MiniMjau Skrevet 12. april 2005 #1 Skrevet 12. april 2005 http://www.aftenposten.no/dyr/article1010670.ece :o :o
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 12. april 2005 #2 Skrevet 12. april 2005 Det er før hver ferie, langhelg, sommer, helligdag osv osv... folk er noen jævler. Blir så frustrert og lei meg at jeg får lyst til å gjøre noe drastisk med sånne mennesker. Jeg mener - hvor vanskelig/dyrt er det å kvitte seg med dyret på en human måte? Selge, gi bort, omplassere, avlive? Det burde vært registrering på hver lille musebaby når folk oppfører seg sånn!
MiniMjau Skrevet 12. april 2005 Forfatter #3 Skrevet 12. april 2005 Hvor vanskelig er det å tenke seg om før en anskaffer seg dyr? Uansett om det er mus, katt, hund eller hest, så må de jo vite at de en gang må reise bort på ferie, de skal på påskefjellet - og da må noen se etter dyret. Ser fram mot nok en travel vår/sommer hos Dyrebeskyttelsen.....
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 12. april 2005 #4 Skrevet 12. april 2005 Har jo skjønt etter hvert at det finnes utrolig mange dumme og korttenkte mennesker der ute. Men det er jo iiiiiiiingen jeg snakker med som kunne FINNE på å gjøre noe sånt. Hvem er det da som gjør det, lurer jeg på...
smidja Skrevet 12. april 2005 #5 Skrevet 12. april 2005 Det er dessverre ikke overraskende... Vi har en kanin som ble funnet i søppelet :evil:
amalie2 Skrevet 12. april 2005 #6 Skrevet 12. april 2005 jeg syns det er helt utrolig!! noen mennesker tenker ikke.. jeg hadde en venn som skaffa seg et dyr (hvet ikke hva dyret het, men ligna litt på ekorn). men dette dyret følte seg sikkert ikke trygg, og den forrige eieren hadde sikkert ikke bahandla det så bra, så dyret ville ikke bli holdt, og det beit, ikke mye, og ikke hardt. vennen min ville kvitte seg med det, men jeg mente han kunne prøve å ha det så kanskje dyret etter hvert følte seg tryggere. dagen etter jeg hadde vært hoss han kom han til meg og fortalte at han hadde drukna dyret i en isboks.. han hadde ikke visst hva ellers han skulle gjøre med det!! han hadde hatt det i bare 3dager. provoserende at folk kan behandle dyr på den måten!!
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 12. april 2005 #7 Skrevet 12. april 2005 VISSTE IKKE HVA HAN SKULLE GJØRE MED DET??!? Inni... granskauen... hva med å ta det med til dyrlegen? Spandere en hundrelapp eller to på en sprøyte? Fy feite så idioter noen er...!!!
MiniMjau Skrevet 12. april 2005 Forfatter #8 Skrevet 12. april 2005 Er det chinchilla eller degus du mener kanskje (ekornlignende dyr). Eller annonsert det på nettet, eller i butikken!!!! Det er mange steder du kan annonsere GRATIS. Og som siste utvei da avlive på humant vis..... uff... Kom til å tenke på at det faktisk bare er å spare blodtrykket sitt i denne tråden, for de som klikker seg inn her og leser helt sikkert er dyrevenner uansett! :-) Forferdelig å tenke på, jeg blir utrolig provosert altså!! Kjæledyret mitt er min store hjerteknuser og øyensten. Det viktigste for meg er at hun har det så bra som overhodet mulig! Hvis jeg ikke får noen til å passe henne, så dropper jeg heller ferie. Jeg og pus kan feriere sammen i hagen vi!!! Så kan vi grille kyllingfileter og spise kokt sei og kooooose oss!!!
Ella Skrevet 12. april 2005 #9 Skrevet 12. april 2005 Det står en interessant artikkel i hundetidskriftet Canis nå om dyremishandling. Her er en av undertitlene: "Hvem mishandler dyr?". Ella
amalie2 Skrevet 12. april 2005 #10 Skrevet 12. april 2005 jo det var en degus.. han visste "liksom" ikke, men han visste godt at han kunne ha gitt den til meg, og jeg hadde tatt imot den på rappen!! jeg hadde to ørkenrotter når jeg var 12 år. min mor mislikte de veldig, så veldig at en dag jeg ikke var hjemme så slapp hun dem ut :evil: når jeg sporte HORFOR så fikk jeg til svar at det var til mitt eget beste, i tilfelle de skulle bite meg har ikke helt kommet over at hun gjorde det mot mine søte ørkenrotter...
Trampe Skrevet 12. april 2005 #11 Skrevet 12. april 2005 Slapp dem UT?!!! Helt ut?!?!!! At det går an.... Det var da ikke særlig smart altså!
Gjest seroxata Skrevet 13. april 2005 #13 Skrevet 13. april 2005 fy helvete, jeg blir så utrolig provosert bare av å tenke på hvor mange menneskelige idioter det finnes der ute!! :evil: Hva tenker egentlig folk på når de skaffer seg dyr? underholdning på lik linje med et leketøy! Skulle blitt innvilget strenge kår om hvem som skulle ha lov til å ha dyr! Og hva får folk til å drite så totalt i et levende vesen, som er helt uskyldig, og avhengig av deg for å overleve? Jeg blir så arg at jeg koker over hver gang jeg hører om slike ting! det verste er at folk gjemmer vekk at det skjer, og skyver det bort fordi det er så trist, og klart, det er jo ikke noe rart, men det blir ikke bedre av at folk får holde på slik! Jeg sier ikke at jeg er noe bedre, jeg blir kvalm av å tenke på det, og er sikkert mye jeg kunneg jort for de! Er medlem i noah, gir penger og støtter opp der, men skulle ønske jeg kunne fått gjort noe mer!
Quinden Skrevet 13. april 2005 #14 Skrevet 13. april 2005 Det er et stort omfang av dyr som mister nyhetens interesse snart. Jeg har selv en nydelig kattepus som ble kastet ut i en skog med sine 4 andre søsken. De er alle reddet, men hadde de ikke blitt funnet i tide, hadde de gått en trist skjebne i møte. Forstår ikke at en får sove etter at en har lempet et kull med hjelpeløse vesner ut i skogen... :evil:
Cherie Skrevet 13. april 2005 #15 Skrevet 13. april 2005 en ting er det å drite på draget ..kjøpe et dyr du aldri skulle hatt... alle kan faktisk gjøre feil, men fra det til å bare slipppe dem ut? mure dem inn i vegger og hva de nu finner på. Hvordan klarer folk det. hvordan har de samvittighet?
amalie2 Skrevet 13. april 2005 #16 Skrevet 13. april 2005 dyreplageri å kaste kattunger ut!!! hvis folk ikke vil ha kattunger hvorfor skaffe seg en hunnkatt?! eller sterilisere katta?! vi hadde to katter og plutselig forsvant den ene, etter en ukes tid med leting, ringte moren min bestefaren min og lurte på om han hadde tatt katten (hadde fått et hint i fra bestemor), og det hadde han :evil: bare gått og tatt katten våres uten å spørr eller noen ting!! og drept henne :evil: f... for en familie jeg har.
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 13. april 2005 #18 Skrevet 13. april 2005 dyreplageri å kaste kattunger ut!!! hvis folk ikke vil ha kattunger hvorfor skaffe seg en hunnkatt?! eller sterilisere katta?! vi hadde to katter og plutselig forsvant den ene, etter en ukes tid med leting, ringte moren min bestefaren min og lurte på om han hadde tatt katten (hadde fått et hint i fra bestemor), og det hadde han :evil: bare gått og tatt katten våres uten å spørr eller noen ting!! og drept henne :evil: f... for en familie jeg har. Hvorfor i svarte f.... hadde han gjort det? Går utfra dere tok dere av katten, og da hadde han jo ingenting med å gjøre noe slikt.
amalie2 Skrevet 14. april 2005 #19 Skrevet 14. april 2005 ja selvsagt tok vi oss av kattene. han mente det var for mye med to katter. han hadde ingen rett å ta den ene katta våres for så å drepe henne, uansett om han ikke likte at vi hadde to katter. det blir slik når besteforeldre tror de kan styre alle i familien, og gjøre akkurat det som passer dem :evil:
Gjest northstar i.i. Skrevet 14. april 2005 #20 Skrevet 14. april 2005 ja selvsagt tok vi oss av kattene. han mente det var for mye med to katter. han hadde ingen rett å ta den ene katta våres for så å drepe henne, uansett om han ikke likte at vi hadde to katter. det blir slik når besteforeldre tror de kan styre alle i familien, og gjøre akkurat det som passer dem :evil: Du får unnskylde at jeg sier det, men herregud for en person. :evil: Håper du sa hva du mente om slikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå