AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #1 Skrevet 19. februar 2019 Siden søkvkre ikke er definert som et skadedyr og er en naturlig del av norsk fauna og om man har sett de en sjeldent gang nede i kjelleren ved sluk - er man da pliktig til å si i fra om dette ved salg?😳 Anonymkode: e7a3f...e0a
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #2 Skrevet 19. februar 2019 Råder deg til å si ifra Har akkurat inngått forlik i etter mitt huskjøp med tidligere eier. Ikke med sølvkre, men skjeggkre. Er kjøper skikkelig vanskelig, kan det utvikle seg til en stor sak. Anonymkode: 0e8cf...da0
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #3 Skrevet 19. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Råder deg til å si ifra Har akkurat inngått forlik i etter mitt huskjøp med tidligere eier. Ikke med sølvkre, men skjeggkre. Er kjøper skikkelig vanskelig, kan det utvikle seg til en stor sak. Anonymkode: 0e8cf...da0 Skjeggkre er noe annet. Sølvkre stiller seg likt med edderkopper og fluer Anonymkode: 2d31f...4dc 6
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #4 Skrevet 19. februar 2019 Du må si fra om sølvkre, sølvkre indikerer fukt der de befinner seg. Anonymkode: a4ecc...a0a 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #5 Skrevet 19. februar 2019 Med mindre man har varmekabler med bra fyr på, skal det vel hardt gjøres å finne en sølvkre-fri kjeller. Spesielt om der er vaskerom/våtrom i kjelleren. Hør med megler, men tviler på det er relevant. Hvis det hadde vært andre steder i huset er det mer relevant, siden det kan være indikasjon på fuktskade. Anonymkode: 87767...aaa 7
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #6 Skrevet 19. februar 2019 Just now, AnonymBruker said: Du må si fra om sølvkre, sølvkre indikerer fukt der de befinner seg. Anonymkode: a4ecc...a0a Naturlig at man har fukt i sluk. Alle kjellere har stort sett besøk av sølvkre innimellom - dette er ikke et tegn på at man har fuktproblemer! Anonymkode: 2d31f...4dc 5
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #7 Skrevet 19. februar 2019 Jeg solgte nettopp en leilighet med to sølvkre på et 20 år gammelt bad. Oppga det i egenmeldingen for sikkerhets skyld, men det var ingen på visning som så på det som en stor sak. Anonymkode: dfcac...c90
Minitroll Skrevet 28. februar 2019 #8 Skrevet 28. februar 2019 Har du sjekket kjønnet på de to sølvkreene, slik at du vet om de har tenkt å etablere seg med en liten sølvkrelandsby? 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #9 Skrevet 28. februar 2019 Jeg hadde sølvkre på badet i en bolig jeg solgte. Tror ikke jeg oppga det i egenerklæringen. Tenkte rett og slett ikke at det var noe galt, siden det var et bad. Oppga derimot at vi hadde hatt problemer med maur en vår, og benyttet skadedyrfirma for å bli kvitt det. Har aldri hørt fra kjøper, så antar de godtok evnt sølvkre. Dette var riktig nok for mange år siden, og derfor var det ikke slikt fokus på "kre" som nå. Så nå hadde jeg mest sannsynlig oppgitt det. Ret og slett for å dokumentere at jeg oppfattet det som sølvkre, og dermed uskyldig, og ikke skjeggkre. Anonymkode: 2b16d...247
VoodooChild Skrevet 1. mars 2019 #10 Skrevet 1. mars 2019 På 19.2.2019 den 11.03, AnonymBruker skrev: Skjeggkre er noe annet. Sølvkre stiller seg likt med edderkopper og fluer Anonymkode: 2d31f...4dc Det gjør skjeggkre også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå