lehangolta Skrevet 18. februar 2019 #1 Skrevet 18. februar 2019 Hørt så mye negativt om postnord i media. Idag ventet jeg selv min første levering på døra av postnord. Fikk SMS om at pakken var lastet på bil og forventet levering mellom 13-17. Vært hjemme i hele dag og ventet, men ingen pakke har dukket opp. Flere slike opplevelser? 1
SPOCA Skrevet 18. februar 2019 #2 Skrevet 18. februar 2019 (endret) Ja, jeg synes det er et skikkelig møkkafirma. Problemet deres, i motsetning til Posten som også kan rote det til, er at de sjeldent eller aldri unnskylder seg, og så skylder de gjerne på andre. Og der Posten ihvertfall bærer det opp trappa, setter Postnord pakken rett i søla. Foreldrene mine bestilte kjøleskap og avtalte tid til gitt dato og klokkeslett. Ingen vare kom. Kundeservice er stengt, så må ringe opp neste dag. Ingen beklagelse, bare lovnad om at det skulle komme neste dag. Og slik fortsatte det i 3 dager. Til slutt leverte de på dag 4, utenom avtalt tid. De satte fra seg kjøleskapet i sørpa utenfor huset og dro. Og gav ikke beskjed. Midt i søledammen, så vann og det hele trakk jo inn i både pakke og kjøleskap. Det ble stående slik i nesten 8 timer. Enden på visa var at nytt kjøleskap måtte sendes, denne gangen med Posten/Bring. Og jeg har mange slike eksempler. Levering på dørmatte er jo noe flere nettbutikker velger å tilby, problemet med det er jo at hvem som helst kan ta pakken, og ofte finner ikke den som leverer riktig matte. Jeg har derfor begynt å boikotte de som velger å levere med PostNord, for å sikre at jeg ihvertfall hentelapp i postkasse/eventuelt leveranse i postkassen. Så nei, har ikke noe positivt å skrive om PostNord. Endret 20. februar 2019 av SPOCA 5 1
Sirah Skrevet 18. februar 2019 #3 Skrevet 18. februar 2019 Aldri hatt et eneste problem med Post Nord og jeg bruker dem MYE. Pakkene blir alltid levert på tiden både i butikk og hjemlevering. En eneste gang har en pakke kommet for sent men da var det skikkelig snøstorm så jeg er i grunn imponert over at den kom frem likevel. 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #4 Skrevet 18. februar 2019 Jeg har erfaring med Postnord fra den andre siden, jeg har en nettbutikk og sender flere tusen pakker i året. Da jeg sendte pakker med Postnord var det mange pakker som forsvant, og en god del som brukte alt fra et par uker til et par måneder før de kom fram. Jeg kuttet ut Postnord for 15 måneder siden, og gikk over til Bring. I løpet av disse månedene har én pakke forsvunnet, og to hadde en runde på et par dager ekstra før de kom fram. Postnord er topp når det fungerer, men dessverre ubrukelige så altfor ofte. Anonymkode: 57fd4...015 4 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #5 Skrevet 18. februar 2019 Har ingen problemer med leveringstiden på noen pakker egentlig, og de pakkene som har blitt levert hjem er jeg fornøyd med, de kommer når de skal, og blir satt på trappa hvis jeg ikke er hjemme (bor ganske øde, så det er ikke noe problem). Pakker levert i postkassen eller til butikk har jeg derimot opplevd noen problemer med. Pakkene som skal i postkassen blir gjerne lagt på bakken under postkassen hvis det ikke er plass, eller bare oppå kassen, noe som er litt kjedelig når det snør/regner, i tillegg til at hvem som helst bare kan ta med seg pakken, noe som også har skjedd. Har også sendt flere ødelagte bøker i retur f.eks. Pakker levert til butikk har hatt en lei tendens til å havne i helt andre butikker, selv om hentemeldingene jeg får oppgir «min butikk» som hentested. De ansatte i den nærmeste butikken er fantastisk hjelpsomme da, og klarer alltid å oppspore pakken for meg, men allikevel. Anonymkode: cdf3c...89f 1
Absol Skrevet 18. februar 2019 #6 Skrevet 18. februar 2019 Har opplevd flere ganger at pakker ikke blir levert som avtalt. Har og fått melding fra dem om at de ikke kunne finne huset vårt (godt merket hus og postkasse i byggefelt) en rekke ganger. Siste gangen jeg opplevde det var en julegave som skulle leveres 21 desember eller noe slikt. Pakken ble sendt tilbake til sentralen (nok en gang kunne de ikke finne huset) og jeg fikk den ikke før 3 eller 4 januar. Mistenker at sjåføren var klar for juleferie og avsluttet runden sin før bilen var tom... 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #7 Skrevet 18. februar 2019 Jeg har faktisk veldig bra erfaring, fikk både sms og epost om når pakken kommer. Fikk til og med pakken tidligere enn forventet en gang, så jeg må være en av de få heldige! Anonymkode: fcceb...a97 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #8 Skrevet 18. februar 2019 4 timer siden, lehangolta skrev: Hørt så mye negativt om postnord i media. Idag ventet jeg selv min første levering på døra av postnord. Fikk SMS om at pakken var lastet på bil og forventet levering mellom 13-17. Vært hjemme i hele dag og ventet, men ingen pakke har dukket opp. Flere slike opplevelser? Har fått mye levert med postnord, men velger alltid å hente selv på utleveringsstedene deres. Det tullet jeg har opplevd har vært når datasystemet har vært nede hos hele postnord og utleveren ikke vet hvordan han skal bruke papir og penn, eller når det har vært gjort feil hos Postnord og butikken ikke klarer på første forsøk å få datasystemet til å ville utlevere en pakke datasystemetmikke forstår at er levert i butikk. Med litt tålmodighet så har dette løst seg. Anonymkode: 6de17...9a2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #9 Skrevet 18. februar 2019 Søsteren min bor i blokk, hun bestilte sminke til 500. De hang pakken på dørhåndtaket, aner ikke hvem som åpna hoveddøra. Vipps så var pakken borte. Selv bestilte jeg rengjøringsspray til sammen 1000 kr. De la det nede utenfor døren. Møkkafirma. Anonymkode: 17335...e88 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #10 Skrevet 18. februar 2019 Ventet en gang på levering på dør en fredag ettermiddag, og rundt en halvtime før leveringsvinduet jeg hadde fått beskjed om gikk ut fikk jeg plutselig melding om at levering var satt til mandag formiddag. Tenker nok sjåføren ville ha tidlig helg eller noe. Utover dette har jeg stort sett hatt greie erfaringer, eneste har vært litt krøll med informasjonen når det har vært to forskjellige utleveringssteder på samme kjøpesenter. Anonymkode: db15f...78f 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #11 Skrevet 19. februar 2019 Får alltid levert Postnord-pakker på nærmeste post i butikk. Har aldri hatt noe problem med dette. Anonymkode: b4427...ca0 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #12 Skrevet 19. februar 2019 Får det aldri levert til nærmeste post i butikk, men sentralen i Oslo, ganske lang unna og upraktisk å komme seg dit. Må alltid betale ekstra for å få det til utleveringssted i butikken. Hater post nord. Anonymkode: c307d...7f1 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #13 Skrevet 19. februar 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Søsteren min bor i blokk, hun bestilte sminke til 500. De hang pakken på dørhåndtaket, aner ikke hvem som åpna hoveddøra. Vipps så var pakken borte. Selv bestilte jeg rengjøringsspray til sammen 1000 kr. De la det nede utenfor døren. Møkkafirma. Anonymkode: 17335...e88 Dette gjør da også bring. Så der er de like. Her henger de dyre pakker utenpå postkassen, så hvem som heldt kan stjele, mens postnord leverer kun på døra. Synes både bring og postnord er like ustabile. Men postnord leverer hurtigest her jeg bor. Anonymkode: 9b139...8a2 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #14 Skrevet 19. februar 2019 Har ikke brukt mye, men en pakke jeg bestilte for et år siden er enda ikke kommet frem. Har ikke hørt noe oppdatering fra dem utover statusen "pakken er underveis". Etter et par måneder ga jeg opp og fikk tilbake pengene fra nettbutikken. Anonymkode: 454e3...37c
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #15 Skrevet 19. februar 2019 Postnord bør avvikles! Unngår nå en butikk som bruker postnord, fordi jeg orker de ikke. Jeg har post i butikk 2 min unna, så å si rett utenfor døren. Leverer dem dit? Nei. Men jeg ser de drar innom og leverer noen pakker, så forstå det den som vil. De roter bort pakker, de svarer ikke ved henvendelser og de påstår pakker er her og der, men der og her er de så absolutt ikke. SMS' systemet deres er en gedigen løgn. Den sender ut meldinger som den selv vil. I blokken jeg bodde før så var det ofte pakker som ble stjålet eller hengt feil. Ofte så la de pakkene bare på et bord i første etasjen og ikke på selve postkassen. En gang så la de min pakke på et bord, i feil blokk. Der jeg bodde før der igjen, så la de ofte pakkene oppå postkassene, selv om at det var tydelig plass i selve postkassen. Hater postnord. Anonymkode: 2cbb3...fb9 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #16 Skrevet 19. februar 2019 Hadde en opplevelse med at vi ikke fikk beskjed om at vi selv måtte avtale leveringen. Og at det kostet en sum penger pr døgn i lagring. Når jeg sporet pakken sto det at avsender skulle kontakte oss. Fant ut ved en tilfeldighet at vi seøv måtte kontakte de. Ellers vært fornøyd. Anonymkode: 9fc80...2a7
Million Skrevet 19. februar 2019 #17 Skrevet 19. februar 2019 (endret) Jeg bestiller mye på nettet. Handler nesten aldri i vanlig butikk lenger, det meste går på nett. Så da er jeg borti PostNord en gang i blant da. Det har i det store og det hele gått helt fint. Pakkene kommer frem, som regel, enten de må hentes på nærmeste PostNord butikk/utlevering, og noen ganger ligger de på dørmatten. Jeg bor i blokk, men de har hovednøkkel og låser seg inn og legger pakken(e) på dørmatten til folk. I blokka vår bor bare 6 familier, og de ser ut til å være ærlige folk som lar folks pakker ligge i fred på dørmatta. Har ikke opplevd at en PostNord pakke har blitt borte enda. Det jeg har opplevd med PostNord derimot, er at de tydeligvis ikke ALLTID har lyst å bære en 12 kilos tung sekk med hundemat opp trappene til tredje etasje der jeg bor (ingen heis) og levere den på døra (som jeg har bestilt at den skal). Har fått den hjemlevert på døren mange ganger før, da jeg alltid bestiller hundemat på nett og fra samme sted. Men tre ganger har imidlertid PostNord tatt med seg 12-kilos sekken og dratt til nærmeste PostNord utleveringssted med den, og sendt meg melding med den unnskyldningen at de "ikke fant adressen min".... øh, hvor vanskelig er det? Blokkene er tydelig nummerert og ligger på rekke og rad bortover her!? Å finne mitt nummer er virkelig ikke vanskelig. Grunnen til at jeg tror at det har betydning at pakken er så tung som 12 kg, er at det aldri har vært noe problem for PostNord å finne frem til meg når det er andre og lettere pakker som skal leveres. KUN hundematen, alle gangene, som de da plutselig ikke klarer å finne adressen. Endret 19. februar 2019 av Million 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #18 Skrevet 19. februar 2019 Hvis pakken leveres i postkassen eller på nærmeste post i butikk, så skal det gå greit. Pakken kan kanskje få seg en ekstra tur fordi de har sortert den feil, men den kommer fram til slutt. Anonymkode: 3e621...1ca
Gjest Lily_88 Skrevet 19. februar 2019 #19 Skrevet 19. februar 2019 PostNord har jeg brukt 4 ganger, og HVER ENESTE GANG blir det noe feil. Pakke 1: Leveres på døra mellom 13 - 17, hadde fri den dagen, men ingen kom. Dagen etterpå klokken 09.05 var jeg på tur ut døra til jobb, da kom pakken min! Pakke 2: Levert på en post i butikk, 18 km unna...! Har tre andre i umiddelbar nærhet som de leverer til. Pakke 3: mistet. Aldri fått den Pakke 4: jeg måtte hente i butikk, sjaføren har tydeligvis vært på døra, med ingen hjemme. LØGN! Store fine bokstaver på huset mitt med husnummer, ytterdøra sto åpen pga varmen i sommer...ringeklokken fungerer fremdeles...
cleangal Skrevet 19. februar 2019 #20 Skrevet 19. februar 2019 Don’t get me started... Kortversjon: jeg boikotter alle nettbutikker som sender med Postnord. 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå