AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #1 Skrevet 19. februar 2019 Hei! Vi har en au pair som vi synes er helt fantastisk. Hun har på overraskende kort tid smeltet inn i familien og vi har blitt ordentlig gode venner. Jeg kjenner jeg gruer meg allerede til hun er ferdig med aupair-tiden sin hos oss. Hun sier hun har veldig lyst til å bli hos oss lenger, og det føler vi på også. Hun er enormt familiekjær og elsker å leke med barn og være med på alt av familieaktiviteter. Jeg tenker derfor på om det er noen måte vi kan ansette henne på etter hun er ferdig hos oss? Hun er jo fra fillipinene og ikke norsk statsborger. Vi har et par bedrifter vi driver, men veldig føles feil å blande kortene og vil ikke gjøre noe ulovlig. Hun har en egen leilighet i huset på 30 kvm + stort bad. Ved ansettelse kan vel en sum trekkes fra så det ikke blir enormt dyrt. Vi skjønner jo at hun må få mer i lønn når hun ikke lenger regnes som au pair, men hadde vært fint å få til dette uten å gå helt i minus.. Noen som vet hva mnd lønnen ligger på her(ikke timeslønn) Vet noen om noen smutthull og loven rundt dette? Anonymkode: 29792...856
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #2 Skrevet 19. februar 2019 Ser overskriften ikke kom med der. "Ansette Aupair som Husholderske etter endt aupair-kontrakt" Anonymkode: 29792...856
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #3 Skrevet 19. februar 2019 Du skal ansette henne 100%...? Søk opp en hvilken som helst tariff. Så ser du hva årslønnen for en ufaglært arbeider er. Det er det du skal gi henne i lønn. Ikke et øre mindre. Eller tenkte du å la henne gjøre alt husarbeid for luselønn? Siden du ikke vil «gå i minus»? Anonymkode: 9bc54...ad0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå