Gå til innhold

Midlertidig stilling - sykmeldt - ufør?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har vært mye syk de siste årene. Jobbet i en delvis fast og delvis midlertidig stilling da jeg ble syk. Nå har jeg nådd maksdato for sykmelding, men jeg er også ferdig med behandlingen. Har først vært utsatt for en skade pga feil ved en operasjon og deretter kreft og sliter med en del plager og smerter i etterkant.

Jeg fikk ikke forlenget den midlertidige stillingen min fordi jeg har vært så mye syk, så nå har jeg bare den faste igjen, noe som ikke utgjør så mye. Føler meg så usikker på hva jeg skal gjøre nå. Jeg vil tilbake til jobb, men dagene er så opp og ned. Noen dager er fine, andre ikke. Har vært gradert sykmeldt en stund og følte at dette bidro til mye stress. Er høyt utdannet og er i en krevende jobb. 

Får jeg 66 % betalt av den nåværende stillingen på 50 %, eller vil jeg få betalt som da jeg ble sykmeldt da jeg hadde 100 % stilling? Akkurat nå har jeg ingen inntekt/ får ingen penger siden det var lang saksbehandlingstid hos NAV. Heldigvis hadde jeg litt penger på konto.

Huff, pyton å bli syk når man har midlertidig stilling 😕

Anonymkode: 53aec...6dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med legen om å søke aap, hvis du ikke er i stand til å jobbe 100% pga helsemessige årsaker tror jeg du vil ha rett på avklaring gjennom NAV. Er usikker på reglene, men legen din og nav kan sikkert hjelpe deg her.

Skrevet

Du får 66% av lønn/sykepenger du fikk totalt i 2018

Anonymkode: 87ec8...624

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...