AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #1 Skrevet 18. februar 2019 Jeg mottar for tiden dagpenger. Jeg har nå fått en jobb der jeg er ringevikar. Mister jeg da dagpengene? Tror det blir jobbing ca 1-3 dager i uken, men noen uker kan det være mindre. Er det sånn at de trekker meg for hver dag jeg har jobbet? Eller kan jeg jobbe opp til50% før de trekker meg. Anonymkode: 0794d...b1f
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #2 Skrevet 18. februar 2019 Alt du har jobbet blir trukket fra. Anonymkode: e2825...f3a
Gjest Anonym Bruker Skrevet 18. februar 2019 #3 Skrevet 18. februar 2019 Du krysser av for antall dager du er i jobb på meldekortet. Kanskje er ringevikar-jobben dårligere betalt en du evntl. får i dagpenger .
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #4 Skrevet 18. februar 2019 42 minutter siden, Anonym Bruker skrev: Du krysser av for antall dager du er i jobb på meldekortet. Kanskje er ringevikar-jobben dårligere betalt en du evntl. får i dagpenger . Jeg tror det ligger på omtrent det samme, men er oftest helger jeg jobber så får tillegg. Håper jeg får fast jobb etterhvert:) Anonymkode: 0794d...b1f
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #5 Skrevet 18. februar 2019 Du skriver på timene du jobber, så trekker de tilsvarende timer av dagpengene. Om du jobber mer enn 50% av den fastsatte arbeidstiden din på en meldekortperiode får du ikke utbetalt dagpenger i det hele tatt. Anonymkode: bc741...8c9 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #6 Skrevet 18. februar 2019 Som ab over her skriver. Du skriver opp timene du jobber så blir du trukket for de timene. og jobber du 50% eller mer, så får du ingen penger. Så det lønner seg å stoppe på 49% eller jobbe opp mot 100%, alt etter som hva som betaler best. Dette gjorde min saksbehandler meg oppmerksom på. Anonymkode: 76ed7...cb8
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #7 Skrevet 19. februar 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Som ab over her skriver. Du skriver opp timene du jobber så blir du trukket for de timene. og jobber du 50% eller mer, så får du ingen penger. Så det lønner seg å stoppe på 49% eller jobbe opp mot 100%, alt etter som hva som betaler best. Dette gjorde min saksbehandler meg oppmerksom på. Anonymkode: 76ed7...cb8 Stemmer det AB over deg skriver. Men du skriver feil, du skriver man ikke kan jobbe 50%. JO, det kan man. Men jobbes det 51% eller mer så miste du alle pengene for den perioden på meldekortet. Anonymkode: 455d2...ba0
Gjest Anonym Bruker Skrevet 19. februar 2019 #8 Skrevet 19. februar 2019 Jobber man 51% så mister ein dagpenger for hele (14 d perioden) og det er synd reglene er slik at ein blir straffet økonomisk om ein jobber. Noen har kanskje så god lønn at det kan lønne seg å jobbe 51 % ,men jobber man ei eit lavtlønnsyrke så er situasjoenen ofte en helt annen.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #9 Skrevet 19. februar 2019 48 minutter siden, Anonym Bruker skrev: Jobber man 51% så mister ein dagpenger for hele (14 d perioden) og det er synd reglene er slik at ein blir straffet økonomisk om ein jobber. Noen har kanskje så god lønn at det kan lønne seg å jobbe 51 % ,men jobber man ei eit lavtlønnsyrke så er situasjoenen ofte en helt annen. For de fleste lønner det seg ikke å jobbe 51-80%. Denne regel er idiotisk, bør endres. Så man slipper å tape på å jobbe. Men fin kombo med 50% og dagpenger. Anonymkode: 455d2...ba0 2
Gjest Anonym Bruker Skrevet 19. februar 2019 #10 Skrevet 19. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: For de fleste lønner det seg ikke å jobbe 51-80%. Denne regel er idiotisk, bør endres. Så man slipper å tape på å jobbe. Men fin kombo med 50% og dagpenger. Anonymkode: 455d2...ba0 Regelen slik den funker idag virker helt idiotisk. Blir man tilbudt en deltidstilling så er det troleg mange som vegrer seg for å jobbe mer en 50%, og iverste fall taper penger. Ein er forpliktet å ta imot høveleg jobb tilbud på som arbeidsledige,men min slik reglen funker så kan ei i værste fall risikere å Tape på eit jobbtilbud, Og slik bør det selvsagt ikkje vere.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #11 Skrevet 19. februar 2019 Men hvordan vet jeg hvor mye 49% er? Kan jeg f.eks ta fire vakter en uke, og ingen vakter uken etter, og fortsatt på dagpenger? Anonymkode: 0794d...b1f
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #12 Skrevet 19. februar 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Stemmer det AB over deg skriver. Men du skriver feil, du skriver man ikke kan jobbe 50%. JO, det kan man. Men jobbes det 51% eller mer så miste du alle pengene for den perioden på meldekortet. Anonymkode: 455d2...ba0 Ok, stemmer sikkert. Jeg fikk beskjed om 49% er grensa og 50% var trekk. Men bra det er 51%. Uansett så er det dumt, for da vil folk jobbe mindre så sant man ikke kommer nær 100% Anonymkode: 76ed7...cb8
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #13 Skrevet 19. februar 2019 Du ramler ut av systemet om du jobber for mye. Det står på vedtaket ditt hvor mange timer pr uke du kan jobbe. Jeg kan bare jobbe 9 timer før jeg ramler ut. Da må jeg søke dagpenger på nytt og tape enda mer penger. Ergo jeg har ikke råd til å jobbe over 9 timer pr uke. Dessuten vil ingen ansette meg i 9 timer heller. Gi meg fast jobb eller langvarig vikariat for helvete! Anonymkode: 08f19...7d2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå