AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #1 Skrevet 19. februar 2019 En god venninne av meg skal snart feire bursdagen sin. Hun har sagt at hun kommer til å be eksen sin fordi hun syns det er dumt ovenfor han å be vennene hans men ikke han. Problemet er at han har vært voldelig, kontrollerende, manipulerende osv osv mot henne og han holder fortsatt på sånn selv om det snart er 2 år siden det ble slutt! Jeg vet at det er flere enn meg som virkelig ikke vil ha han der. Hva skal jeg/vi gjøre for å få henne til å skjønne at man ikke kan be eksen sin i bursdagen? Vil også nevne at han har vært utrolig slem mot meg og andre venner av henne.. Jeg vet at om han kommer, blir det bare dårlig stemning og masse drama Anonymkode: bcf39...37b 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #2 Skrevet 19. februar 2019 Fortell henne sannheten, hva du beskriver her osv. Anonymkode: 1f731...c83
Gjest Dævendøtte Skrevet 19. februar 2019 #3 Skrevet 19. februar 2019 Hvis han kommer, så kommer ikke dere, så enkelt er det. Selv hadde jeg lett uteblitt fra en bursdag hvis en god venninne hadde prioritert en drittsekk foran andre venner.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #4 Skrevet 19. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fortell henne sannheten, hva du beskriver her osv. Anonymkode: 1f731...c83 Har alltid vært ærlig om hva jeg syns om han, men hun tåler ikke å høre sannheten Anonymkode: bcf39...37b
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #5 Skrevet 19. februar 2019 Da sier du rett ut at hvis han kommer så går dere. Si at du faen ikke gidder å henge i samme rom med noen som har mishandlet noen du er glad i lenger enn nødvendig. At du kommer til å konfrontere ham, så hvis det er drama hun er ute etter, så.vær så god. Han har vært stygg mot henne og han har vært stygg mot dere, ikke la han ødelegge kvelden deres. Anonymkode: a9480...b60 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #6 Skrevet 19. februar 2019 2 minutter siden, Dævendøtte skrev: Hvis han kommer, så kommer ikke dere, så enkelt er det. Selv hadde jeg lett uteblitt fra en bursdag hvis en god venninne hadde prioritert en drittsekk foran andre venner. Ja tenker på det men samtidig syns jeg det er utrolig synd om det blir sånn. Kunne snakket med flere andre venner om det slik at de også kan ta det opp med henne. Anonymkode: bcf39...37b
Gjest Dævendøtte Skrevet 19. februar 2019 #7 Skrevet 19. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja tenker på det men samtidig syns jeg det er utrolig synd om det blir sånn. Kunne snakket med flere andre venner om det slik at de også kan ta det opp med henne. Anonymkode: bcf39...37b Synes helt klart dere bør snakke med henne om dette. At hun selv gidder, forstår ikke jeg.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #8 Skrevet 19. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da sier du rett ut at hvis han kommer så går dere. Si at du faen ikke gidder å henge i samme rom med noen som har mishandlet noen du er glad i lenger enn nødvendig. At du kommer til å konfrontere ham, så hvis det er drama hun er ute etter, så.vær så god. Han har vært stygg mot henne og han har vært stygg mot dere, ikke la han ødelegge kvelden deres. Anonymkode: a9480...b60 Ja er det jeg tenker å si. Hun sa «du legger ikke merke til han.» Man legger merke til de fleste på en fest med mindre de sitter helt stille og ikke gjør noe ut av seg. Jeg som virkelig ikke liker han, legger jo merke til han. Anonymkode: bcf39...37b 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #9 Skrevet 19. februar 2019 Har de barn sammen? Anonymkode: 05751...359
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #10 Skrevet 19. februar 2019 1 minutt siden, Dævendøtte skrev: Synes helt klart dere bør snakke med henne om dette. At hun selv gidder, forstår ikke jeg. Hun syns det er veldig vanskelig å komme seg «unna» han. Kan ikke fortelle for mye men de går på samme skole osv. Hun er redd for hva han kan gjøre mot henne, men det betyr ikke at man skal la seg manipulere Anonymkode: bcf39...37b
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #11 Skrevet 19. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har de barn sammen? Anonymkode: 05751...359 Nei. Glemte helt å si det men vi er i slutten av tenårene. Hun har ingen grunn til å holde kontakten med han. Anonymkode: bcf39...37b
Gjest Dævendøtte Skrevet 19. februar 2019 #12 Skrevet 19. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hun syns det er veldig vanskelig å komme seg «unna» han. Kan ikke fortelle for mye men de går på samme skole osv. Hun er redd for hva han kan gjøre mot henne, men det betyr ikke at man skal la seg manipulere Anonymkode: bcf39...37b Enda større grunn til å ikke be ham! Dere bør gå sammen mot ham og hjelpe henne. Eller lage en mindre bursdag med kun de hun stoler på som gjester. Og ikke "annonsere" bursdagen noe sted, hold det innad i en venneflokk dere stoler på. Viktigste er at han ikke kommer og at hun kommer seg unna.
I Grosny Skrevet 19. februar 2019 #13 Skrevet 19. februar 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: En god venninne av meg skal snart feire bursdagen sin. Hun har sagt at hun kommer til å be eksen sin fordi hun syns det er dumt ovenfor han å be vennene hans men ikke han. Problemet er at han har vært voldelig, kontrollerende, manipulerende osv osv mot henne og han holder fortsatt på sånn selv om det snart er 2 år siden det ble slutt! Jeg vet at det er flere enn meg som virkelig ikke vil ha han der. Hva skal jeg/vi gjøre for å få henne til å skjønne at man ikke kan be eksen sin i bursdagen? Vil også nevne at han har vært utrolig slem mot meg og andre venner av henne.. Jeg vet at om han kommer, blir det bare dårlig stemning og masse drama Anonymkode: bcf39...37b Jeg synes du skal stille ultimatum. Deg eller han. Si helt klart at du ikke tillater at du ber han, og at det er fullstendig uaktuelt for deg å gå på bursdagen dersom han kommer. 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #14 Skrevet 19. februar 2019 1 minutt siden, Dævendøtte skrev: Enda større grunn til å ikke be ham! Dere bør gå sammen mot ham og hjelpe henne. Eller lage en mindre bursdag med kun de hun stoler på som gjester. Og ikke "annonsere" bursdagen noe sted, hold det innad i en venneflokk dere stoler på. Viktigste er at han ikke kommer og at hun kommer seg unna. Har prøvd lenge å hjelpe henne, så vet ikke helt hva mer vi skal gjøre. Hun sa at hun tenkte på å bare be noen jenter, men at det blir bedre med gutter. Er helt enig i det men blir jo virkelig ikke sånn med han tilstede. Anonymkode: bcf39...37b
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #15 Skrevet 19. februar 2019 5 minutter siden, I Grosny skrev: Jeg synes du skal stille ultimatum. Deg eller han. Si helt klart at du ikke tillater at du ber han, og at det er fullstendig uaktuelt for deg å gå på bursdagen dersom han kommer. Får håpe at flere andre blir med på det da. Hvis ikke så bryr hun seg ikke.. Anonymkode: bcf39...37b
Gjest Dævendøtte Skrevet 19. februar 2019 #16 Skrevet 19. februar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har prøvd lenge å hjelpe henne, så vet ikke helt hva mer vi skal gjøre. Hun sa at hun tenkte på å bare be noen jenter, men at det blir bedre med gutter. Er helt enig i det men blir jo virkelig ikke sånn med han tilstede. Anonymkode: bcf39...37b Høres ut som du/dere har gjort det dere kan gjøre. Resten får være opp til henne. Nesten så jeg mistenker at hun har lyst til at han skal komme. Det blir ikke bedre med gutter hvis det medfører at hun "må" be eksen også, sier seg selv det. Men kommer han, hadde jeg selv blitt hjemme, orker ikke omgås med sånne folk.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #17 Skrevet 19. februar 2019 1 minutt siden, Dævendøtte skrev: Høres ut som du/dere har gjort det dere kan gjøre. Resten får være opp til henne. Nesten så jeg mistenker at hun har lyst til at han skal komme. Det blir ikke bedre med gutter hvis det medfører at hun "må" be eksen også, sier seg selv det. Men kommer han, hadde jeg selv blitt hjemme, orker ikke omgås med sånne folk. Ja hun vil jo at han skal være der men klarer ikke innrømme det.. Han har tydeligvis noen gode sider også vettu 😂 Anonymkode: bcf39...37b
Gjest Dævendøtte Skrevet 19. februar 2019 #18 Skrevet 19. februar 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja hun vil jo at han skal være der men klarer ikke innrømme det.. Han har tydeligvis noen gode sider også vettu 😂 Anonymkode: bcf39...37b Kjenner til den ja.. merkelige greier det der.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #19 Skrevet 19. februar 2019 Fortell sannheten. Anonymkode: d9797...93a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå