Gå til innhold

Hvor lenge gikk det fra du ble sykemeldt til du fikk sykepenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble sykemeldt 5 desember og har enda ikke fått noe. Inntektsopplysningene har de mottatt.

Anonymkode: e3bcf...d1c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sendt inn din del da med dato og underskrift? Evt elektronisk hvis din bedrift har slikt?

Anonymkode: 3992d...753

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du sendt inn din del da med dato og underskrift? Evt elektronisk hvis din bedrift har slikt?

Anonymkode: 3992d...753

Ja jeg har sendt inn søknad om sykepenger i slutten av hver mnd ja.

Anonymkode: e3bcf...d1c

Skrevet

Når fikk de inntektsopplysninger da? Sjekk saksbehandlingstid for ditt fylke, om det har gått lenger tid enn saksbehandlingstid siden de mottok inntektsopplysninger er det bare å ringe. 

Anonymkode: f710e...1af

Skrevet

Jeg venta over 3 mnd.. ingen informerte meg om at jeg måtte sende inn D-delen av sykmeldingen til Nav arbeid og ytelser i mitt fylke.. og så var det noe tull med feil på inntektsopplysningene som Nav mottok, bare styr hele greia. Snakka med 5-6 forskjellige på sentraltlf og alle sa forskjellig. Fikk beskjed fra ene der om å sende serviceklage og bytte veileder, og det tok jo sin tid det også.

Håper det ordner seg raskt for deg!

Skrevet

Hva sier de når du ringer spør da? For såvidt, ja så har AB et godt poeng, hva er saksbehandlingen for fylket ditt? 

Skrevet

Har ventet siden slutten av November.

Anonymkode: 3810f...40e

Skrevet
15 hours ago, prettylittlemisfit said:

Jeg venta over 3 mnd.. ingen informerte meg om at jeg måtte sende inn D-delen av sykmeldingen til Nav arbeid og ytelser i mitt fylke.. og så var det noe tull med feil på inntektsopplysningene som Nav mottok, bare styr hele greia. Snakka med 5-6 forskjellige på sentraltlf og alle sa forskjellig. Fikk beskjed fra ene der om å sende serviceklage og bytte veileder, og det tok jo sin tid det også.

Det står jo tydelig på blanketten at den skal sendes inn til den som skal betale ut sykepenger. Noen ting må man finne ut av selv.

Nå skal alle (i teorien) ha elektronisk sykemelding, og da skal krav om sykepenger sendes elektronisk ved periodens utløp. Dette får man påminnelse om å gjøre på tekstmelding eller på e-post.

TS: Du bør ta kontakt med NAV (55 55 33 33) og spørre hva som skjer i saken din. Evt kan du logge inn på ditt nav og se om det ligger noen opplysninger der.

• Liker 3
Skrevet
23 minutter siden, Brunhilde skrev:

Det står jo tydelig på blanketten at den skal sendes inn til den som skal betale ut sykepenger. Noen ting må man finne ut av selv.

Jeg spurte om jeg skulle sende inn noe annet enn den elektroniske, og da fikk jeg beskjed om at jeg ikke trengte å sende både papir og elektronisk.. Dette fra min daværende saksbehandler i NAV. Fikk senere beskjed fra en annen om at dette var feil, og denne delen skulle sendes. 

Skrevet
På 20.2.2019 den 13.59, prettylittlemisfit skrev:

Jeg spurte om jeg skulle sende inn noe annet enn den elektroniske, og da fikk jeg beskjed om at jeg ikke trengte å sende både papir og elektronisk.. Dette fra min daværende saksbehandler i NAV. Fikk senere beskjed fra en annen om at dette var feil, og denne delen skulle sendes. 

Du har selv ansvar for å lese de papirene du får, som det står klart og tydelig på blanketten så skal den sendes inn til den som utbetaler sykepenger. Det er veldig enkelt å skylde på noen andre, men det er også veldig ansvarsløst å skylde på andre 

Anonymkode: 1ff5c...016

Skrevet

For min mann har det tatt 3 1/2 mnd nå... 

Anonymkode: b780b...a0c

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har selv ansvar for å lese de papirene du får, som det står klart og tydelig på blanketten så skal den sendes inn til den som utbetaler sykepenger. Det er veldig enkelt å skylde på noen andre, men det er også veldig ansvarsløst å skylde på andre 

Anonymkode: 1ff5c...016

Det står svart på hvitt på NAV sine sider at om man har sendt inn elektronisk så slipper man å sende papir.

Skrevet

Jeg fikk sykepengene til riktig tid, helt uten forsinkelser. 

Anonymkode: dbc20...1ae

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk sykepengene til riktig tid, helt uten forsinkelser. 

Anonymkode: dbc20...1ae

Det gjorde jeg også, jeg sto aldri en eneste måned uten inntekt. 

Anonymkode: 2f6ab...cc1

Skrevet
På 20.2.2019 den 13.59, prettylittlemisfit skrev:

1 time siden, prettylittlemisfit skrev:

Det står svart på hvitt på NAV sine sider at om man har sendt inn elektronisk så slipper man å sende papir.

Det stemmer at du ikke skal sende inn både elektronisk og på papir for samme periode. Dersom legen sender elektronisk sykmelding, skal du ikke få noen D-del på papir. Hva mener du var feil her? Fikk du beskjed om å sende begge deler for samme periode da du ble bedt om å sende serviceklage?

På 19.2.2019 den 21.45, prettylittlemisfit skrev:

Det var noe feil med inntektsopplysningene arbeidsgiveren din sendte? Da håper jeg arbeidsgiver rettet opp i det raskt slik at NAV kunne betale ut sykepengene.

Skrevet

Nav er helt ubrukelige. 

Anonymkode: c8a88...d59

Skrevet

Jeg har alltid fått sykepenger på konto på lønningsdag. Ingen forsinkelser eller noe. De siste 10-12 årene jeg var i arbeid (er uføretrygdet nå) så jobbet jeg på kontoret til et veldig stort selskap. 

Anonymkode: 37593...9fe

Skrevet
56 minutter siden, applestories skrev:

Det stemmer at du ikke skal sende inn både elektronisk og på papir for samme periode. Dersom legen sender elektronisk sykmelding, skal du ikke få noen D-del på papir. Hva mener du var feil her? Fikk du beskjed om å sende begge deler for samme periode da du ble bedt om å sende serviceklage?

Det var noe feil med inntektsopplysningene arbeidsgiveren din sendte? Da håper jeg arbeidsgiver rettet opp i det raskt slik at NAV kunne betale ut sykepengene.

Jeg sendte inn elektronisk, som det sto jeg skulle gjøre og tenkte ikke mer på det, men jeg skulle visst sende den D delen til nav arbeid og ytelser i min kommune. Men det sto ingen plasser at jeg skulle gjøre det, fikk beskjed om det lenge etterpå. Da jeg snakka med ei på nav sentralen og spurte om status, sa hun at ikke kunne hjelpe meg og ba meg sende inn en klage.. skjønte ikke så mye av hele greia. 

NAV mente det var noe feil visst nok, men det står ingen plass at JEG skal si fra til mitt lønningskontor om å sende opplysningene heller. 

Men, det har ordna seg nå, og jeg har fått beklagelse fra NAV.

Skrevet (endret)
16 minutter siden, prettylittlemisfit skrev:

Jeg sendte inn elektronisk, som det sto jeg skulle gjøre og tenkte ikke mer på det, men jeg skulle visst sende den D delen til nav arbeid og ytelser i min kommune. Men det sto ingen plasser at jeg skulle gjøre det, fikk beskjed om det lenge etterpå. Da jeg snakka med ei på nav sentralen og spurte om status, sa hun at ikke kunne hjelpe meg og ba meg sende inn en klage.. skjønte ikke så mye av hele greia. 

NAV mente det var noe feil visst nok, men det står ingen plass at JEG skal si fra til mitt lønningskontor om å sende opplysningene heller. 

Men, det har ordna seg nå, og jeg har fått beklagelse fra NAV.

Du skal aldri sende verken D-del eller inntektsopplysninger til NAV-kontoret i egen kommune.

Det er heller ikke noe som het NAV arbeid og ytelser i din kommune - det er forvaltningskontorene i ulike deler av landet som heter NAV arbeid og ytelser, og det er de som tar seg av alt som  har med utbetaling av ytelser.

Så her er det mye som skurrer, skulle likt å vite hva som står i den beklagelsen fra NAV.

Endret av applestories

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...