Gå til innhold

Veldig asymmetriske øyne?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg måtte virkelig se nøye etter. Jeg ville ikke ha lagt merke til noe forskjell på øynene dine om jeg hadde en normal samtale med deg. Vi har aller usymmetriske kropper, det er helt normalt.

Jeg synes du har pene øyne, skulle ønske jeg hadde sånne store flotte øyne. 

Anonymkode: 48edc...408

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes dette er jævlig flaut, men jeg må bare spørre. Jeg opplever at jeg har utrolig (!) asymmetriske øyne, og synes det er vanskelig å møte nye mennesker/ha blikkontakt med folk på grunn av det. Har prøvd å drite i det, men det har satt seg veldig fast i hodet. Har også spurt venner og familie om de ser forskjell. De hevder at det ikke er merkbart, men man kan jo ikke helt stole på folk som er glad i en, hehe. Er ikke helt fra meg, altså, jeg sliter bare med å vurdere hvor tydelig dette er for andre. Har noen andre slik asymmetri? Hvordan dealer dere med det? Noen som har fiksa noe lignende med botox eller kirurgi som kan dele erfaringer? 

Kort oppsummert: freak of nature eller kul variasjon?

37035526_IMG-0570(1).jpg.ad0eecba146d718b227e407710fdc518.jpg

Anonymkode: 78b97...38a

Om bildet viser dine egne øyne så har du ingenting å klage elelr å bekymre deg over. Du har fått en ide i hodet om at øynene dine er asymetriske, helt uten grunn. Avprogramer hodet ditt med den tankegangen at øynene dine har noen feil eller mangler. 

Leser du greit? Hvis ikke så snakker du med en optiker. Sier han alt er ok så er alt ok, både for optikeren og alle andre inkludert deg selv.

Anonymkode: 4544f...53c

• Liker 3
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Det ene øyet ditt ser litt større (eller litt rundere/"åpnere") ut enn det andre, men det legger jeg kun merke til fordi du sier at du har "asymmetriske øyne". Ville aldri tenkt over det ellers. Du ser helt normal ut :) 

Skrevet

Takk, alle som har svart, for at dere både anerkjenner forskjellen og påpeker at det ser helt innafor ut! Det gjør at jeg synes det er enklere å akseptere asymmetrien min som en grei egenart fremfor noe monstrøst og rart 🙂 Sjukt sårbart å poste denne tråden på selveste internett etter så mange år med usikkerhet, men dere er gode.

Anonymkode: 78b97...38a

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mine er heller ikke like. Hadde man vært helt symmetrisk så ville man sett rar ut.

Anonymkode: 598c4...512

Nei, man gjør ikke det.  

Gjest Lexie Grey
Skrevet

Hadde du ikke skrevet at øynene dine virker asymmetriske for deg, hadde jeg nok ikke lagt merke til den lille forskjellen om jeg ikke hadde studert dem. Det ene øyet virker biiittelitt større/ mer åpent enn det andre, men det er absolutt ikke noe jeg hadde lagt merke til eller tenkt over om vi hadde hatt en samtale ansikt til ansikt. Mine øyne er heller ikke 100% symmetriske. 

Og, nydelige øyne har du 😍 Helt sant!

Skrevet

Jeg ser mest på din "strong brow game". Og tenkt heldige du, ift mine lyse ikke-eksisterende bryn...

Anonymkode: 84c50...f61

• Liker 1
Skrevet

Har samme, heter ptose på fagspråket. Omtales sjelden at det også innebærer at nedre øyelokk trekkes oppover. Fikk mitt av Carotis disseksjon, skade i halspulsåren. Fikk permanent horner syndrom, som består sv ptose og miose, som er sammentrekning av pupillen. Vises nesten ikke lenger, med mindre jeg er veldig sliten, da vises det godt.. Synes du er fin, det er virkelig ikke mye du har! Og ang mine grunner og dine grunner er det mange flere grunner enn bare skumle grunner..! Variasjon er flott🙌🏻

Men alle kan egentlig se at de har dette. Bare se på en tidligere selfie der du ikke var bevisst dette, hold over halve ansikter og så andre halvdel. Som oftest vil den ene siden av ansiktet se mer våken ut, og den andre mer «off» ut.

Anonymkode: 67fc3...d00

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...