AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #1 Skrevet 19. februar 2019 Hva skal til for at en psykolog gir beskjed til barnevernet? Tenker da på ting som pasienten har gjort lenge før pasienten ble gravid Anonymkode: f3a72...894
Pillow of Dragon Skrevet 19. februar 2019 #2 Skrevet 19. februar 2019 Om psykologen er bekymret for barnets helse. Slik om du er voldelig mot barnet eller ikke gir den tilstrekkelig med omsorg. 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #3 Skrevet 19. februar 2019 Jeg tror ikke en psykolog tar noe sak videre, med mindre det går direkte på overgrep eller vold mot barn. Hvordan skal en tidligere behandler få greie på graviditet uansett, det er jo ikke slik at psykologen fortsetter å få rapporter om det og ditt liv etter avsluttet behandling? Anonymkode: e680e...7c2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #4 Skrevet 19. februar 2019 Alt helsepersonell er pliktig til å melde om de er bekymret for barnet. Det beste er om psykologen i så fall drøfter det med pasienten først. Anonymkode: c7e73...133 4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #5 Skrevet 19. februar 2019 Psykologer har meldeplikt. Det gjelder ikke bare vold og seksuelle overgrep, men også ved omsorgssvikt. Men som det sies over her, må man ved slike meldinger snakke med foreldrene om det. Men psykologer vet også at mennesker kan endre seg, og at terapi kan hjelpe for eksempel en mor som strever med egen historie. Man melder for eksempel ikke for at en pasient har røyker hasj tre år tidligere. Anonymkode: 5a846...4dc 4
solmåneogstjerner Skrevet 19. februar 2019 #6 Skrevet 19. februar 2019 Som andre sier: om han er bekymret for barnet, har mistanke om eller vet at det er snakk om vold, overgrep eller omsorgssvikt. Men han melder ikke fra bare fordi du har noe du sliter med som depresjon eller angst, og dermed synes foreldrerollen er mer utfordrende. Da ville jo absolutt alle som går til behandling fått barnevernet på nakken. Slik er det jo ikke. Du sier det var noe som skjedde før du ble gravid, da tenker jeg at du har hatt psykiske lidelser, rusmisbruk eller har gjort noe kriminelt en gang i fortiden. Du skal ikke være redd for å si dette til psykologen når det er noe som har skjedd tidligere. Kanskje bortsett fra om du har en historie med misbruk av barn eller noe slikt. Men da skjønner du vel selv at det meldes fra om!
Sliten&kjørt52 Skrevet 19. februar 2019 #7 Skrevet 19. februar 2019 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Psykologer har meldeplikt. Det gjelder ikke bare vold og seksuelle overgrep, men også ved omsorgssvikt. Alt helsepers. HAR Meldeplikt, ¨Edit... Ang. Fare\OmmsorgsSvikt -Barn under 15 år IIRC.¨ -Praxis Nylig innskjerpet vdr. førerkort. Kjenner ett par som går på Samme DPS, -søkt Hjelp ang. rus... En uten førerkort, -tvært... Andre kompis Sin behandler Meldte... -Jeg oppretter 2 journaler, -så jeg kan utlevere info til berørte insanser, -uten å ¨Skade¨ deg... Jeg ønsket noe dokumentasjon i forbindelse med en rettssak nylig. -JEG Er ærlig. ... Fastlegen min Sa... Greit, -det ordner vi, -men, -Dette fører jeg IKKE I Journal. -Dette er en Sak mellom Meg, og Deg... Edit... Ønsket Bevis, På att jeg IKKE Ruser meg, med NOE Illegalt -lenger ... Har blitt noen Kg. ... Hasj, Gjennom åra. a. Endret 19. februar 2019 av Sliten&kjørt51
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå