Gå til innhold

CI (Cochlea Implantat)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her med dette. Står på venteliste på operasjon . Men er nærvøs og usikker på om dette er rett ting å gjøre.  CI (Cochlea Implantat) er noe som får folk med hørselheming å høre litt. Blir ikke normal hørsel og man må forsatt ha et app over øra  tror jeg.  Og man må operere . Og fjerne den lille hørsel man har. 

Anonymkode: e9cae...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke erfaring personlig men datteren til en venninne har. 

Har du sett den TV 2 serien om CL?

Anonymkode: aad9b...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å søke opp om TV-serien "Ut av stillheten" fremdeles ligger på SUMO. Den fulgte folk som fikk. Ellers finnes det en facebookgruppe som heter "CI-gruppa" som du kan melde deg inn i, og HLF Briskeby har kurs for folk som skal få CI som du kan gå på :)

Anonymkode: bb0b6...da5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen her med dette. Står på venteliste på operasjon . Men er nærvøs og usikker på om dette er rett ting å gjøre.  CI (Cochlea Implantat) er noe som får folk med hørselheming å høre litt. Blir ikke normal hørsel og man må forsatt ha et app over øra  tror jeg.  Og man må operere . Og fjerne den lille hørsel man har. 

Har du ikke fått omfattende info om ingrepet, risikoen og all treningen du trenger etter oprasjon? 

Finnes nok likemenn på området dersom du googler eller kontakter ffo sitt rettighetssenter.

Anonymkode: f9c22...49f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du ikke fått omfattende info om ingrepet, risikoen og all treningen du trenger etter oprasjon? 

Finnes nok likemenn på området dersom du googler eller kontakter ffo sitt rettighetssenter.

Anonymkode: f9c22...49f

Jeg tipper hun har fått info, men det er vanligvis veldig mye info på én gang, og det kan være vanskelig å huske / få med seg alt når man er midt i en slik prosess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tipper hun har fått info, men det er vanligvis veldig mye info på én gang, og det kan være vanskelig å huske / få med seg alt når man er midt i en slik prosess.

Jepp og jeg hører dårlig og stoler ikke helt att jeg får med meg alt av muntlig info.  Skal på briskeby snart . Og har lenge å vente på operasjon . Har akkuratt startet prosessen   . Men liker å vite og planlegge  og ligge i forkant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp og jeg hører dårlig og stoler ikke helt att jeg får med meg alt av muntlig info.  Skal på briskeby snart . Og har lenge å vente på operasjon . Har akkuratt startet prosessen   . Men liker å vite og planlegge  og ligge i forkant. 

Meld deg inn i CI-gruppa på facebook også, der kan du lese litt om andres erfaringer. Bare husk at ting er individuelt, og at ingen kan forutsi akkurat hvordan det blir for deg. På Briskeby får du nok masse info :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...