Gå til innhold

Fertility friend chart - forstår ikke helt!

Kajajaja

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg er ny på dette med temping, men har prøvd å sette meg inn i det. Burde temperaturen hatt en brattere kurve etter el, eller er det fremdeles håp? Ser det greit ut sånn ellers, for dere som er dreven? Tar i mot alle tips og innspill! 

B3A235C0-26E3-4140-B6F7-DED6BD98D098.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Inne på appen kan du trykke på: «Charts like mine»

Da kan du se andre som har lignende avmålinger som deg:)

La ved min for denne måneden.

78475DCC-7442-448D-8C81-F18388722653.jpeg

Anonymkode: 3c83a...ad5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forøvrig ikke gravid denne måneden da vi ikke har prøvd, hadde bevisst ikke samleie under eggløsningsdagen.

Starter prøvingen i april:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Det var bra tips! Måler du hver måned likevel, for å finne mønster?  Vil du unngå desemberbaby? Jeg begynte denne måneden, på første mens etter MA. Venter ikke et sekund, siden jeg føler meg veldig på etterskudd etter to MA’er allerede 😒

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kajajaja skrev:

Takk! Det var bra tips! Måler du hver måned likevel, for å finne mønster?  Vil du unngå desemberbaby? Jeg begynte denne måneden, på første mens etter MA. Venter ikke et sekund, siden jeg føler meg veldig på etterskudd etter to MA’er allerede 😒

Hei igjen:)

Jeg bruker pearly (pfc om du kjenner til det?) som måleinstrument, og legger inn tempen på fertilityfriend for å ha en god oversikt over syklus.

Bruker dette som prevensjon når jeg ikke ønsker å bli gravid, så jeg slipper å gå på hormoner!

Liker best at kroppen min får være naturlig:)

Brukt denne metoden siden 2007, så jeg er veldig fornøyd med det!

Vi venter grunnet andre årsaker, er i jobbskifte og ønsker å vente til jeg har jobbet liiiitt der før jeg kommer med gravidnyheten🙈

Skjønner godt i ditt sted at du ikke ønsker å vente!

Lei for dine MA’er❤️

Håper det ordner seg for deg snart!

Min erfaring er at det ikke er noen grafer som er feil eller ikke. Viktigste er at man faktisk har eggløsning - så kan det godt gå litt lengre tid enn man tror å bli gravid.

Jeg brukte 3 og 4 mnd på mine to små! Brukte også da temping som guide:)

Veldig greit å kjenne syklus inn og ut når vi først skal prøve.

Vet feks at jeg har 26 og 27 dagers sykluser om en annen. Og at jeg da har eggløsning på syklusdag 11 og 12 annenhver mnd.

Veldig fin måte å gjøre dette på - jeg hae VIP abonnement så jeg får ekstra info der inne. Liten investering i løpet av et år trossalt:)

Bare spør om du lurer på noe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må skaffe meg VIP-abb. jeg også. Har bare prøveversjon nå, men den går straks ut. Heldig du som har stabile sykluser! Jeg hadde det før jeg ble gravid 1. gang. Etter det har det bare vært kluss, alt fra 28 til 35. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har tempet før. Håper det går letter nå som jeg får mer oversikt! Har blitt gravid både uplanlagt, på pp1 og på pp7, så alt går an her. 

Googlet pearly, det så smart ut! Må vurderes 🤔

Tusen takk for hjelp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei igjen:)

Jeg bruker pearly (pfc om du kjenner til det?) som måleinstrument, og legger inn tempen på fertilityfriend for å ha en god oversikt over syklus.

Bruker dette som prevensjon når jeg ikke ønsker å bli gravid, så jeg slipper å gå på hormoner!

Liker best at kroppen min får være naturlig:)

Brukt denne metoden siden 2007, så jeg er veldig fornøyd med det!

Vi venter grunnet andre årsaker, er i jobbskifte og ønsker å vente til jeg har jobbet liiiitt der før jeg kommer med gravidnyheten🙈

Skjønner godt i ditt sted at du ikke ønsker å vente!

Lei for dine MA’er❤️

Håper det ordner seg for deg snart!

Min erfaring er at det ikke er noen grafer som er feil eller ikke. Viktigste er at man faktisk har eggløsning - så kan det godt gå litt lengre tid enn man tror å bli gravid.

Jeg brukte 3 og 4 mnd på mine to små! Brukte også da temping som guide:)

Veldig greit å kjenne syklus inn og ut når vi først skal prøve.

Vet feks at jeg har 26 og 27 dagers sykluser om en annen. Og at jeg da har eggløsning på syklusdag 11 og 12 annenhver mnd.

Veldig fin måte å gjøre dette på - jeg hae VIP abonnement så jeg får ekstra info der inne. Liten investering i løpet av et år trossalt:)

Bare spør om du lurer på noe:)

Har et spørsmål forresten! På kalenderen har jeg en rød firkant på 21. februar. Antar det betyr IKM? Det er syklusdag 31, og dag 10 DPO. Hvorfor forventer FF at jeg har så kort lutealfase? 

D0CC5B3D-54D1-4489-A5E4-BE73E06CD0E0.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forventer seg at du skal få mensen 14 dager etter EL, det er vel ikke så kort lutealfase eller?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...