Gå til innhold

Nattevakt 33% lønn ufaglært

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har fått tilbud om hvilende nattevakt-stilling 50%, lønnet som 33%. Noen som vet hva månedslønn jeg kan forvente? Tror det var snakk om to netter per uke+en helg

Anonymkode: 02679...7d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du noe relevant ansiennitet? 

Hvor mange timer er natta på? 

Har dere en tariffavtale på jobb og er du organisert? 

Endret av Nimneri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Nimneri skrev:

Har du noe relevant ansiennitet? 

Hvor mange timer er natta på? 

Har dere en tariffavtale på jobb og er du organisert? 

Jeg har ca 3 år relevant ansiennitet. Vaktene er på 8,5 timer. Jeg er ikke organisert. Jobben er i kommunen.

Anonymkode: 02679...7d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen anelse av hva du kommer til å tjene. Men jeg ser du ikke har fått så mange svar så jeg prøver meg. Se først på linken, her vises årslønn kommunen. 

https://www.fagforbundet.no/lonn-og-avtaler/ks/

For en 100% ligger lønna på 299.000 kr med 2 års ansiennitet. 

Du skal jobbe 50 %, altså 149500 i årslønn. 

Pr mnd blir det 12458 kr. Og du tjener bare 33 % av dette som hvilende nattevakt? Og det gjelder hele natta? Eller er det noen timer du får vanlig betalt?altså hvilende fra 24.00 - 06.00 eller 07.00 og ellers vanlig timebetalt. 

Med 33 % blir det i såfall bare kr 4111.

Men så kommer kveld/nattillegg og helgetillegg i tillegg. Dette er vel kr 56 pr time pr kveld/natt og 53 kr pr time ekstra i helgene. 

Endret av Nimneri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vel 33% av 299.000? Men at hun jobber 50% men lønnes som det skulle vært 33. Altså ca 8300 i mnd/100.000 i året. 

Anonymkode: c45a3...518

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du jobber 50 %,  av en uke på 35.5 timer (eller har dere arbeidsuke på 37.5?), som blir 17.75 timer i gjennomsnitt i uka. Men er det da 3 uker med 2 vakter a 8.5 timer (17 timer) og en uke med helg på 2 vakter på 10 timer hver da? 

Eller er det hver tredje helg du jobber? Får det uansett ikke til å gå opp med 8.5 timers vakter i helg. Blir også noe vanskeligere å regne ut da jeg vet ikke hvor mange timer som lander på lørdag eller søndag. 

Med utgangspunkt 50 % stilling tror jeg nå blir 4307 i kvelds/nattillegg + helgetillegg (?) + de 4111 kr  =

Vil tippe det blir mellom 9300-10.000, og ca 1800 kr til om det er et par timer pr vakt som ikke er hvilende. Dette er før skatt. 

Jeg kan ikke skjønne at det skal være så lite! Men det er stort sett hva en dagmamma vil tjene med å jobbe 100 %, så sånn sett er det ikke ille med  17.75 t / uka med hvilende nattevakt 😁

((17.75 t x 56 kr/t) x 52 uker) / 12 mnd = 4307 kr/mnd

Endret av Nimneri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir vel 33% av 299.000? Men at hun jobber 50% men lønnes som det skulle vært 33. Altså ca 8300 i mnd/100.000 i året. 

Lønnet 33 % av en 100% stilling eller lønnet 33 % av en 50 % stilling? Her har du jo tatt for deg en 100 %. Tror faktisk jeg har mer rett. Men det kan da være jeg tar feil. Har ikke så god greie på det, bare jeg som kjeder meg på en våken nattevakt 😁

Endret av Nimneri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke bare ringe arbeidsgiver og høre hva lønnen blir på? 

Endret av Nimneri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Nimneri skrev:

Lønnet 33 % av en 100% stilling eller lønnet 33 % av en 50 % stilling? Her har du jo tatt for deg en 100 %. Tror faktisk jeg har mer rett. Men det kan da være jeg tar feil. Har ikke så god greie på det, bare jeg som kjeder meg på en våken nattevakt 😁

Tolker det dithen at de 50% lønnes som 33%. 

Hadde det vært 50% stilling blir årslønnen 150.000. Nå skal det lønnes 33% men jobbes 50. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...