AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #1 Skrevet 18. februar 2019 Jeg og samboeren min har store problemer når det kommer til sexlivet, og jeg aner ikke hvordan jeg skal berge det. Vi flyttet sammen for 2 år siden. Rundt 1 år etterpå hadde jeg lagt på meg til sammen 20 kg. Ja, jeg vet, det er helt vanvittig og grusomt, og jeg forstår ikke hva jeg har tenkt med. Jeg er usikker på hvorfor jeg har lagt på meg så mye, men uansett hva grunnen er så vil jeg naturligvis ned i vekt igjen! Jeg har veid på det meste 97 kg, og nå veier jeg rundt 92-93 kg, så vekta er på vei ned og jeg har tatt tak. Her er det ikke snakk om jojo slanking og feiling gang på gang, jeg har feilet så mange ganger tidligere at nå er det på tide å faktisk klare det. Der er 1000 gode grunner til at jeg skal ned i vekt, og jeg har ikke tenkt å gi meg på det. Men uansett. Saken er at jeg er da ganske tung, og kjæresten er slank. Han er aktiv, trener tre ganger i uka og har en aktiv jobb. Jeg føler meg så vanvittig stor i forhold til han. F.eks så er lårene mine tredobbelt så store som hans, og jeg føler meg så ekkel når vi er intime sammen... Klarer ikke nyte oralsex, klarer ikke tanken på sex. 😢 Dette gjør vondt for jeg vet at kjæresten har lyst til det, og jeg er redd for at han kommer til å være utro. Jeg prøver å gi han en blow job i ny og ne, men er ikke alltid jeg er lysten og det føles så rart å bare "hei vil du ha en blow job?" "ja" "ok dra ned buksa". Vi har ikke et eksisterende sexliv overhodet. Han påstår at han er kåt på meg og har lyst på meg, men jeg vet ikke.. Han ser nesten ikke på meg når vi har sex og jeg forstår ærlig talt ikke hvordan det er mulig å tenne på et fleskeberg. Begynner å gråte når jeg skriver her nå for det er max frustrerende, og jeg er så jævla sint på meg selv som har ødelagt kroppen min. Jeg prøver jo å fikse den men det tar lang tid. Jeg mener det er tilnærmet umulig å finne meg attraktiv slik jeg ser ut nå. Sist gang vi hadde sex var vell i desember, jeg er faktisk bombesikker på at jeg kan telle på to hender hvor mange ganger vi hadde sex i fjor.. Så det sier litt. Jeg klarer ikke legge ifra meg at han er kjekkere enn meg. Jeg klarer ikke ta imot forspillet når han kysser meg og tar på meg for jeg føler meg så jævla ekkel... Og dette er så vanskelig. Vi har snakket om det, og han nevner konsekvent at "jammen jeg syns du er attraktiv og deilig og jeg VIL ha sex med deg", men jeg klarer ikke stole på det og jeg føler meg IKKE bra. Har jo lyst å vise han at jeg syns han er flott og digg men jeg får det ikke til. Vi er også like høye, og han veier jo 75-76 kg og er som sagt slank og har muskler.. Og jeg er bare feit. Huff. Råd og tips mottas med stor takk... Jeg har jo ikke sexlyst som følge av dette. Jeg klarer ikke engang onanere fordi jeg føler meg så ekkel. Husker ikke sist jeg koset med meg selv. Anonymkode: e77ff...698
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #2 Skrevet 18. februar 2019 Jeg er forresten 25 og han er 33. Anonymkode: e77ff...698
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #3 Skrevet 18. februar 2019 Huff... ikke en gang onanere? Jeg synes du burde heller bruker tid på å elsker deg selv før dere 2 kan ha sex, jeg hører deg godt... men du burde fokusere på deg selv og finne ut hva du liker med deg selv. Du er jo aktiv nå og jobber med å miste vekten, sånt tar tid, men bruk tiden din og nyt opplevelsen. Fordi han kan ikke gjøre noe med saken, det er jo deg Anonymkode: eff4a...121 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #4 Skrevet 18. februar 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huff... ikke en gang onanere? Jeg synes du burde heller bruker tid på å elsker deg selv før dere 2 kan ha sex, jeg hører deg godt... men du burde fokusere på deg selv og finne ut hva du liker med deg selv. Du er jo aktiv nå og jobber med å miste vekten, sånt tar tid, men bruk tiden din og nyt opplevelsen. Fordi han kan ikke gjøre noe med saken, det er jo deg Anonymkode: eff4a...121 Nei, ikke en gang onanere.. Og jeg som vanligvis har hatt høy sexlyst og vært glad i sex. Men etter jeg la på meg sånn har det forsvunnet helt. Takk for svar. Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne når der er absolutt ingenting jeg liker på mge selv. Vektnedgangen tar tid... Håper jeg snart kan føle meg vakker. Anonymkode: e77ff...698
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #5 Skrevet 18. februar 2019 Har du vært hos lege og snakket om vektøkningen? En blanding av alder, stressøkning i livssituasjon, og kanskje en litt for behagelig tilværelse kan kanskje være noe å vurdere. Jeg tenker hormoner, stoffskifte, etc Anonymkode: 612a4...e2a
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #6 Skrevet 18. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har du vært hos lege og snakket om vektøkningen? En blanding av alder, stressøkning i livssituasjon, og kanskje en litt for behagelig tilværelse kan kanskje være noe å vurdere. Jeg tenker hormoner, stoffskifte, etc Anonymkode: 612a4...e2a Jeg skriver jo i innlegget at jeg ikke vet grunnen til vektøkningen, men jeg vet jo egentlig det. Jeg sliter med depresjon og har i perioder binget og trøstespist en del, samtidig som kostholdet generelt har vært dårlig. Lite bevegelse osv. Så vet jo grunnen og har gjort endringer på det, får hjelp av psykolog og lege og alt sånt. Tilværelsen har jo vært langt annet enn behagelig for å si det sånn. Det har vært tungt etter at jeg flytta sammen med typen, og det er hovedsaklig pga miljøskifte, det er langt unna hjemstedet mitt, 1000 nye ting på en gang og når man i tillegg sliter med psyken og nerver så kan det bli too much. Det har dog bedret seg det siste halvåret. Anonymkode: e77ff...698
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #7 Skrevet 18. februar 2019 Hei TS! Dette høres ikke greit ut. Det er lett å trøstespise når man ikke har det bra, men problemet er at trøstespising og dermed kraftig vektoppgang gjør ting enda vanskeligere. Jeg hadde en slik periode. Har alltid vært veldig slank, men gikk opp ti kilo. Var fremdeles slank, men følte meg grusomt uattraktiv(det eksisterte kun i hodet, men likevel). Når man føler seg uattraktiv og uvel skinner det gjennom, og faktisk vil jeg si at det er mer uattraktivt enn selve vektoppgangen. Det er ikke bra for forholdet hvis denne usikkerheten overfor egen kropp vedvarer, men det vet du selv. Det blir vanskelig for den andre parten å vite hva han/hun skal gjøre, for det er du selv som sliter. Han kan komme med komplimenter og prøve å bygge deg opp, som jo hjelper, men hvis du ikke tror på det selv må du selv ta grep. Du kan absolutt gå ned 4 kg+ hver mnd, og da kan du selv tenke deg hvor kort tid det vil ta for deg å gå ned til trivselsvekt. De første kiloene er lettest også, og når du først begynner å gå ned i vekt blir du mer motivert til å gå ned mer. Kanskje er det vanskelig å se det nå, men du kan faktisk gå ned i vekt og føle deg fullt og helt komfortabel i egen kropp igjen om få måneder. Du må bare legge inn den innsatsen som trengs. Du trenger ikke slite deg i hjel på treningssenteret engang, selv om det såklart hjelper. Det er viktig at den psykiske helsen forbedres, det har prioritet #1, men uten vektnedgang er det store sjanser for at usikkerheten fortsetter. Maten vil ikke gjøre deg lykkelig lenger enn fem minutter. Det er viktig at du forstår at det ikke må være sånn. Du fortjener å være fornøyd med deg selv, og ha et godt sexliv. Anonymkode: 2a8b9...869 1
Tears in heaven Skrevet 18. februar 2019 #8 Skrevet 18. februar 2019 (endret) 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg og samboeren min har store problemer når det kommer til sexlivet, og jeg aner ikke hvordan jeg skal berge det. Vi flyttet sammen for 2 år siden. Rundt 1 år etterpå hadde jeg lagt på meg til sammen 20 kg. Ja, jeg vet, det er helt vanvittig og grusomt, og jeg forstår ikke hva jeg har tenkt med. Jeg er usikker på hvorfor jeg har lagt på meg så mye, men uansett hva grunnen er så vil jeg naturligvis ned i vekt igjen! Jeg har veid på det meste 97 kg, og nå veier jeg rundt 92-93 kg, så vekta er på vei ned og jeg har tatt tak. Her er det ikke snakk om jojo slanking og feiling gang på gang, jeg har feilet så mange ganger tidligere at nå er det på tide å faktisk klare det. Der er 1000 gode grunner til at jeg skal ned i vekt, og jeg har ikke tenkt å gi meg på det. Men uansett. Saken er at jeg er da ganske tung, og kjæresten er slank. Han er aktiv, trener tre ganger i uka og har en aktiv jobb. Jeg føler meg så vanvittig stor i forhold til han. F.eks så er lårene mine tredobbelt så store som hans, og jeg føler meg så ekkel når vi er intime sammen... Klarer ikke nyte oralsex, klarer ikke tanken på sex. 😢 Dette gjør vondt for jeg vet at kjæresten har lyst til det, og jeg er redd for at han kommer til å være utro. Jeg prøver å gi han en blow job i ny og ne, men er ikke alltid jeg er lysten og det føles så rart å bare "hei vil du ha en blow job?" "ja" "ok dra ned buksa". Vi har ikke et eksisterende sexliv overhodet. Han påstår at han er kåt på meg og har lyst på meg, men jeg vet ikke.. Han ser nesten ikke på meg når vi har sex og jeg forstår ærlig talt ikke hvordan det er mulig å tenne på et fleskeberg. Begynner å gråte når jeg skriver her nå for det er max frustrerende, og jeg er så jævla sint på meg selv som har ødelagt kroppen min. Jeg prøver jo å fikse den men det tar lang tid. Jeg mener det er tilnærmet umulig å finne meg attraktiv slik jeg ser ut nå. Sist gang vi hadde sex var vell i desember, jeg er faktisk bombesikker på at jeg kan telle på to hender hvor mange ganger vi hadde sex i fjor.. Så det sier litt. Jeg klarer ikke legge ifra meg at han er kjekkere enn meg. Jeg klarer ikke ta imot forspillet når han kysser meg og tar på meg for jeg føler meg så jævla ekkel... Og dette er så vanskelig. Vi har snakket om det, og han nevner konsekvent at "jammen jeg syns du er attraktiv og deilig og jeg VIL ha sex med deg", men jeg klarer ikke stole på det og jeg føler meg IKKE bra. Har jo lyst å vise han at jeg syns han er flott og digg men jeg får det ikke til. Vi er også like høye, og han veier jo 75-76 kg og er som sagt slank og har muskler.. Og jeg er bare feit. Huff. Råd og tips mottas med stor takk... Jeg har jo ikke sexlyst som følge av dette. Jeg klarer ikke engang onanere fordi jeg føler meg så ekkel. Husker ikke sist jeg koset med meg selv. Anonymkode: e77ff...698 Hei jeg forstår at det er vanskelig og håper det ordner seg.selv er jeg 40 år og er i overgangsalderen,dessverre er jeg arvelig belastet.har selv gått opp 10 kg på kort tid.vi har slitt mye med sexlivet da jeg ikke kjenner lyst og føler ikke at jeg kjenner igjen kroppen min,har begynt på et hormon plaster estradot og håper sexlystn blir en god bivirkning😉 Endret 18. februar 2019 av Tears in heaven
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå