Gå til innhold

Champis på kirketrappa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snakket med forloveren min nå. Hun forteller meg at kona til samboerens forlover har sagt til henne at vi skal drikke champis på kirketrappa.. Det er første gangen jeg hører det. For meg er det uaktuellt å drikke champis der. Ikke bare fordi jeg er gravid, men fordi jeg ikke synes det er passende..

Hva pokker gjør man om hun kjerringa dukker opp med champis da? Vil jo ikke være uhøflig heller lissom...

ÅÅÅÅÅ jeg trodde faktisk vi skulle slippe at andra la seg opp i hva vi gjør i bryllupet vårt

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Det er vel bare til å ta en telefon til damen, og forklare at du ikke ønsker det. Mye bedre det, enn at du surmuler på selve dagen :wink:

Skrevet
Det er vel bare til å ta en telefon til damen' date=' og forklare at du ikke ønsker det. Mye bedre det, enn at du surmuler på selve dagen :wink:[/quote']

er såå enig. hadde selv gjort det hadde det vært meg.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Enig med madammen. Dessuten så er det ikke så populært i alle kirker, heller.

Skrevet

hm.. jeg tror jeg ville funnet en passende anledning til å si klart fra at du ikke ønsker champis/å skåle på trappa.

Du kan jo f.eks nevne at det ikke er lov å drikke alkohol i offentlighet (kirketrappa er offentlig), samt at kirken sannsynligvis ikke tillater det (det kan du jo sjekke opp først om du ønsker) - men at du ikke ønsker det bør telle mest da.

Er nok vanskelig å unngå at folk engasjerer seg i bryllupet deres. Men du får kanskje tro at hun gjør dette i beste mening. Og heller gi klare beskjeder til de rundt deg hva du vil og ikke vil.

Skrevet

At du er gravid bør vel være god nok grunn i seg selv. Jeg sier meg enig med de andre her som anbefaler deg å ta det opp med dama. Det er for dumt om en sånn bagatell skal ødelegge dagen din.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Enig. Og gjør det fort, før hun får "spredd ryktet"...

Skrevet

Forloveren min kom med en slagplan :sjarmor: Hun er ikke så veldig fornøyd med dama hun heller.. Dama har klart å fortelle forloveren min, som har vært forlover 2-3 ganger før, hva hun skal og ikke skal gjøre... Falt ikke i god jord. Har også noe med måten hun har sagt ting på..

Vi tar det i utdrikningslaget mitt.. Gir streng beskjed om at jeg IKKE ønsker det og at det er MITT bryllup...

Ups, lurer på om jeg har noen løpske hormoner alt??

Gjest gjesta
Skrevet
At du er gravid bør vel være god nok grunn i seg selv. Jeg sier meg enig med de andre her som anbefaler deg å ta det opp med dama. Det er for dumt om en sånn bagatell skal ødelegge dagen din.

:enig_animasjon:

Snutus! Du sier alltid alt som jeg skulle si... ;)

Gjest Anonymous
Skrevet

Vet ikke om kirketrappen regnes som offentlig sted, men om den gjør det er faktisk drikking der ulovlig...

Skrevet
Vet ikke om kirketrappen regnes som offentlig sted' date=' men om den gjør det er faktisk drikking der ulovlig...[/quote']

Den gjør da vel det? Uansett, det er deres bryllup og dere bestemmer. Ikke la dama ødelegge, selv om hun sikkert mener det godt. Snakk med henne, men ta en positiv tone, og si noe ala at du er glad for at hun er engasjert og det er kjempekoselig osv, men at slike ting har dere lyst til å bestemme selv. Hun må dermed ikke fortelle folk om ting uten at hun har snakket med dere først. Det skal gjøre susen tror jeg...og så blir ikke hun såret eller sint heller.

Gjest Anonymous
Skrevet

:o

Snakk om å være utakknemlig. Her har hun planlagt en hyggelig overraskelse og så sitter dere og rotter dere sammen for å ødelegge overraskelsen for henne.

Og så å kalle champagneskål for DRIKKING da.... :roll:

Sukk....

Skrevet
:o

Snakk om å være utakknemlig. Her har hun planlagt en hyggelig overraskelse og så sitter dere og rotter dere sammen for å ødelegge overraskelsen for henne.

Og så å kalle champagneskål for DRIKKING da.... :roll:

Sukk....

:klø:

Hva kommer det seg av at alle som har noe "dritt" å komme meg, forholder seg anonyme som såkalte "Gjester"!?!?!?!!?!

Dama er gravid - ikke alkohol da vettu!!! Dessuten, jeg er litt enig - champis på kirketrappen er vel ikke heeelt det store!? Jeg ville heller ikke følt meg komfortabel med det tror jeg...da sparer jeg heller det glasset til før eller etter middagen, om ikke vi skåler ved midnatt! :-)

Gjest Anonymous
Skrevet

:klø:

Hva kommer det seg av at alle som har noe "dritt" å komme meg, forholder seg anonyme som såkalte "Gjester"!?!?!?!!?!

Dama er gravid - ikke alkohol da vettu!!! Dessuten, jeg er litt enig - champis på kirketrappen er vel ikke heeelt det store!? Jeg ville heller ikke følt meg komfortabel med det tror jeg...da sparer jeg heller det glasset til før eller etter middagen, om ikke vi skåler ved midnatt! :-)

Må champagne være med alkohol da?

Skrevet

Ikke alltid man har så mye tid på kirketrappa heller - vi setter av tid til å hilse/takke alle gjestene, men så skal vi avgårde til fotograf, og satser på velkomstskål ved festlokalet.

Orker ikke to champis-skåler heller. :wink:

Skrevet

Må champagne være med alkohol da?

Å ja, så jeg er utakknemlig fordi en annen person bare tar seg friheter i mitt bryllup? Vet du, vi har ikke tid til sånnt. Og ikke er dette ment som noen overraskelse heller. Hun hadde nemlig erklert at SÅNN var det i hennes vennekrets.. Men sånn ER DET IKKE i min. Og det er ikke opp til henne og bestemme hvor vi skal ta champisen...

Ja, champisen er med alkohol. Det det er snakk om er at forloveren til samboern min (mannen til hun dama) skulle ta med en flaske han hadde. Denne flasken var det i utgangspunktet snakk om å ha i bilen fra fotografen og til hotellet.

Etter min mening så er det ikke respektabelt å stå på kirketrappen og drikke champagne. Det tar seg ikke ut.

Andre skal da ikke ta seg til rette og overkjøre våre ønsker for dagen vel bare fordi hennes venner gjør sånnt?

Skrevet

Kirketrappa er offentlig sted.

Skal man servere alkoholholdig champis der må man søke sjenkeløyve ;)

Nei, si i fra du!!

Gjest gjest1
Skrevet

Håper forloveren til sambo ordner med en flaske champis til oss men den skal ikke drikker på kirketrappen. Regner med at vi får tid til en liten tår før og etter fotografering, selv om vi da befinner oss på ett offentlig sted :wink:

Skrevet

Trudde det var helt vanlig å skåle på kirketrappa jeg. Det har blitt gjort i alle bryllup jeg har vært å sett på til nå og ingen har reagert ennå så vidt jeg vet. Kirken (vår kirke altså) har heller ikke sagt noe på det. Aldri har jeg hørt om noen som har fått bot på kirketrappa for å drikke på offentlig sted heller :hoho: ...eller søkt om tillatelse. Det holder nok med en samtale med presten.

Unnskyld meg, men jeg må nesten le når jeg ser dere skriver at det er ikke er respektabelt å drikke på kirketrappa. Det er snakk om noen slurker...ikke å hølje nedpå glasset. (har du noengang vært på nattverd..da drikker de jo I kirken...alkoholfritt riktignok, men grøss å gru)hehe..neida skal ikke provosere jeg.

Men det er kanskje greitt om dere sier ifra til henne på forhånd spesielt siden du er gravid. Synes du overdimensjonerer et lite problem som virker veldig lett å løse!

Lykke til

VI skal iallefall skåle så champagne-boblene spruter" :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet
Trudde det var helt vanlig å skåle på kirketrappa jeg. Det har blitt gjort i alle bryllup jeg har vært å sett på til nå og ingen har reagert ennå så vidt jeg vet. Kirken (vår kirke altså) har heller ikke sagt noe på det. Aldri har jeg hørt om noen som har fått bot på kirketrappa for å drikke på offentlig sted heller :hoho: ...eller søkt om tillatelse. Det holder nok med en samtale med presten.

Unnskyld meg, men jeg må nesten le når jeg ser dere skriver at det er ikke er respektabelt å drikke på kirketrappa. Det er snakk om noen slurker...ikke å hølje nedpå glasset. (har du noengang vært på nattverd..da drikker de jo I kirken...alkoholfritt riktignok, men grøss å gru)hehe..neida skal ikke provosere jeg.

Men det er kanskje greitt om dere sier ifra til henne på forhånd spesielt siden du er gravid. Synes du overdimensjonerer et lite problem som virker veldig lett å løse!

Lykke til

VI skal iallefall skåle så champagne-boblene spruter" :wink:

Andre får gjøre som dem vil for meg. Men min samboer og jeg er ikke interesert i å drikke champagna på kirketrappen, fordi vi mener det ikke hører hjemme der..

I bunn og grunn så skal jeg ikke være nødt til å si fra til denne dama at vi ikke vil dette. Hun har ikke noe med det i det hele tatt. Det er vel HUN som skal spørre oss om vi vil det? Jeg har i alle fall lært at man ikke skal ordne og styre i andres bryllup o.l. uten at man har blitt spurt om det. Selvsagt kan man spørre om det trengs hjelp, men der går også grensen. Man tar seg ikke bare til rette. NÅ dreier det seg ikke bare om champisen i dette tilfellet, men også måten hun dirigerer og befaler min forlover uten at det er ønskelig. Noe hun vet om a bruker hodet sitt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...