Gå til innhold

first price kjøttdeig

Fremhevede innlegg

Skrevet
Kjøtt fra Botswana...uff! :sjokkert:  

Ser for meg hygieneforholdene de har der. De er vant til det, men det er ikke jeg... nei, her spises det norsk kjøtt! Må jo støtte disse stakkars bøndene litt da!   :hoho: Synes det er koselig, jeg, med velstelte gårder rundt i landet hvor dyra har det renslig og bra. Men skulle gjerne hatt etikett på kjøttet hvor det viser hvilken gård det kommer fra.

Dyrene har det sikkert myye verre i Botswana der de kan gå ute året rundt enn i Norge her kuene er så heldige å få stå på bås i renslige fjøs store deler av året.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dyrene har det sikkert myye verre i Botswana der de kan gå ute året rundt enn i Norge her kuene er så heldige å få stå på bås i renslige fjøs store deler av året.

Godt sagt, hilli!! :enig_animasjon: :hoho:

Gjest Anonymous
Skrevet

Heisann, skulle gjerne vite hvordan dere vil ha det norske kjøttet slik at dere kjøper det framfor det utenlandske? Vi er nemlig bønder (uten å være flau over det) og har et fullt fjøs med okser. Det er ikke lov å ha disse dyra ute når de er for store. Når de er små er de ute, og vi skulle gjerne hatt de ute lenger. Men det er jo en viss risikosport å få de inn igjen når kulden kommer...

:wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Den koster jo akkurat like mye som vanlig kjøttdeig.

Gjest lilletroll
Skrevet
ser at det selger first price kjøttdeig i butikkene.. 400 g og det er jo kempe billig. kjøper andre first price produkter og er kjempe fornøyd med dem.. men er det noen som har prøvd ut kjøttdeigen??

Ja, har prøvd den, og den er helt bra! Nå er ikke jeg av de mer kresne når det gjelder kjøttdeig, men jeg kjøper den og er kjempe fornøyd!

Skrevet
Heisann, skulle gjerne vite hvordan dere vil ha det norske kjøttet slik at dere kjøper det framfor det utenlandske? Vi er nemlig bønder (uten å være flau over det) og har et fullt fjøs med okser. Det er ikke lov å ha disse dyra ute når de er for store. Når de er små er de ute, og vi skulle gjerne hatt de ute lenger. Men det er jo en viss risikosport å få de inn igjen når kulden kommer...

:wink:

Skulle gjerne hatt kjøttet litt mørere... Slik jeg har forstått det så går det meste oksekjøttet, som dere produserer, til restauranter. Vanlige forbrukere sitter igjen med storfekjøtt som er melkekuer. Men det vet du kanskje bedre enn meg? Det er sikkert ikke noe galt med kjøttet fra oksene deres, men er det det kjøttet vi får kjøpt i butikken?

Skrevet

Hva koster denne kjøttdeigen fra First Price da??

Skrevet

Den koster mellom 12-14 kr, for 400 (eller er det 500 :roll:) gram.

Skrevet

Det var da stor forskjell...... Om den koster 35,- er den jo ikke billigere enn de andre.... snarere tvert imot.

Noen flere som har en pris å komme med?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg kjøpte på kiwi, til 13-14 kroner ja. De er ofte utsolgt for den da. (men min kiwi-butikk er ofte utsolgt de. for kjøttdeig av alle merker, for gjær, eller q-melk eller hva man nå enn skulle ha akkurat den dagen)

Og kjøtt fra botswana er faktsik ansett som bra kvalitet som flere nevner, at noe er dyrt betyr ikke at det er god kvalitet. Bare at vi er villige til å betale fordi vi tror det. Hvorfor kjøtt fra botswana er billgere enda der subjektivt har bedre kvalitet? Norske folk har nettopp de meningene en del her har "Nei, takke meg til NORSK KVALITET", og derfor kan "NORSK KVALITET" ta mye bedre betalt, mens annet selges rimligere, men gjerne er bedre.

Kjøper gjerne importkjøtt jeg.

Skrevet

Jeg så etter First Price kjøttdeig på min lokale Kiwi i dag. Men de hadde den ikke. Så heller ikke ut som om det var utsolgt, da det ikke var noen tomme plasser der, og heller ikke en lapp på hyllekanten som det pleier å være. Skal alle som fører First Price produkter ha den eller? Noen som vet?

Gjest Helga the Hotwaxer
Skrevet

Herregud for noen fordommer folk besitter. Tror dere kanskje at det er AIDS i kjøtt fra Botswana? Norsk er best, norsk er bra.....herrejesus :roll:

Det beste storfekjøttet er ikke norskprodusert i det hele tatt. England, Brasil, Botswana og Australia er eksempler på land som produserer virkelig førsteklasses kjøtt.

Men selv det beste kjøttet kan ødelegges av en norsk "superkokk" med olivenolje og teflonpanne :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

Parvati /M:

Hvis du leser innleggene nøye ser du at de aller fleste som svarer her ikke har noesomhelst imot å kjøpe kjøtt fra utlandet. (Kun en anonym gjest).

Gjest Helga the Hotwaxer
Skrevet

Parvati/E om jeg må be.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...