Gå til innhold

first price kjøttdeig

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

ser at det selger first price kjøttdeig i butikkene.. 400 g og det er jo kempe billig. kjøper andre first price produkter og er kjempe fornøyd med dem.. men er det noen som har prøvd ut kjøttdeigen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Ja, og for meg virket den helt kurrant, som det meste annet fra first price. Men, dyrene det er laget kjøttdeig av er ikke oppvokst i Norge, det er årsak til at en del ikke vil kjøpe den. Jeg synes den var helt ok, som sagt. Også er jeg ikke redd for kjøttdeig laget av dyr fra Botswana, så jeg kan fint kjøpe den igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hæ??? dyrene fra botswana? hvilke "farer" kan dette innebære da??? æsj var min første tanke...forskjell i smak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hva tror du grunnen er til at de er så billige? Vel, det sier seg vel selv når det gjelder kvalitet.

Nei, her i huset kjøper vi kun norsk kjøtt av beste kvalitet. Sparer heller de kronene andre plasser.

Skal alle kjøpe kjøtt fra Botswana, mister vi snart det gode kvalitetstilbudet vi har her i Norge. Tenk litt over det. :-x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

First Price-kjøttdeigen kommer fra en leverandør som leverer til norske butikker under et annet navn også, så Botswana-kjøtt har sikkert alle smakt. Og det er ingenting i veien med det. Minst like trygt som norsk kjøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal alle kjøpe kjøtt fra Botswana, mister vi snart det gode kvalitetstilbudet vi har her i Norge. Tenk litt over det. :-x

Og hvis alle kjøper Norsk kjøtt miste rman valgmuligheten :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder storfekjøtt, syns jeg ikke at norske produkter utmerker seg ved å ha særlig høy kvalitet. Det vil si: vi mangler et system som gir oss muligheten til å velge mellom produkter av ulik kvalitet. Alt blir til "storfekjøtt", og forbrukerne får ikke vite om vi kjøper Herefordshire oksekjøtt eller gammel melkeku. :roll:

Sånn sett har jeg langt mer tro på kjøtt fra Botswana - man bør ihvertfall ikke avskrive produkter på grunnlag av fordommer og sjåvinisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Når det gjelder storfekjøtt' date=' syns jeg ikke at norske produkter utmerker seg ved å ha særlig høy kvalitet. Det vil si: vi mangler et system som gir oss muligheten til å [i']velge mellom produkter av ulik kvalitet. Alt blir til "storfekjøtt", og forbrukerne får ikke vite om vi kjøper Herefordshire oksekjøtt eller gammel melkeku. :roll:

Sånn sett har jeg langt mer tro på kjøtt fra Botswana - man bør ihvertfall ikke avskrive produkter på grunnlag av fordommer og sjåvinisme.

Helt enig. Tror forøvrig det ikke er mange som blir vegetarianere straks man setter seg på et fly eller tar en ferge til et annet land. Så veldig rasjonelt er det derfor ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

First Price kjøttdeigen er helt kurant!

Kjøpte en gang EuroShopper-kjøttdeig, for den var billig. Sty unna, den var virkelig motbydelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal alle kjøpe kjøtt fra Botswana' date=' mister vi snart det gode kvalitetstilbudet vi har her i Norge. Tenk litt over det. :-x[/quote']

Er dette sagt av en norsk bonde eller? "Det gode kvalitetstilbudet" :hoho: . Det skal jeg huske på neste gang jeg tygger i meg en skosåle av en norsk biff fra en sliten melkeku...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Har ingen tro på at norske varer er noe bedre enn utenlandske, tvert i mot. Jeg kjøper gjerne kjøttdeig fra Botswana, har hørt at det er veldig god kvalitet.

At noe er dyrt betyr ikke at det har god kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til dere som kun kjøper norsk "kvalitet", hvordan vet dere at kvaliteten på norsk kjøtt er så mye bedre enn utenlandsk? Ironisk nok tror man akkurat det samme her i Danmark?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som kun kjøper norsk "kvalitet"' date=' hvordan vet dere at kvaliteten på norsk kjøtt er så mye bedre enn utenlandsk? Ironisk nok tror man akkurat det samme her i Danmark?[/quote']

Tror alle tror at det landet de bor i har den aller beste kvaliteten på sitt kjøtt. Rart at folk som ikke bor i Norge overlever :-)

Jeg har ofte kjøpt både kjøttdeig og biff av importkjøtt, og jeg har vært veldig fornøyd iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten avsporing fra opprinnelig tema, på rema selger de biff fra brasil og den er som regel knakande god. Den norske biffen lever ofte ikke opp til forventningene, og det er synd for et såpass dyrt produkt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker en reportasje fra Storbritannia i perioden da de slet med utbrudd av munn- og klovsyke, og kugalskap: Britiske forbrukere insisterte like fullt på å kjøpe britisk storfekjøtt likevel, fordi de mente det var best uansett. :o :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kjøtt fra Botswana...uff! :sjokkert:

Ser for meg hygieneforholdene de har der. De er vant til det, men det er ikke jeg... nei, her spises det norsk kjøtt! Må jo støtte disse stakkars bøndene litt da! :hoho: Synes det er koselig, jeg, med velstelte gårder rundt i landet hvor dyra har det renslig og bra. Men skulle gjerne hatt etikett på kjøttet hvor det viser hvilken gård det kommer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøtt fra Botswana...uff! :sjokkert:  

Ser for meg hygieneforholdene de har der.

Ja, hva er det du egentlig ser for deg? Rare mørke mennesker i stråhytter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...