Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 50% ufør, introvert og sliter blant annet med sosial angst. Jeg ønsker meg en jobb, men syntes det er vanskelig å finne noe som kan passe meg på både gode og dårlige dager. Ideelt sett hadde jeg ønsket meg en jobb hvor jeg f.eks kunne svart på kundeservice mail hjemmefra, men har ikke funnet noe sånt enda. Hva jobber dere andre introverte med? Hvordan kommer man seg ut i arbeidslivet når omtrent samtlige stillingsannonser krever at man skal være positiv og utadvent?

Anonymkode: c3bc3...0b1

Skrevet

Hva med lagerjobb? Ikke så mye mennesker å forholde seg til da.

Ikke heng deg opp i at det står utadvent eller andre ting. Søk på det du føler for. Følg med på finn.no og nav sine annonsesider.

Glem alle fancy ord i annonser: dynamisk, utadvent, sosial, omgjengelig etc. Er så masse sminking av annonser. Alt er jo relativt, spørs hvem som ser.

Anonymkode: 6c277...348

• Liker 1
Skrevet

Jeg er introvert og har jobbet i bar, kafe, kosmetikkbutikk ++ jobber nå på kontor som kundeservicemedarbeider, svarer på mail og telefoner fra kunder. Du kan gjøre hva som helst selv om du er introvert! Den beste jobben jeg har hatt var i kosmetikkbutikk. Her jeg jobber nå var det helt jævlig å være på telefon i begynnelsen men nå er jeg så vandt til det. 

Anonymkode: 2f1b0...76f

• Liker 3
Skrevet

Det er ikke introvert som er problemet ditt her, det er nok den sosiale angsten. Å være introvert har aldri vært en del av hva jeg velger å jobbe med.

Jeg har også jobbet mange steder, har vært på telefon på kundeservice, sekretær ulike steder osv. Å være introvert betyr ikke asosial eller at det er vanskelig å forholde seg til mennesker :) Betyr bare at etter en slitsom dag på jobb trenger jeg å gjøre ingenting alene, eller med kjæresten. Går ikke ut blant folk og spiser for å hente meg inn liksom. 

Anonymkode: 7b58b...5aa

• Liker 10
Skrevet

Å være introvert og å ha sosial angst er jo to helt forskjellige ting. Introverte kan fint like å sosialisere og jobbe med mennesker, bare at de da gjerne henter seg inn etter jobb for seg selv.

Anonymkode: fe918...f31

• Liker 3
Skrevet

Jeg er svært introvert, men det har aldri hatt betydning for hvilke jobber jeg har hatt. Jobber i butikk hvor det er høyt tempo og multitasking uten like. Jeg har en lederstilling og må derfor kommunisere godt med kollegaer. Når jeg kommer hjem lader jeg opp til en ny dag med min type stillhet. Men den stillheten på slutten av dagen, den er jeg helt avhengig av. 

Det går helt fint an å være både positiv, utadvendt og introvert. Introvert er IKKE det samme som innadvendt. Å være introvert handler om å ha et stort behov for påfyll av energi for å takle en ny dag. Finn din måte å hente energi på, så vil du fort se at det å være introvert er en styrke, ikke en svakhet.

Anonymkode: d5de4...0c7

• Liker 3
Skrevet

jeg er ikke ts, men har sterk sosialangst. har ennå ikke funnet rette jobb/utdannelse, og er 39 år nå😌tar gjerne imot tips

Anonymkode: cacc8...f8f

• 1 år senere...
Skrevet

TS her igjen nesten to år etter. Angsten har blitt værre og værre og jeg har det siste året begynt å få panikkanfall. Er nå sykemeldt fra de 50% jeg jobber og ser ikke for meg å returnere til min gamle jobb. Ønsker fortsatt tips til jobber jeg kan ha som ikke innebærer for mye mennesker rundt meg. Aller helst hadde jeg jobbet alene. Har ingen utdannelse da skole blir for utfordrende for meg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

TS her igjen nesten to år etter. Angsten har blitt værre og værre og jeg har det siste året begynt å få panikkanfall. Er nå sykemeldt fra de 50% jeg jobber og ser ikke for meg å returnere til min gamle jobb. Ønsker fortsatt tips til jobber jeg kan ha som ikke innebærer for mye mennesker rundt meg. Aller helst hadde jeg jobbet alene. Har ingen utdannelse da skole blir for utfordrende for meg.

hei, trist å høre. har du vurdert nettstudie, hvis skole situasjon er for utfordrende? pga corona er det mer studier som vanligvis foregår på skole, som er på nett nå. men selvsagt et studie du kan mestre ift jobb. har du noen interesser du kunne tenkt å lært mer om? liker du å skrive? har sett jobbannonser der det blir søkt etter folk som kan skrive produktanmeldelser(bare ett eks).

noe enkel kontorjobb? feks skrive fakturaer mm for et mindre firma? lufte hunder? lagerjobb?

Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

noe enkel kontorjobb? feks skrive fakturaer mm for et mindre firma? lufte hunder? lagerjobb?

Alle disse forslagene kunne vært noe, men er vanskelig å finne i deltidsformat. Hundelufting tror jeg er vanskelig å tjene nok på, men en backoffice jobb eller lignende hadde vært supert. Bare vanskelig å finne i deltidsformat og uten at det er kombinert med resepsjonsarbeid eller å svare på inngående samtaler.

Skrevet

Hva med renhold? Kontorrenholdere går jo rundt med tralla si i sin egen verden.

Anonymkode: f4589...92c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva med renhold? Kontorrenholdere går jo rundt med tralla si i sin egen verden.

Anonymkode: f4589...92c

...og de som vasker i borettslag (helst med heis)

Anonymkode: 2fb0e...d6e

Skrevet

Jeg er både introvert og veldig høysensitiv, har også blitt uredet for aspergers men har ikke fått noe endelig diagnose. Har også en (mindre) traumeproblematikk og har vært litt plaget med angst. Jeg har jobbet 10 år i kantineyrket, jobbet på små kontor der jeg tilbredte lunsj til ansatte - var superkoselig. Har også jobbet litt i barnehage. Nå jobber jeg som støttekontakt og har flere brukere, det er veldig givendes og jeg stortrives faktisk! Det og få være sammen med mennesker som ikke er A4 er fantastisk synes jeg, og det hjelper meg like mye som jeg hjelper dem. Vi er på kafeer, ser film, kino, baker hjemme hos de, går turer, snakker sammen, gamer,  ja alt mulig. Jeg visste tidlig at jeg måtte gå min egen vei og ikke følge A4 livet til andre - det har jeg prøvd og det er ekstremt dårlig for meg. Jeg blir ikke sånn kjemperik, men det er heller ikke et mål for meg - målet mitt er å ha et fint liv å jobbe med noe jeg trives med, uansett hva det er. Jeg er i slutten av 30 årene forresten.

Anonymkode: caa85...e06

• Liker 4
Skrevet

Jeg jobber faktisk på sykehjem med demente :) Er veldig rolig og hyggelig å være på jobb, og veldig givende. 

Anonymkode: 9eed6...f4e

• Liker 3
Skrevet

ta utdanning over nett. Jeg gjør det nå. Ta utdanning i noe du kan jobbe med hjemmefra. Da slipper du folk. 

undervisning igjennom zoom har endret livet mitt helt

Anonymkode: 673e6...4a1

• Liker 1
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.2.2019 den 12.36):

Jeg er introvert og har jobbet i bar, kafe, kosmetikkbutikk ++ jobber nå på kontor som kundeservicemedarbeider, svarer på mail og telefoner fra kunder. Du kan gjøre hva som helst selv om du er introvert! Den beste jobben jeg har hatt var i kosmetikkbutikk. Her jeg jobber nå var det helt jævlig å være på telefon i begynnelsen men nå er jeg så vandt til det. 

Anonymkode: 2f1b0...76f

Det er for så vidt riktig det, men man blir som introvert gjerne mer sliten av direkte menneskekontakt enn å sitte for seg selv. Og hvis TS er delvis uføretrygdet og arbeidsledig, er det kanskje greit å begynne med noe hun er mer komfortabel med, så slipper hun å være dødssliten etter noen få timer. Krype før man kan gå osv. :) 

Skrevet

Jeg jobber med webdesign. Jobber stort sett hjemmefra. Passer meg - introvert - utmerket. 

Anonymkode: ed9d2...f9b

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.2.2019 den 11.31):

Jeg er 50% ufør, introvert og sliter blant annet med sosial angst. Jeg ønsker meg en jobb, men syntes det er vanskelig å finne noe som kan passe meg på både gode og dårlige dager. Ideelt sett hadde jeg ønsket meg en jobb hvor jeg f.eks kunne svart på kundeservice mail hjemmefra, men har ikke funnet noe sånt enda. Hva jobber dere andre introverte med? Hvordan kommer man seg ut i arbeidslivet når omtrent samtlige stillingsannonser krever at man skal være positiv og utadvent?

Det er ikke det introverte som hindrer deg i arbeidslivet i hvert fall...

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg jobber med webdesign. Jobber stort sett hjemmefra. Passer meg - introvert - utmerket. 

hva slags utdannelse har du tatt?☺️må man ha supergode digitale skills for å prøve seg på noen kurs? virker veldig interessant🤩

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

hva slags utdannelse har du tatt?☺️må man ha supergode digitale skills for å prøve seg på noen kurs? virker veldig interessant🤩

Jeg har bare utdannelse innen kontor og administrasjon. Men jeg er typen som bare finner utav ting og kan fordype meg i ting jeg synes er interessant. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...