AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #1 Skrevet 19. februar 2019 Hei Jeg er så heldig at jeg skal på andregangsintervju på en jobb jeg har veldig lyst på. Problemet er at jeg aldri har vært til et andregangsintervju før og lurer egentlig på hva som er forskjellen? Noen her som har vært til andregangsintervju som har noen erfaringer? Anonymkode: f6d7a...5f8
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #2 Skrevet 19. februar 2019 Vet ikke, kun kommet til 1 intervju. Alle har ikke den prosedyren heller at de kjører 2 omganger. Anonymkode: c24bf...708
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #3 Skrevet 19. februar 2019 Ved gjennomført førstegangsintervju har arbeidsgiver karlagt at du har kompetansen. Nå skal de bli sikker på at du er riktig kandidat både faglig og sosialt, og har nok bare 1-3 personer igjen som de intervjuer og «sammenligner». Anonymkode: fb12b...0bb 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #4 Skrevet 19. februar 2019 Går gjerne dypere både faglig og personlighetsmessig. De vil finne ut om du har riktig personlighet og riktige holdninger til å passe inn hos dem, samt at du har de faglige kunnskapene eller evnene du har gitt inntrykk for å ha i 1.gangsintervjuet. Anonymkode: cca7c...7ef
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #5 Skrevet 19. februar 2019 Den gangen jeg hadde 2. gangsintervju var det med en leder på høyere nivå. Ellers ganske likt. Noen bruker tester eller samaler mer i dybden. Spør alltid om intervjuform, hvem som kommer til å være tilstede og om det er noe du bør forberede. Du fremstår ryddig og kan forberede deg. Anonymkode: befde...9ac
MakeItHappen Skrevet 23. februar 2019 #6 Skrevet 23. februar 2019 Har akkurat vært igjennom intervjurunde som jobbsøker. De hadde kalt inn 5 til første runde, sa det var aktuelt med en andre runde for de mest aktuelle søkerne. Jeg ble kalt inn til andre runde, da var vi tre søkere igjen. Det var for å bli bedre kjent med søkerne, fikk noen nye spørsmål og nye caser. Det var også en ny intervjuer, i tillegg til de to som intervjuet meg i første runde.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #7 Skrevet 23. februar 2019 Det kommer helt an på, det er jo ingen regler for dette. Det er blitt stadig mer populært å ha case på et av intervjuene. Noen ganger er det flere intervjuer fordi flere skal vurdere de mest aktuelle kandidatene. Aller mest er det for å bli bedre kjent med deg. Synes det er helt ufattelig at noen ansetter etter kun ett intervju, jeg har sett mange kandidater som har endret seg veldig mellom intervjuer. Viktig at du husker informasjonen du fikk da du var på første intervju, og at du har tenkt igjennom den og kanskje lest deg opp på aktuelle problemstillinger etc. Anonymkode: 97ed8...c21
Butternut Skrevet 24. februar 2019 #8 Skrevet 24. februar 2019 For ca 2 uker siden kom jeg videre til 2.gangs intervju på drømmejobben, jeg var mildt sagt livredd for de grilla meg heftig i det første intervjuet. Jeg ble omtrent fysisk dårlig fordi jeg var så nervøs. Da jeg kom, snakka vi bare litt sammen om jobben jeg skulle gjøre og jeg fikk mer eller mindre slengt en kontrakt etter meg. Var ikke mye intervju der i gården, de hadde vel bestemt seg. Så den ble min av 112 søkere:D 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå