Gå til innhold

Stiller du opp på dugnader?

Stiller du opp på dugnad?  

1. 1. Stiller du opp på dugnad?

• Ja selvfølgelig hver gang - og synes det er gøy
      5
    • Ja selvfølgelig - og stort sett organiserer jeg den også
      3
    • Ja - en gang eller to i året så
      5
    • Må jeg så må jeg .. men jeg har ikke lyst
      6
    • Nei
      7

Fremhevede innlegg

Skrevet

Etter å ha lest perspektivet - begynte jeg å telle...

For med to aktive barn - har det blitt en det en del dugnader opp gjennom årene. (Det skal vel godt gjøres å komme under 15-20 "runder" pr. år)

Det som forundrer meg er at det alltid er noen som "desverre ikke har mulighet denne gangen" (og det gjelder hver gang...)

Synes stort sett det er veldig koselig med dugnader - det å møte feks. foreldrene til lagkamerater av barna på den måten er veldig positivt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er med når jeg har tid. Noen ganger går det ikke og da må jeg betale meg ut av det. Kjekt at det går ann å velge.

Gjest Embla s
Skrevet

Ja, jeg sniker meg ikke unna dugnader.

Fryktelig irriterende med de som (alltid?) gjør det. Noen mennesker later til å tro at deres liv og gjøremål er så mye mer viktig og travelt en alle andres :roll: Resultatet er jo at noen må gjøre alt, eller at man må leie inn profesjonelle..

Gjest gjest1
Skrevet

Ja, jeg stiller opp.

På den annen side burde en del lag være flinkere til å utnytte kunnskapen som fins blandt foreldrene/medlemmene, det er mer nyttig at f.eks en advokat heller gjør "advokatting" for korpset eller idrettslaget enn at han selger lodd utenfor lokalbutikken.

Dette kan selvsagt ikke sammenlignes med de som bare sniker seg unna for å snike seg unna.

Gjest Litjmæ
Skrevet

Jeg kjente meg igjen i artikkelen, jeg er av de som alltid stiller opp, som regel organiserer det meste og jeg er er fly forbanna på de som ikke gidder å bidra. Min erfaring er at det ofte er som LilleBille sier, de samme som "dessverre ikke har mulighet denne gangen" :sinna:

Gjest Madeline
Skrevet

Jeg stiller opp. Blir skikkelig irritert over at det er de samme personene som glimrer med sitt fravær hver gang :evil: .

Skrevet
Ja, jeg sniker meg ikke unna dugnader.

Fryktelig irriterende med de som (alltid?) gjør det. Noen mennesker later til å tro at deres liv og gjøremål er så mye mer viktig og travelt en alle andres :roll: Resultatet er jo at noen må gjøre alt, eller at man må leie inn profesjonelle..

'

Jeg er så enig !!

Sist det var dugnad i barnehagen var jeg den eneste som møtte opp! Nå var den riktignok fordelt over to dager, men jeg tror ikke det kom noe særlig folk dag nr. 2 heller. Jeg hadde med barna da sambo var bortreist og vi kostet, ryddet og spylte i god dugnadsånd. Men jeg var ganske irritert, ja !!

Og jeg tenker akkurat det som Embla skriver: Hvorfor er det alltid noen som synes at de har så mye viktigere/travlere liv/fritid enn andre?

Skrevet

Pleier som regel stille opp, men denne gangen krasjer dugnaden med lesing til eksamen.

Skrevet

eller de som kommer og går rundt og skravler med folk i ca 1 time med en kost i hånden også må de dra for de skal besøke sin syke bestemor....

Jeg kommer på dugnad hvis det serveres kald øl.

Gjest Anonymous
Skrevet

Der jeg bodde før, ble det loddet ut en husleiefri måned på hver dugnad. Da kom folk, gitt... man kunne jo lett vinne noen tusenlapper!

Ellers deltar jeg på dugnader jeg, mer eller mindre ivrig. Ofte ender det med at jeg selv blir stående igjen å være ansvarlig. Det gjør det helt klart mindre lystbetont enn nødvendig...

Skrevet

Barnehagen poden går i er foreldreeid, og da blir det jo en del dugnader.

Vi stiller alltid opp, men jeg ser at det er de samme som gjør det hele tiden... :evil:

På siste foreldremøte måtte leder faktisk minne foreldregruppa på at det er et visst antall timer til dugnad som er PLIKTIG. Ettersom det er foreldrene som eier barnehagen skulle man jo også tro det var i alles interesse å møte opp, men neida.... :evil:

Gjest Anonymous
Skrevet

dugnader er kjekt!

Såfremt verten holder sin plikt og serverer øl og noe å bite i etterpå.

Skrevet

B stiller alltid, men for meg har det kræsjet med jobb eller eksamen hver gang. I år kan det endelig hende jeg får vært med for eksamen kommer sent.

Gjest GreenSky
Skrevet

Nei, jeg har leigd bolig hele tiden, og da har jeg ikke giddet. Det har jo heller ikke vært noe ansvar for meg, siden det ikke har stått noe om dette i kontrakten. Men nå som jeg har kjøpt leilighet, blir jeg jo med når det blir aktuelt.

Skrevet
Og jeg tenker akkurat det som Embla skriver: Hvorfor er det alltid noen som synes at de har så mye viktigere/travlere liv/fritid enn andre?

.. glemmer ikke den gangen jeg var på foreldremøte og det var snakk om å påta seg ansvar for et eller annet .. og INGEN meldte seg ... :evil:

(for en gangs skyld prøvde jeg å sitte på hendene mine :wink: og håpet at noen av de som aldri stilte opp kunne føle presset..)

Men etter en stund ga jeg meg .. og sa jeg kunne ta det - hvorpå en av mødrene snur seg til meg og sier - "Det er fint du tar det LilleBille - for du har jo så alt for mye fritid" :o :roll: :evil: (jeg jobbet fullt jeg også) .. da var det nesten så de som satt sammen med meg måtte holde på meg gitt...

.. og den har jo hengt i siden .. for hver gang noe skal organiseres .. kan jo LilleBille ta det for hun har alt for mye fritid... :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg bidrar til fellesskapet så sant jeg kan. Dvs. aller oftest.

Skrevet

Jeg stiller som regel. Men det har skjedd at jeg ikke har maktet det :oops: (da av - for meg ihvertfall - gode grunner....).

I prinsippet er jeg både for dugnader og for at folk skal delta, det er hyggelig å bli litt bedre kjent med evt. naboer og foreldre til barnas aktiviteter.

Skrevet

Jeg går på dugnad hver uke jeg da! Friskis & Svettis er jo et idrettslag som drives på dugnad, kun få ansatte, resten frivillige. DET er en morsom dugnad det :wink:

På vårdugnader og malegreier og sånn her jeg bor, bidrar jeg med mitt så sant jeg har anledning. Skjer det andre ting, er det nok ikke første prioritet, men jeg sitter ikke inne og titter på tv mens folk jobber utenfor altså! Men jeg har alltid vært den som har vært med både her jeg bor og i organisasjonslivet og skulle faktisk ønske noe ganger at jeg klarte å gi så flatt faen som noen faktisk gjør. Det ER for meg et stort irritasjonsmoment at noen alltid sluntrer unna, og det er nesten mer slitsomt enn selve dugnaden.

Skrevet

Lillebille: gratulerer med for mye fritid, hvordan får du det til? :ler2:

Gjest Anonymous
Skrevet

Nei, aldri!!

Det er dritkjedelig og er kun for bønder og folk på bygda som ikke har andre ting å gjøre enn å selge vafler på den lokale basaren/grendehuset. :roll::roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...