AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #1 Skrevet 19. februar 2019 23 år gammel kvinne her som er fortvilet. Veldig fortvilet.... Når jeg var 17 år begynte jeg å jobbe på sykehjem. Trivdes skikkelig i jobben, og fant fort ut at jeg har lyst til å bli sykepleier. Pga psykiske plager rotet jeg det til mye med skolen, så jeg har ikke de beste karakterene og må ta opp igjen en del fag nå for å få et brukbart snitt. Jeg jobber fortsatt på sykehjem, men for ca. ett år siden begynte arbeidslysten å gå litt ned. Jeg har det siste året også tenkt at jeg ikke vil bli sykepleier likevel. Jeg liker å utøve omsorg og hjelpe andre, men jeg vet ikke om jeg orker alt stresset og presset, det å jobbe helg så ofte (jeg jobber jo altfor mye helg allerede) osv. I tillegg er det lite lønn for hardt arbeid og en arbeidsgruppe som stadig blir ignorert og ikke hørt. Jeg har fått meg en skikkelig knekk for jeg vet plutselig ikke hva jeg skal bli! En jobb der jeg ikke jobber fullt så mye med mennesker frister også, for noen ganger blir jeg så ufattelig sliten. Jeg er i tillegg introvert og derfor tapper jobben en del energi av meg. Har jo tenkt hele tiden at det er verdt det, men jeg vet ikke lenger... Når folk spør hva jeg ønsker å utdanne meg til så blir jeg helt blank. Mange som sier jeg passer til å bli sykepleier også, men åh. Jeg vet ikke om jeg vil.. 😢 Anonymkode: a679f...134
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #2 Skrevet 19. februar 2019 Lønn som sykepleier er da slettes ikke så verst i forhold til mange andre utdanninger på bachelornivå? Det er også en utdanning som gir mange muligheter til videreutdanning og spesialisering. Bare sånn for å balansere innlegget ditt litt. Men det er jo veldig bra at du har vært ute i «det virkelige arbeidslivet» og dermed vet mer om yrket, det er det mange som ikke har, og så går de på en smell når de begynner å jobbe. Først da innser de at de valgte feil. Anonymkode: 62178...4a4 1
The Kitten Skrevet 19. februar 2019 #3 Skrevet 19. februar 2019 Hva med ergoterapi? Det er også en helsefaglig utdanning. Du kan jobbe med alt fra barn, eldre, rullestolbrukere, utforming av arbeidsplasser, personer med rusproblemer og mye mer.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #4 Skrevet 20. februar 2019 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Lønn som sykepleier er da slettes ikke så verst i forhold til mange andre utdanninger på bachelornivå? Det er også en utdanning som gir mange muligheter til videreutdanning og spesialisering. Bare sånn for å balansere innlegget ditt litt. Men det er jo veldig bra at du har vært ute i «det virkelige arbeidslivet» og dermed vet mer om yrket, det er det mange som ikke har, og så går de på en smell når de begynner å jobbe. Først da innser de at de valgte feil. Anonymkode: 62178...4a4 Lønnen er ikke så aller verst, nei, men det er lite lønn for hardt arbeid mener jeg. Det er noe av det jeg syns er mest positivt med sykepleierutdanningen - at man har mulighet til videreutdanning og spesialisering. Også hører jeg jo hvor mye sykepleierne klager. Det er klaging hele tiden, da både når det gjelder lønn, helse, turnus, arbeidskrav, arbeidsmengde, fordeling av arbeidsoppgaver på arbeid osv. Så klart finnes de sykepleierne som ikke klager og som elsker yrket sitt, men jeg syns de som klager er i overtall. 😕 Kanskje en upopulær mening men. Har bitt meg merke i det. Det er sjeldent jeg møter stolte sykepleiere - møter de som kaller seg stolte sykepleiere, men så klager de likevel. 22 timer siden, The Kitten skrev: Hva med ergoterapi? Det er også en helsefaglig utdanning. Du kan jobbe med alt fra barn, eldre, rullestolbrukere, utforming av arbeidsplasser, personer med rusproblemer og mye mer. Ergoterapi skal jeg sjekke ut. Anonymkode: a679f...134
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå