AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #1 Skrevet 18. februar 2019 Jeg har vært veldig uheldig nå i februar. Fravær 5 dager pga. influensa og 2 dager pga. omgangssyke. Nå har jeg blitt rammet av en tredje ting som gjør det umulig for meg å jobbe og som hittil har ført til fravær i 2 dager. Vanligvis er jeg frisk som en fisk. Jeg får helt noia av dette! Jeg digger jobben min og kjenner den dårlige samvittigheten gnage helt inn til skjelettet. Jeg hører på sjefen min at han ikke syns noe særlig om dette (forståelig nok!). Men samtidig er ikke dette noe jeg kan noe for. Jeg er heller ikke den som dropper jobb pga. litt tett nese så her er det ordentlig sykdom som fører til at jeg ikke er i stand til å jobbe som ligger til grunn. Hvor mye sykefravær er vanlig? Er det flere som har opplevd mye sykdom i løpet av kort tid? Kan arbeidsgiver velge å ikke gi meg videre arbeidskontrakt pga. dette? Jeg gjør ellers en god jobb. Anonymkode: ca051...d98
ClosedParadise Skrevet 18. februar 2019 #2 Skrevet 18. februar 2019 Samme har jeg opplevd denne starten. Hatt like dårlig samvittighet. Jeg var borte to ganger i januar og 1 gang i februar så totalt 3 ganger hvis jeg ikke husker feil. Men det er mange flere også som har fått en dårlig start på jobb, så det er tydeligvis mye drit ute og går nå. God bedring. Håper det ordner seg for deg 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #3 Skrevet 18. februar 2019 Det du beskriver er vel ikke vanlig, men alle kan være uheldige. Har du bare midlertidig ansettelse? Sjefen kan velge å ikke gi deg jobb videre når kontrakten går ut uten særlig grunn, så slik sett er det jo lett å droppe deg, hvis h*n vil. Sjefer er forskjellige, min sjef ville ikke mistenkt meg for å fake hvis jeg hadde vært uheldig og blitt så mye syk, men noen sjefer er mistenksomme og ser på det som en selvfølge at man møter på jobb, selv om man er syk. Hvilken type din sjef er, vet jeg ikke. Anonymkode: e23bd...89d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå