Gå til innhold

Du som nylig har bygd ny enebolig, hvor høyt boliglån har du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tittelen sier vel sitt 😀

Anonymkode: e2fa4...b35

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har i overkant av 7 mill. I lån. Huset stod ferdig våren 2018. 

Anonymkode: 9c4b5...b3b

Skrevet

Vi har 267.000,- i lån totalt. 

Bygde ny enebolig for tre år siden.

Dette var min 7. Bolig siden 1993. Har kjøpt, pusset opp og solgt...og på den måten gjort det mulig å cashe ut en ny enebolig til 8 millioner på drømmetomta ved sjøen og en hytte på fjellet i årene som er gått.

Er 52 år gammel og min oppskrift har vært å starte med litt nøkternhet, en god dose egeninnsats og litt teft i markedet for så å bygge stein på stein.

Skal man ha det feiteste som finnes når man er 28, og hele moroa skal være nøkkelferdig får man leve med lån og renter så lenge man lever. 

Anonymkode: 84e84...cdf

• Liker 4
Skrevet

Vi lånte 3 millioner i Husbanken for noen år siden.

Anonymkode: 39697...2fb

Skrevet

Tror vi lander på mellom 3.7 og 4 i huslån.

Anonymkode: a7c30...de9

Skrevet

5,5 mill.

Anonymkode: 56eda...c04

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette var min 7. Bolig siden 1993. Har kjøpt, pusset opp og solgt...og på den måten gjort det mulig å cashe ut en ny enebolig til 8 millioner på drømmetomta ved sjøen og en hytte på fjellet i årene som er gått.

Er 52 år gammel og min oppskrift har vært å starte med litt nøkternhet, en god dose egeninnsats og litt teft i markedet for så å bygge stein på stein.

Skal man ha det feiteste som finnes når man er 28, og hele moroa skal være nøkkelferdig får man leve med lån og renter så lenge man lever. 

Du fikk din første bolig tilbake i 1993. Det var du griseheldig med tidspunktet! Slik er det ikke i dag. 

Anonymkode: 7db12...953

• Liker 9
Skrevet

Vi har 2 mill i lån. Hadde mye egenkapital da vi har bodd gratis i svigermors bolig nr. 2 i mange år. Mannen min hadde tomta i fra før, så vi betalte ikke for den (han arvet den). Bolig med tomt hadde kostet ca 6 mill.

Anonymkode: 2a4c9...153

Skrevet

1.8 millioner. Huset blir ferdig nå til sommer. 

Skrevet

Hva jeg har i boliglån sier deg fint lite med mindre du også spør om årsinntekt og formue++ på meg og ektemann. 

Anonymkode: a3d33...504

• Liker 1
Skrevet

2, 6 mill i gjeld. Verdt rundt 7 mill. Har hatt stor egen innsats og betalt en del cash. Har fortsatt full bsu, som snart skal løses inn 😊

Anonymkode: 6d467...28e

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye får dere inn netto hver mnd? Jeg lurer også. Med tanke på hva folk betjener i forhold til inntekt

Anonymkode: 343c9...812

Skrevet

Hvor mye får dere inn netto hver mnd? 

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har i overkant av 7 mill. I lån. Huset stod ferdig våren 2018. 

Grøss og gru er min første tanke om det!

Anonymkode: 42683...50c

• Liker 1
Skrevet

Huset stod ferdig i fjor høst og vi har lån på 4 mill. Verdt 6.5 mill. Inntekt 1.4 mill brutto i husholdningen. 

Anonymkode: 501e2...d0b

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye får dere inn netto hver mnd? Jeg lurer også. Med tanke på hva folk betjener i forhold til inntekt

Mannen har ca 40000, min netto inntekt varierer en del ettersom jeg er selvstendig næringsdrivende i oppstarten.. i snitt mellom 20 og 25000 netto de siste månedene.

Skrevet

Har 2.3 i lån, men har oppsparte midler på ca 500.000 i tillegg. Deler av pengene står på BSU og skal etterhvert inn i boliglånet. Resten skal brukes på garasje. Boligen har kostet ca 5.7 mill og ble bygget for 4 år siden. Med garasje og opparbeidelse av uteareal runder prisen totalt 6 mill i løpet av sommeren. 

Anonymkode: d39f6...7d9

Skrevet

Grøss og gru er min første tanke om det!

Anonymkode: 42683...50c

Funker helt fint for oss. Utgiftene våre er veldig ca. : 

32000 i lån

600 i eiendomsskatt

2000 i strøm ( på det verste) 

kommunale utgifter ( har ikke helt kontroll her) 1500 kanskje 

forsikring 700

la oss si vi totalt kommer på 36 000 sånn ca. Veldig komfortabelt. Skulle renten øke til 9% ville lånet vårt vært på ca.60 000 i mnd. Vi skulle greid det også😊

Vi får inn 20 000 i skattefrie leieinntekter, jeg tjener 35 000 i mnd og mannen. Rundt 45 000. Vi lever komfortabelt. 

100 000 totalt. 

• Liker 1
Skrevet
På 19.2.2019 den 9.29, AnonymBruker skrev:

Så kult at du har bygget det opp slik, da fortjener du drømmeboligen etter så mye jobb! Skulle ønske jeg hadde fått det til 😂

Anonymkode: b60ab...85e

Skrevet

4 millioner i boliglån. Huset stod ferdig i 2018. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...