. En kylling som lever i tre mnd i stedenfor en, blir VELDIG mye større, uten at det er unaturlig eller noe man har hatt i de for å få til dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå