Gå til innhold

fåes det kjøpt ferdig pizzadeig?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

får man kjøpt ferdig pizzadeig i butikken? altså ikke helt ferdig men i eske slik at man slipper å bake den fra schretch av??

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Ja. Se i bakehylla eller ferdigmathylla. Kommer litt an på hvilken butikk du går i, for ikke alle har det i sortimentet.

(ikke at jeg skjønner poenget med å kjøpe "halvferdig" pizzadeig - det er jo bare vann, salt, gjær, mel og litt olje uansett... så i posen er det mel og salt, for gjær må du ha selv :roll: )

Skrevet

Esker eller poser finnes i de fleste butikker.

Har vel også kommet en "ny" type i eske akkurat fra Toro

Selv synes jeg de ferdige frosne rullene med ustekt deig er veldig fine (ikke de flate harde tørre greiene - som ser ut som papp) - supre å ha liggende i fryseren.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
Selv synes jeg de ferdige frosne rullene med ustekt deig er veldig fine (ikke de flate harde tørre greiene - som ser ut som papp) - supre å ha liggende i fryseren.

Det må jo ta mye lengre tid å tine en sånn enn å hive sammen en pizzadeig? Eller?

Skrevet

kan disse ferdig pizza bunnene benyttes til å lage calzone deig? det er vel samma deig som i pizza'?

Skrevet

Det må jo ta mye lengre tid å tine en sånn enn å hive sammen en pizzadeig? Eller?

.. nei da (nå tiner jeg den riktignok i microen) .. men den er tint nok til å rulles ut og klar til å "fylle" på et par minutter...

.. og den er helt ypperlig til Calzone.. rund og fin som den er :) -- jeg klarer nemlig ikke kjevle så fin rund deig (eller gidder ikke)

Skrevet

Hvor har de det? Det har jeg aldri sett.

Skrevet

Ellers går det fint ann å slenge fyllet oppå frostne pitabrød og slenge i ovnen hvis man vil ha rask pizza.

Skrevet
Ellers går det fint ann å slenge fyllet oppå frostne pitabrød og slenge i ovnen hvis man vil ha rask pizza.

Jepp... Det er helt genialt. Eller rett og slett bruke Tortillas. Men de egner seg best for pizza Margarita... (er jo ikke akkurat plass til så mye på de... ;))

Gjest gjest1
Skrevet

Tenker du på halvfabrikate? Det er ikke noe særlig lettere enn deig fra skratch...

Noe som jeg gjør av og til, er å halvsteke kjempemange pizzadeiger med oppskriften til Barmen, også sette de i fryseren. Kjempepraktisk å ha liggende :)

Mens jeg lette etter første oppskrift, fant jeg også en oppskrift på calzone

Skrevet

Hvor har de det? Det har jeg aldri sett.

Jeg pleier å kjøpe mine på Smart Club - men har også sett at de har hatt det på Ultra.

Skrevet
Noe som jeg gjør av og til' date=' er å halvsteke kjempemange pizzadeiger med oppskriften til Barmen, også sette de i fryseren. Kjempepraktisk å ha liggende :)

:Nikke:

Jeg bruker også å gjøre det, det er veldig praktisk å ha bunner liggende klare i fryseren, da er det jo nesten ikke noe jobb å lage ferdig pizza når man får lyst på :)

Skrevet

Den der Toro-saken som LilleBille nevner, smaker ikke nhoe godt. Smakte den på en demonstrasjon i butikken og det var sære greier altså. Til en stiv pris. Skal aldri kjøpe, da kjøper jeg heller helt ferdig. Dr. Oetkers Funghi er himmelen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...