AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #1 Skrevet 19. februar 2019 Ødelegger så mye! Norge i ett nøtteskall.Henger alltid langt etter. Så mange barn med hodepine og stress hver dag. Trykke flest mulig inn i ett rom. Flere lærere.Men ja ofte syk eller vekke så ender opp med mer vikarer gjennom hvert år! Alt for å spare penger! Gi heller penger til utlandet enn våre egne! Tragisk! Anonymkode: 4a351...754 7
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #2 Skrevet 19. februar 2019 Baseskole er ett pedagogisk grep, krever ikke mindre plass og er ikke gjort for å spare penger. Ellers enig i at det er noe dritt, spesielt for de yngste elevene. Anonymkode: 4b517...1f7 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #3 Skrevet 19. februar 2019 Barna mine går i base barnehage. Kjempe fornøyd! Ikke stressa barn, mange små grupper enn store avdelinger, barna blir både sett og hørt ville ikke byttet til en «normal» barnehage Anonymkode: c8e7c...10b 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #4 Skrevet 19. februar 2019 Jeg jobber på en skole hvor flere trinn går i samme klasse. De er opp til 39 elever i hver klasse, men kan ha 2 klasser i samme rom. Elevene og lærerne elsker denne måten å jobbe på. Det er rolig og fint. Det som er viktig er at lærerne omfavner baseskolen, og ikke tror at de kan undervise på tradisjonelt vis. Da fungerer det nemlig ikke. Anonymkode: 17078...6a7
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #5 Skrevet 19. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber på en skole hvor flere trinn går i samme klasse. De er opp til 39 elever i hver klasse, men kan ha 2 klasser i samme rom. Elevene og lærerne elsker denne måten å jobbe på. Det er rolig og fint. Det som er viktig er at lærerne omfavner baseskolen, og ikke tror at de kan undervise på tradisjonelt vis. Da fungerer det nemlig ikke. Anonymkode: 17078...6a7 Når elevene klager på ondt i hodet.Mye bråk. Dag etter dag.Så er det ikke rolig. Isåfall er dere heldig. Dette er erfsringer til meg og flere. Anonymkode: 4a351...754 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #6 Skrevet 19. februar 2019 Helt enig! Datteren på som akkurat har begynt på ungdomskolen kommer hjem med hodepine hver eneste dag. Hun er så utslitt at hun ikke får gjort lekser, hun bare legger seg til å sove..de er 20 gutter og 12 jenter, halvparten er «adhd typer». Vi har tatt opp bråk med lærer. Lærer bare bagataliserer det. Anonymkode: ae602...c1e 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #7 Skrevet 19. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Helt enig! Datteren på som akkurat har begynt på ungdomskolen kommer hjem med hodepine hver eneste dag. Hun er så utslitt at hun ikke får gjort lekser, hun bare legger seg til å sove..de er 20 gutter og 12 jenter, halvparten er «adhd typer». Vi har tatt opp bråk med lærer. Lærer bare bagataliserer det. Anonymkode: ae602...c1e Datteren min som* Anonymkode: ae602...c1e
Gjest Mass Skrevet 19. februar 2019 #8 Skrevet 19. februar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt enig! Datteren på som akkurat har begynt på ungdomskolen kommer hjem med hodepine hver eneste dag. Hun er så utslitt at hun ikke får gjort lekser, hun bare legger seg til å sove..de er 20 gutter og 12 jenter, halvparten er «adhd typer». Vi har tatt opp bråk med lærer. Lærer bare bagataliserer det. Anonymkode: ae602...c1e Men er ikke det et vanlig antall på ungdomsskolen da? Vi var også over 30 per klasse. Vanlig ungdomsskole med klasser og klasserom.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #9 Skrevet 19. februar 2019 Akkurat nå, Mass skrev: Men er ikke det et vanlig antall på ungdomsskolen da? Vi var også over 30 per klasse. Vanlig ungdomsskole med klasser og klasserom. Jeg sa ikke at de var uvanlig mange..? Jeg snakker om at det er utrolig bråkete og det blir tatt lite hensyn. Det er bråkete pga at de er såpass mange, jeg er fullt klar over at det er normalen. Anonymkode: ae602...c1e
Gjest Mass Skrevet 19. februar 2019 #10 Skrevet 19. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg sa ikke at de var uvanlig mange..? Jeg snakker om at det er utrolig bråkete og det blir tatt lite hensyn. Det er bråkete pga at de er såpass mange, jeg er fullt klar over at det er normalen. Anonymkode: ae602...c1e Beklager, var bare jeg som så for meg baseskoler når jeg leste gjennom.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #11 Skrevet 19. februar 2019 Sønnen min går på en baseskole og jeg vet ikke helt om jeg liker det. 60 unger i en klasse - og de blir selvsagt delt opp i 3 grupper, men i et digert rom. Jeg føler at han blir ikke sett eller hørt ettersom han får fortsatt altfor enkle oppgaver. Han virker ikke særlig motivert til å gjøre lekser når disse tar maks 5 minutter å utføre for ham. Kontaktlæreren hans er alltid sykemeldt fra jobben - hmon tro hvorfor... Jeg vil heller ha en mindre klasse hvor alle elevene blir mer sett. Jeg vurderer en annen skole, men han har allerede fått mange venner på skolen. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Helt enig! Datteren på som akkurat har begynt på ungdomskolen kommer hjem med hodepine hver eneste dag. Hun er så utslitt at hun ikke får gjort lekser, hun bare legger seg til å sove..de er 20 gutter og 12 jenter, Off-topic, men hører hun tilfeldigvis dårlig? Ved dårlig hørsel må hjernen jobbe ekstra for å filtre bort støy i klassen. Kan være verdt å sjekke hørselen tilfelle hun ikke vet selv at hun hører dårlig. Anonymkode: 00851...52e
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #12 Skrevet 19. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Off-topic, men hører hun tilfeldigvis dårlig? Ved dårlig hørsel må hjernen jobbe ekstra for å filtre bort støy i klassen. Kan være verdt å sjekke hørselen tilfelle hun ikke vet selv at hun hører dårlig. Anonymkode: 00851...52e Tror hun egentlig hører alt for godt. Takk for tipset, skal skjekke det ut. Anonymkode: ae602...c1e
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #13 Skrevet 19. februar 2019 Over 30 elever i en klasse er mye. Da jeg også gikk på ungdomskolen var vi rundt 30. Men følger ikke baseskolene den vanlige lærernormen? I fjor kom det en ny lærernorm, som sa at det skal være 21 elever per lærer. I år skal de stramme inn enda mer. 20 elever pr lærer. https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/nye-regler-innforing-av-larernorm-i-grunnskolen/id2606134/ Anonymkode: 316d4...3e3
Ironically_me Skrevet 19. februar 2019 #14 Skrevet 19. februar 2019 - og det er de som går på KG som skal styre landet... sendte sønnen på 13 til et skoleår utenlands. Varmmat, skjorte og lærere man ikke er 'kompis' med...
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #15 Skrevet 19. februar 2019 Akkurat nå, Ironically_me skrev: - og det er de som går på KG som skal styre landet... sendte sønnen på 13 til et skoleår utenlands. Varmmat, skjorte og lærere man ikke er 'kompis' med... Hvilken skole? Anonymkode: ae602...c1e
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #16 Skrevet 19. februar 2019 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt enig! Datteren på som akkurat har begynt på ungdomskolen kommer hjem med hodepine hver eneste dag. Hun er så utslitt at hun ikke får gjort lekser, hun bare legger seg til å sove..de er 20 gutter og 12 jenter, halvparten er «adhd typer». Vi har tatt opp bråk med lærer. Lærer bare bagataliserer det. Anonymkode: ae602...c1e Å ha adhd er ikke ensbetydende med at de bråker. Hvis hun bare sover er det på tide å ta noen blodprøver for å sjekke hva som er galt. Anonymkode: 7970b...726 4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #17 Skrevet 19. februar 2019 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sønnen min går på en baseskole og jeg vet ikke helt om jeg liker det. 60 unger i en klasse - og de blir selvsagt delt opp i 3 grupper, men i et digert rom. Anonymkode: 00851...52e Samme som på ungdomskolen hos min datter. Hun er ikke så glad i for mange folk og synest ofte det er mye bråk. Har også mye hodepine. Anonymkode: 151ed...dff
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #18 Skrevet 20. februar 2019 Baseskoler og basebarnehager er håpløst, her er vi foreldre lærer og barnehagelærer og håper virkelig vi slipper unna begge deler. Vi syntes ikke det kan forsvares pedagogisk i det hele tatt. Det er et grep tatt på bakgrunn av plass og økonomi. Anonymkode: 912da...05a 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #19 Skrevet 20. februar 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Over 30 elever i en klasse er mye. Da jeg også gikk på ungdomskolen var vi rundt 30. Men følger ikke baseskolene den vanlige lærernormen? I fjor kom det en ny lærernorm, som sa at det skal være 21 elever per lærer. I år skal de stramme inn enda mer. 20 elever pr lærer. https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/nye-regler-innforing-av-larernorm-i-grunnskolen/id2606134/ Anonymkode: 316d4...3e3 Lærernormen sier noe om lærerdekning, ikke hvor mange elever som kan være i samme gruppe. I teorien kan man ha 42/40 elever og to lærere, man er fortsatt innenfor normen. Anonymkode: 2e2c0...a42
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #20 Skrevet 20. februar 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror hun egentlig hører alt for godt. Takk for tipset, skal skjekke det ut. Anonymkode: ae602...c1e Å høre alt for godt kan gi de samme utslagene som å høre for dårlig. Jeg gikk til ørelege fordi jeg var redd for å ha fått nedsatt hørsel pga jobb. Hang ikke med på samtaler i større forsamlinger, var alltid sliten og hadde vondt i hodet etter jobb osv. Viste seg at jeg har bedre hørsel enn normalt. Har lært meg noen teknikker for hvordan jeg skal klare meg bedre nå. Anonymkode: 2e2c0...a42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå