Gå til innhold

Saigon Nam Nam i Kristiansand, er det en bra restaurant?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ut å spise med min søster når hun blir 40 neste helg og har lyst til å bestille bord på en asiatisk restaurant.  Saigon Nam Nam er på topp på Trip advisor men for meg så ser det ikke så koselig ut der utifra bildene, det ser heller ikke ut som om de har alkoholservering i følge menyen.  Noen som har spist der eller anbefaler dere andre steder?   Vi skal bo på Hotell Dronningen, så noe i nærheten hadde vært topp og til fornuftige priser. :)

Anonymkode: 134eb...f91

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det thai?

Mistenker at det er den restauranten som var min take away-favoritt da jeg bodde i byen. Den byttet lokaler til noen litt penere (med grønt i interiøret), og endret litt på navnet. Veldig god mat, men er mest populær som take away.

Jeg vil derimot tipse dere om Mother India i Markens gate, veldig god mat. Vi måtte bestille bord (en helt vanlig fredag), fordi den har så stor pågang. 😊

Anonymkode: b2964...cae

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det thai?

Mistenker at det er den restauranten som var min take away-favoritt da jeg bodde i byen. Den byttet lokaler til noen litt penere (med grønt i interiøret), og endret litt på navnet. Veldig god mat, men er mest populær som take away.

Jeg vil derimot tipse dere om Mother India i Markens gate, veldig god mat. Vi måtte bestille bord (en helt vanlig fredag), fordi den har så stor pågang. 😊

Anonymkode: b2964...cae

Dyrt?  

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dyrt?  

Ja det var litt dyrt der men går jo an om man bare bestiller hovedrett, har lyst at vi skal bestille det vi vil utenat jeg blakker meg helt.  Middag for to her med 2-3 retter og et par glass vin kommer på  ihvertfall 1500 kr.....litt dyrt for meg dessverre......

Skrevet

Tror det er mer vanlig at folk bestiller take away der, enn å spise der. Veldig god mat, men ville valgt et annet sted for å feire bursdag 

Skrevet

Foreslår Bellini :) italiensk og greit priset. 

Anonymkode: 978c0...167

Skrevet

God mat, men ikke stedet for å feire en 40-årsdag (mener jeg da).

For asiatisk anbefaler jeg

- Monsoon. Moderne og pent lokale, plass tilf flere enn på Saigon Nam Nam. Noe dyrere, alkoholservering, god mat. Blanding av ulike asiatiske kjøkken.

- Les kitchen. Dersom dere ikke er så fine på det, men ønsker å få plass til flere folk så er dette en fin plass. Helt greie priser (hadde økt noe sist jeg var der), alkoholservering, ikke veldig fancy lokale, men god plass. Hovedsaklig kinesisk og vietnamesisk.

For indisk anbefaler jeg:

- Mother India. Dyrt, har alkoholservering, men utrolig flott lokale og veldig god mat.

- Indian Ocean Tandoori. Ligger ikke helt i sentrum, men er kort å gå fra nærmeste bussholdeplass. Bittelitt rimeligere enn Mother India, sjarmerende lokaler, veldig god mat og alkoholservering. Dog litt varierende servise.

Ellers vil jeg sterkt anbefale en ny restaurant som heter Sham syrisk mat. Koselige lokaler, veldig god mat, sjarmerende personale. Ingen alkoholservering. Prisene varierer litt etter hva du vil ha.

Ellers så er det mye av både pizza, pasta og burger i byen. Rådhuskafeen og Jonas B har god steinpvnsbakt pizza. Som noen allerede har nevnt så er Bellini en koselig restaurant. Syns ikke pizzaen er noe spesiell, men hovedrettene er gode.

Burger og biff har jeg ikke peiling på siden jeg er kaninfor-spiser. Sjøhuset på fiskebrygga har veldig gode fiskeretter, men koster en del. Samme med Le Monde Tapas. Dyrt, men godt.

Kan anbefale sjokoladefondanten til Bakgården for dessert. En stund siden jeg spiste den, men sist jeg hadde den så var den pretty amazing. Eventuelt gelato på Sval. Produsert med råvarer fra Italia. Dyrt, men verdt det! Ikke restaurant, mer "is-bar"-lokale.

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk. ❤️   Da har jeg bestilt på Monsoon.  Greie priser og veldig fint interiør :)

Forslag til utesteder også, puber i sentrum?   

• Liker 2
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk. ❤️   Da har jeg bestilt på Monsoon.  Greie priser og veldig fint interiør :)

Forslag til utesteder også, puber i sentrum?   

Så herlig! Pad thai'en deres er knallgod! Og kimchien. Mmm.

For drinker anbefaler jeg Bakgården Bar (ja, Bakgården er både restaurant, bar og pub. Ligger i samme bygg, men er tre forskjellige konsepter). De er kjent for drinkene sine. Prisnivået er deretter.

For øl anbefaler jeg Håndtverkeren. Stor bar som også er restaurant. Godt utvalg i øl. Mange folk og god stemning. Har shufflebpard og biljarbord som man kan leie.

For rolig pub-stemning kan jeg anbefale Charlies (er en del av et større konsept som heter Rederiet. Består av pub og restaurant i 1. etasje og diskotek i 2. etasje). Liten pub, typisk brukt til små intimkonserter. Koselig sted!

Ellers liker jeg å ta et par glass vin på Hos Naboen. Fint lokale, akkurat passe balanse mellom fint og avslappet. Ligger midt i byen, bare noen minutter gåavstand fra Monsoon. Består av alle typer folk og det er noe av det jeg liker med den plassen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...