Gå til innhold

Bekymret for ekstrem bror med ekstreme dame?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min bror har alltid hatt sterke meninger og manglende sosiale antenner. Han virker uhøflig, spydig, frekk, rasistisk, diskriminerende, ser ned på alle, og tar ingen hensyn når han snakker til folk. Etter han fikk dame roet han seg litt da hun var veldig nærtagende, og jeg var egentlig veldig glad for at endelig kom det ei som kunne endre han til det bedre. Hun fikk mer kontroll på han og jeg tenkte først at dette var bra. Så la jeg merke til småting som at hun aldri snakket i familieselskap, virket veldig redd og ofte forsvant hun bare ut og satte seg i bilen sur uten å si noe. Hun er veldig vanskelig å bli kjent med og hver gang noen spurte henne om hverdagslige ting misforsto hun og ble skikkelig sur. Broren min har alltid gått henne i forsvar, og hvis vi spør han om henne blir han sur og svarer med at det er privat. Hun har ingen kontakt med sin familie og et veldig lite nettverk, i tillegg jobber hun ikke. Så fikk de plutselig barn, og her begynte ting å skurre. Jeg la merke til at de har ekstrem bakteriefobi, som at de vasker all frukt me såpe før de spiser, tar med egne håndklær til mine foreldre når de vasker hendene, ringer på forhånd før de besøker mine foreldre om noen er syke, kan ikke klippe håret kort for de er redde for å fryse på ørene og bli syke, datteren deres får ikke gå i barnehage fordi de er redde for utlendinger og bakterier, datteren deres får ikke sosialisere med andre barn fordi de kan skade henne, ingen har fått holdt datteren deres da de har overvåket henne som hauker i familieselskap... De sliter økonomisk med bare inntekten til broren min da hun nekter å jobbe, så dette går utover foreldrene mine med at de må støtte de økonomisk. De kommer ofte med dattera og sier at de ikke har råd til mat eller klær til henne, men så fort de får penger bruker de opp på luksusvarer til seg selv. De sier aldri takk og er så utakknemlige ovenfor foreldrene mine og frekke at det holder på å klikke for meg. I tillegg har broren min begynt å komme med ekstreme uttalelser som er så provoserende at jeg ikke klarer å la være å kommentere det. Han har alltid rett og andre feil. Feks at datteren deres ikke får være blant andre barn pga redd for bakteriesmitte, og at det beste er å isolere henne??? Barnehage er livsfarlig, utlendinger er livsfarlig, å jobbe er livsfarlig, dama kan ikke jobbe for det er livsfarlig i dette samfunnet med alle gærninger der ute. Hver gang jeg treffer han i et familieselskap setter han i gang en diskusjon hvor det ikke er måte på hvor høylytt og sint han blir når han forteller om ekstreme teorier, og hvis noen sier imot så har han 100 kilder han viser til og gjør alt for å overbevise, og ødelegger hele stemningen. Han legger seg oppi min barneoppdragelse om at alt jeg gjør er feil. Føler ikke at jeg kjenner min egen niese da han som oftast nå kommer alene i familieselskap. Til nå har jeg klart å bite tennene sammen og jatte med for å holde en grei tone, men kjenner det tapper meg sånn for energi og det kommer til å klikke for meg en dag hvor jeg kommer til å synke til samme nivå med høylytt diskusjon og at de må faen meg skjerpe seg og vokse opp!!! Er så redd for at jeg skal miste all mulig kontakt med niesen min om det skjer... Men klarer snart ikke holde tilbake lenger. Noen med tips til hvordan jeg kan si fra at dette ikke er greit, uten å brenne alle broer? 

Anonymkode: f0261...db9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud at det går an å skrive så utleverende om noen. Leser hun jenta her skjønner hun jo du prater om henne.

Anonymkode: 20eb2...c12

• Liker 1
Skrevet

AVSNITT er veldig praktisk. Iallefall for å få noen til å lese hele innlegget.

Anonymkode: 91fa0...4c3

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Herregud at det går an å skrive så utleverende om noen. Leser hun jenta her skjønner hun jo du prater om henne.

Anonymkode: 20eb2...c12

Det er ingenting unikt med forholdet ts beskriver. Det virker som et helt klassisk tilfelle av underdanning nervevrak finner dritsekk=> giftig forhold.

Til ts: dere bør sende bekymringsmelding på disse to.

Anonymkode: 8d754...16e

• Liker 17
Skrevet

Trodde aldri jeg kom til å skrive dette, men her burde du sende en bekymringsmelding med denne infoen du skriver her. Disse trenger veiledning! 

• Liker 19
Gjest Yng Plyng
Skrevet

Her tenker krg bekymringsmelding til barnevernet.

Skrevet

Hva er det ved ham som er så ekstremt? Dama kan ha snev av sosial angst, men det er ikke noe farlig i seg selv. Han har helt rett i at det er mye å bekymre seg over det ute i verden, bakterier osv. Noen er bare mer nevrotiske enn andre. Akkurat hva er det han sier som trigger deg sånn? Synet hans på utlendinger? Kanskje han har hatt helt andre erfaringer og opplevelser enn deg, som ligger til grunn for meningene hans? Har du forsøkt å snakke med ham og se det fra hans side?

Anonymkode: a151f...6a7

Skrevet

Her ville jeg sendt bekymringsmelding ASAP. Når de ikke har råd til mat og klær til datteren, som er grunnleggende behov, er det helt tydelig at her trenger Barnevernet å veilede, eventuelt ta grep for at barnet skal ha det best mulig. 

Anonymkode: 8d17c...020

• Liker 4
Skrevet

Det høres ikke ut som et dreamteam med vinneroppskriften det der TS.

Hvis magen din sier at barnet deres trenger hjelp, vel så gjør det trolig det.

Jeg ville tatt en prat med barnevernet som en begynnelse. 

Anonymkode: 47bd9...961

• Liker 2
Gjest tranedatter
Skrevet

Høres ut som en eller form for psykisk sjukdom eller uoppdaget diagnose. Har din bror alltid vært sånn?

Å være rasistisk, sur og diskriminerende er i seg selv ingen sykdom. Men å isolere barn i redsel for verden det ER syklig. Virker som at to personer med samme redsler har funnet hverandre. Og med barnets fødsel har redselen blitt enda større og totalt ut av proporsjoner.

TS: Hva sier dine foreldre? Kanskje de bør slutte gi penger til sønnen og hans familie. De er jo voksne og får klare seg selv. Velger de ikke jobbe, så er det deres valg og skal ikke gå ut over dine foreldre.

Men jeg hadde sendt melding til BV. I førstehand behøver de foreldreveiledning, men med den konspirasjonsnoian, så behøver de avlastning også. For barnets skyld, så det kan se den normale verden.

Kan du passe barnet eller er du også farlig? Besteforeldrene? (for barn som vokser opp med psykisk sjuke er det ekstra viktig med voksne kontaktpersoner som kan gi en normal referanse på verden)

Skrevet

Du bør sende bekymringsmelding til barnevernet, for dette barnet kan ikke bo med slike foreldre! De må få en oppvekker og forandre seg totalt om barnet skal ha gode oppvekstvilkår hos de. Er helt sykt! Isolere jenta?! Hun blir jo ikke sosialisert i det hele tatt og kommer ikke til å fungere i samfunnet!!

Anonymkode: 2d7be...ac8

• Liker 1
Skrevet

Hvis det du beskriver er tilfelle her, så er dette helt ekstremt. Er broren din frisk mentalt, eller har han en psykisk sykdom. For dette minner om Paranoid Shizofreni. Jeg har virkelig aldri spekulert i diagnoser her. Jeg syns ofte det er så tragikomisk. Men dette. Altså. Du må reagere. Dama hans er nok et offer for hans paranoia. For det er det dette handler om. Hun har nok sitt siden hun er med ham. Du må faktisk varsle fra til bv her. Alvorlig. 

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, Uglems skrev:

Trodde aldri jeg kom til å skrive dette, men her burde du sende en bekymringsmelding med denne infoen du skriver her. Disse trenger veiledning! 

Du har så rett. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...