AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #1 Skrevet 19. februar 2019 Jeg kjøpte en Sony Xperia xz1. Tror det er 1, men samme det, sikkert ikke noe å si. Mobilen har fungert fint i 11 mnd. Så plutselig blir skjermen helt sort. Ingen respons på noe. Butikken har prøvd selv når jeg har kommet inn med den, men de får heller ikke respons. Jeg har nå levert den inn 3 ganger for samme problem. Hver gang har jeg hatt mobilen tilbake fra reprasjon i mindre enn et døgn. Det er ingen sammenheng for hvordan den fryser. Første gang lå den til lading med Spotify på, andre gang så jeg på Instagram, tredje gang spilte jeg candy crush. Altså ingen sammenheng. De har ikke funnet noen feil med tlf og de har testet den og den funker når jeg får den tilbake. Butikken sa at så lenge de ikke finner noen feil på den har jeg ikke rett på å heve kjøpet eller få ny tlf. De mener det kan være programoppdateringene som gjør at den fryser, og det dekker de ikke. Er det virkelig sant? Altså jeg kjøpte jo tlf sånn, det er ikke akkurat noe jeg velger, det følger jo med tlf! Har jeg ikke rett på ny eventuelt heve kjøpet? Usikker på om det er garanti på den, men reklamasjonen gjelder jo i 5 år på mobiltelefoner. Har kjøpt den på elkjøp. Anonymkode: fe0f3...0ec
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #2 Skrevet 25. februar 2019 Har du prøvd å gjenopprette til fabrikkinstillinger? Byttet batteriet? Du sier butikken ikke har klart å få respons på den, men de samtidig sier det at de ikke har funnet noe galt med den? Det gir ikke mening. Om de har sett at den er død, så er vel det grunn nok til å reklamere. Anonymkode: abdee...f71 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #3 Skrevet 26. februar 2019 På 19.2.2019 den 17.28, AnonymBruker skrev: Hver gang har jeg hatt mobilen tilbake fra reprasjon i mindre enn et døgn. Mener du at reparasjon/tilsyn av mobilen har tatt mindre enn ett døgn ? Da høres det mer ut som om de ansatte har skrudd av og på mobilen, og bare restartet den - og vipps så fungerer den. De gangene jeg har levert inn mobiler, er de blitt sendt til autorisert verksted, og det har tatt flere dager før jeg har fått de tilbake. Så her må du be om en forklaring på hva som er prøvd og gjort. Utover det, kan det være en ide å avinnstallere alle apper, tømme minnet og innstallere en og en app, for å se om det er en app som skaper problemene. Kan også være det er for fullt i minnet av bilder, videoer osv. Anonymkode: 54282...584 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå