Gå til innhold

Dagpenger + ekstrajobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mottar for tiden dagpenger. Jeg har nå fått en jobb der jeg er ringevikar. Mister jeg da dagpengene? Tror det blir jobbing ca 1-3 dager i uken, men noen uker kan det være mindre. Er det sånn at de trekker meg for hver dag jeg har jobbet? Eller kan jeg jobbe opp til50% før de trekker meg. 

Anonymkode: 0794d...b1f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt du har jobbet blir trukket fra.

Anonymkode: e2825...f3a

Gjest Anonym Bruker
Skrevet

Du krysser av for antall dager du er i jobb på meldekortet.    Kanskje er ringevikar-jobben dårligere betalt en du evntl. får i dagpenger .

Skrevet
42 minutter siden, Anonym Bruker skrev:

Du krysser av for antall dager du er i jobb på meldekortet.    Kanskje er ringevikar-jobben dårligere betalt en du evntl. får i dagpenger .

Jeg tror det ligger på omtrent det samme, men er oftest helger jeg jobber så får tillegg. Håper jeg får fast jobb etterhvert:)

Skrevet

Du skriver på timene du jobber, så trekker de tilsvarende timer av dagpengene. Om du jobber mer enn 50% av den fastsatte arbeidstiden din på en meldekortperiode får du ikke utbetalt dagpenger i det hele tatt. 

Anonymkode: bc741...8c9

• Liker 2
Skrevet

Som ab over her skriver. Du skriver opp timene du jobber så blir du trukket for de timene. og jobber du 50% eller mer, så får du ingen penger. Så det lønner seg å stoppe på 49% eller jobbe opp mot 100%, alt etter som hva som betaler best. Dette gjorde min saksbehandler meg oppmerksom på. 

Anonymkode: 76ed7...cb8

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som ab over her skriver. Du skriver opp timene du jobber så blir du trukket for de timene. og jobber du 50% eller mer, så får du ingen penger. Så det lønner seg å stoppe på 49% eller jobbe opp mot 100%, alt etter som hva som betaler best. Dette gjorde min saksbehandler meg oppmerksom på. 

Stemmer det AB over deg skriver.

Men du skriver feil, du skriver man ikke kan jobbe 50%. JO, det kan man. Men jobbes det 51% eller mer så miste du alle pengene for den perioden på meldekortet.

Anonymkode: 455d2...ba0

Gjest Anonym Bruker
Skrevet

Jobber man 51% så mister ein dagpenger for hele (14 d perioden) og det er synd reglene er slik at ein blir straffet økonomisk om ein jobber.    Noen har kanskje så god lønn at det kan lønne seg å jobbe 51 % ,men jobber man ei eit lavtlønnsyrke så er situasjoenen ofte en helt annen.

Skrevet
48 minutter siden, Anonym Bruker skrev:

Jobber man 51% så mister ein dagpenger for hele (14 d perioden) og det er synd reglene er slik at ein blir straffet økonomisk om ein jobber.    Noen har kanskje så god lønn at det kan lønne seg å jobbe 51 % ,men jobber man ei eit lavtlønnsyrke så er situasjoenen ofte en helt annen.

For de fleste lønner det seg ikke å jobbe 51-80%. Denne regel er idiotisk, bør endres. Så man slipper å tape på å jobbe.

Men fin kombo med 50% og dagpenger.

• Liker 2
Gjest Anonym Bruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For de fleste lønner det seg ikke å jobbe 51-80%. Denne regel er idiotisk, bør endres. Så man slipper å tape på å jobbe.

Men fin kombo med 50% og dagpenger.

Regelen slik den funker idag virker helt idiotisk.    Blir man tilbudt en deltidstilling så er det troleg  mange som vegrer seg for å jobbe mer en 50%, og iverste fall taper penger.    Ein er forpliktet å ta imot høveleg jobb tilbud på   som arbeidsledige,men  min slik reglen funker så kan ei i værste fall risikere å Tape på eit jobbtilbud,   Og slik bør det selvsagt ikkje vere.

Skrevet

Men hvordan vet jeg hvor mye 49% er? Kan jeg f.eks ta fire vakter en uke, og ingen vakter uken etter, og fortsatt på dagpenger?

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stemmer det AB over deg skriver.

Men du skriver feil, du skriver man ikke kan jobbe 50%. JO, det kan man. Men jobbes det 51% eller mer så miste du alle pengene for den perioden på meldekortet.

Ok, stemmer sikkert. Jeg fikk beskjed om 49% er grensa og 50% var trekk. Men bra det er 51%.

Uansett så er det dumt, for da vil folk jobbe mindre så sant man ikke kommer nær 100%

Skrevet

Du ramler ut av systemet om du jobber for mye. Det står på vedtaket ditt hvor mange timer pr uke du kan jobbe. Jeg kan bare jobbe 9 timer før jeg ramler ut. Da må jeg søke dagpenger på nytt og tape enda mer penger. Ergo jeg har ikke råd til å jobbe over 9 timer pr uke. Dessuten vil ingen ansette meg i 9 timer heller. Gi meg fast jobb eller langvarig vikariat for helvete! 

Anonymkode: 08f19...7d2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...