Gå til innhold

Vaskemaskin som "ødelegger" klær


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har vasket klær i alle år og aldri opplevd noe problem før nå som jeg flyttet inn i en ny leilighet med en ny vaskemaskin. En del klær jeg vasker kommer ut veldig nuppete/støvete, og ser skikkelig utvaska ut. Dette har aldri hendt tidligere når jeg vasker klær, uansett program, hastighet eller vaskemiddel. Er det noen som vet hva det kan skyldes?

Anonymkode: 3d1a6...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være noe i trommelen som skaper friksjon på klærne dine. Kjenn litt rundt om du kan finne noe som kanskje ikke er utformet som det burde inni der, hårnåler for eksempel.

Anonymkode: ae017...458

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å kjenne etter og opplevde ikke noe som var feil. Så jeg er helt lost i hva det kan skyldes. Er jo redd for å vaske klærne mine nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
AnonymBruker skrev (På 19.2.2019 den 0.07):

Hei!

Jeg har vasket klær i alle år og aldri opplevd noe problem før nå som jeg flyttet inn i en ny leilighet med en ny vaskemaskin. En del klær jeg vasker kommer ut veldig nuppete/støvete, og ser skikkelig utvaska ut. Dette har aldri hendt tidligere når jeg vasker klær, uansett program, hastighet eller vaskemiddel. Er det noen som vet hva det kan skyldes?

Anonymkode: 3d1a6...618

 

mcsim skrev (På 19.2.2019 den 23.54):

Jeg prøvde å kjenne etter og opplevde ikke noe som var feil. Så jeg er helt lost i hva det kan skyldes. Er jo redd for å vaske klærne mine nå...

Tar opp igjen denne, jeg. Fant du noengang grunnen til at vaskemaskinen din ødela klærne, TS? 

Flytta nylig inn i ny leilighet selv, og vaskemaskinen som fulgte med spiser klærne mine 🥺 Håndklær jeg har hatt i nesten tjue år, som har sett nesten nye ut, har nå blitt helt lurvete. Mørke klær kommer ut og er dekt av stoff/tekstil-lo i andre farger… jeg skjønner ingenting. Alt blir ødelagt 😭 Vaskeklutene som er bare noen måneder gamle er så tynnslitte nå at jeg kan se gjennom dem. Skulle tro maskina brukte syre for å rense dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også slike problemer med maskinen i leiligheten jeg har bodd i et par år.. Klær/sengetøy og alt blir slitt med én gang (selv om de har vart kjempemange år med tidligere vaskemaskiner). Alt blir "strukket ut". Truser blir helt slafsete, tynne, store og hullete, sokker mister strikken i anklene, så de bare faller ned, andre klær blir store og tynne (små hull). Feks en t-skjorte i xs blir som en L. Sengetøy blir kjempestort, feks putetrekk har doblet størrelse.. Har nå begynt å vaske med vaskeposene fra Klar, men de tar jo ikke hele sengetøy liksom. Utrolig frustrerende, og gjør at jeg ikke vil bruke nye/fine klær, for får ikke vaska dem uten at de blir ødelagte. 

Anonymkode: 71ab9...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har også slike problemer med maskinen i leiligheten jeg har bodd i et par år.. Klær/sengetøy og alt blir slitt med én gang (selv om de har vart kjempemange år med tidligere vaskemaskiner). Alt blir "strukket ut". Truser blir helt slafsete, tynne, store og hullete, sokker mister strikken i anklene, så de bare faller ned, andre klær blir store og tynne (små hull). Feks en t-skjorte i xs blir som en L. Sengetøy blir kjempestort, feks putetrekk har doblet størrelse.. Har nå begynt å vaske med vaskeposene fra Klar, men de tar jo ikke hele sengetøy liksom. Utrolig frustrerende, og gjør at jeg ikke vil bruke nye/fine klær, for får ikke vaska dem uten at de blir ødelagte. 

Anonymkode: 71ab9...5ad

Hjalp det med vaskepose da? Frister lite å ha vaskepose på alt kjenner jeg, men kanskje inntil jeg kjøper ny maskin. Blir sprø!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

KaraThrace skrev (3 timer siden):

Hjalp det med vaskepose da? Frister lite å ha vaskepose på alt kjenner jeg, men kanskje inntil jeg kjøper ny maskin. Blir sprø!

Kan ikke svare hundre prosent, men jeg innbiller meg at det hjelper. Men de fleste klærne mine er jo skada, så de er jo fremdeles ødelagt. Men posene fra klar er veldig tette (og ganske store), så er fornøyd med dem. 

Anonymkode: 71ab9...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...