Gå til innhold

Noen som har/kjenner noen som har operert bort en tatovering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hørt om noen som har operert bort små tatoveringer. Jeg har en coverup tatovering, der den gamle tatoveringer synes godt igjennom coverupen. Selve coverupen er heller ikke særlig fin, så jeg vil helst fjerne hele greia istedenfor å fylle på. Laser fjerning kan ta veldig lang tid og bli veldig dyrt Forde man ikke kan forutse hvor mange behandlinger man må ha, derfor tenker jeg på å operere den bort hvis det er mulig. Jeg er litt usikker på om min er liten nok.. også er den rett under kragebenet så jeg har kanskje for tynn hud der?  Tenkte å forhøre meg litt her om noen har noe erfaring før jeg drar til legen

Anonymkode: db420...b13

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1) Dette må du betale selv

2) Du må til plastisk kirurg

3) Ikke sikkert det er mulig mtp plassering

Anonymkode: c5c91...d52

• Liker 6
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1) Dette må du betale selv

2) Du må til plastisk kirurg

3) Ikke sikkert det er mulig mtp plassering

Anonymkode: c5c91...d52

Ja vet.., men det blir fortsatt mest sansynelig billigere enn laser hvis jeg må ha mange behandlinger med laser... også hadde det vært fint å bare få den bort med en gang, den er skikkelig fæl😂 hadde vært gøy å kunne gå i singlet til sommeren uten å tenke på den fæle tatoveringa...

Skrevet

Tatoveringer går jo langt ned i underhuden! Det er jo ikke mulig å operere bort ved å bare fjerne overflatehuden. Det vil bli et skikkelig søkk der, og om det i det hele tatt er forsvarlig vet jeg ikke.

Det er en grunn til at alle som vil ha vekk tatoveringer må velge laser. Rett og slett fordi de ikke lar seg operere vekk.

Anonymkode: a945b...5cd

• Liker 2
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tatoveringer går jo langt ned i underhuden! Det er jo ikke mulig å operere bort ved å bare fjerne overflatehuden. Det vil bli et skikkelig søkk der, og om det i det hele tatt er forsvarlig vet jeg ikke.

Det er en grunn til at alle som vil ha vekk tatoveringer må velge laser. Rett og slett fordi de ikke lar seg operere vekk.

Det er noen som opererer vekk da.. men ja men må vel ha litt tykk hud der kanskje 

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

har hørt om noen som har operert bort små tatoveringer. Jeg har en coverup tatovering, der den gamle tatoveringer synes godt igjennom coverupen. Selve coverupen er heller ikke særlig fin, så jeg vil helst fjerne hele greia istedenfor å fylle på. Laser fjerning kan ta veldig lang tid og bli veldig dyrt Forde man ikke kan forutse hvor mange behandlinger man må ha, derfor tenker jeg på å operere den bort hvis det er mulig. Jeg er litt usikker på om min er liten nok.. også er den rett under kragebenet så jeg har kanskje for tynn hud der?  Tenkte å forhøre meg litt her om noen har noe erfaring før jeg drar til legen

Litt sent å tenke på når du har skaffet deg en tatovering. Du må betale for dine utskeielser hos tatovøren med både penger, tid og smerter ved laserbehandling. Tatovering kan ikke opereres bort. Skattebetalerne er heller ikke innstilt på å betale for noe som ikke er medisinsk nødvendig. 

Anonymkode: 84726...b39

• Liker 3
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner ei som fikk operert bort. Er et tydelig arr på armen da.

Anonymkode: 6fe00...347

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt sent å tenke på når du har skaffet deg en tatovering. Du må betale for dine utskeielser hos tatovøren med både penger, tid og smerter ved laserbehandling. Tatovering kan ikke opereres bort. Skattebetalerne er heller ikke innstilt på å betale for noe som ikke er medisinsk nødvendig. 

Det går å operere bort. 

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For det første så var det ikke dette jeg spurte om. For det andre har jeg aldri sagt at jeg ikke forventet å betale det selv? Jo, små tatovering kan opereres bort, ellers hadde jeg selvfølgelig ikke spurt om erfaringer.  Spar deg for å kommentere om du ikke har noe nyttig å komme med:)

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner ei som fikk operert bort. Er et tydelig arr på armen da.

Jaa jeg vil gjerne ha arr istedenfor den stygge tatoveringa.. kan du si noe om ca hvor stor tatoveringen hennes var? 

• Liker 1
Skrevet

Hvordan kan en tattis opereres bort.  Menes det da at man skreller av hudlaget og legger på ny hud? Må ha hudtransplantasjon fra et annet sted på kroppen da, får to arr.  Og det blir ikke seende pent ut etterpå, ville heller beholdt tattisen.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jaa jeg vil gjerne ha arr istedenfor den stygge tatoveringa.. kan du si noe om ca hvor stor tatoveringen hennes var? 

Kan du si noe ca om hvor stor din tatovering er,da? Så kanskje det var mulig å svare på spørsmålet ditt. 

Anonymkode: efcbd...5a0

Skrevet

Jeg søkte om å få operert bort en tatovering, dette er 10 år siden, kanskje litt mer. Den var ikke stor, men fikk pent nei. Så måtte laser og cover-up til gitt. 

Anonymkode: 2ab61...f3c

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg søkte om å få operert bort en tatovering, dette er 10 år siden, kanskje litt mer. Den var ikke stor, men fikk pent nei. Så måtte laser og cover-up til gitt. 

Anonymkode: 2ab61...f3c

Søkte du om å få det dekket av staten?   Hvorfor det?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du si noe ca om hvor stor din tatovering er,da? Så kanskje det var mulig å svare på spørsmålet ditt. 

8ED2E512-273D-478F-80AA-96376EBAAB66.jpeg

Skrevet
5 minutter siden, SupaWoman skrev:

Hvordan kan en tattis opereres bort.  Menes det da at man skreller av hudlaget og legger på ny hud? Må ha hudtransplantasjon fra et annet sted på kroppen da, får to arr.  Og det blir ikke seende pent ut etterpå, ville heller beholdt tattisen.

Jeg er ikke helt Sikker, finner ikke så mye info om det, derfor jeg spørr her, men tror ikke man må ha hudtransplantasjon, tror de skjærer vekk huden og syr igjen på en måte... er nok derfor tatoveringen må være liten for å få operert den bort 

• Liker 1
Skrevet

Tatoveringer kan opereres bort. Jeg har gjort det. Man må betale selv, og det er dyrt. Jeg gjorde det privat hos plastisk kirurg og betalte 2500kr i 2003, så sikkert veldig mye mer idag.

Det var gjort på 20 min, var rødt arr et par år, nå ser man arret bare hvis man ser veldig godt etter og vet at det er der.

Min tatovering var liten, var en blomst på str med en tikroning.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

8ED2E512-273D-478F-80AA-96376EBAAB66.jpeg

Det er teknisk mulig, men blir det arret, da. Kan bli vanskelig å finne en kirurg som har lyst... Vanskeligste er den biten som går opp på skulderen. 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det samme sa hun også 🤣 ca 5x5 cm til 7x7 cm en plass. Så ikke kjempe stor. Arret er like langt som tatoveringen ca, og arret er vel 0,5 til 1 cm i tykkelsen(tykkere en vanlig) . Men jeg tenker aldri over arret med mindre hun snakker om det 😊 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...