Gå til innhold

klarer dere slappe av?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter med en elendig angst når det kommer til mitt barn. 

Dette er noe jeg ikke har slitt med tidligere, men nå etter alle oppslag om knivstikkinger så sliter jeg skikkelig. I dag er han ute med en kompis og jeg sitter her med en angst som ikke kan beskrives, noe som er skikkelig frustrerende, vi bor i en liten by, men ikke langt unna flere byer hvor det har vært hendelser.. Barna skulle gå pokemonjakt og ta seg en pause på peppes. Tidligere har han fått syklet overalt med kompiser, være ute i flere timer, uten at jeg har vært slikt bekymret.. 

Mitt barn er 11 år, blir snart 12.. 

Noen som sliter med det samme som har noen tips om hvordan man skal klare å slippe taket igjen uten å ha en enrom angst som slår en helt ut? jeg vurderer å gå etter de og snike rundt bare for å ha kontroll, men jeg skjønner jo selv at dette er helt idiotisk, jeg skjønner jo det at jeg ikke kan det.. dette er jo noe helt normale barn gjør, de er ute og koser seg med venner, de går på kino, de går på resturant, de er ute og leker, men jeg klarer ikke puste ordentlig nå, de har vært ute en time og jeg vil bare ringe han hjem...

Hva i alle dager skal jeg gjøre? 

Anonymkode: 8daf8...5ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bor du i Oslo? Jeg tror jeg hadde slitt med det samme hvis jeg bodde der. Mine er store tenåringer men allikevel, jeg har kjent på at jeg er hjertens glad for å bo i en rolig småby. 

Skrevet
1 minutt siden, Duff skrev:

Bor du i Oslo? Jeg tror jeg hadde slitt med det samme hvis jeg bodde der. Mine er store tenåringer men allikevel, jeg har kjent på at jeg er hjertens glad for å bo i en rolig småby. 

Nei jeg bor heldigvis ikke i oslo, da hadde jeg nektet barnet å være ute, men jeg bor ikke så veldig langt unna oslo, i en mindre by, men alikevel så klarer jeg ikke slå meg til ro selv om det ikke har skjedd noen hendelser akkurat i min by enda.. er ca 40 min med bil til oslo.. 

Skrevet

Altså... Hvor mange mennesker blir egentlig knivstukket, vs hvor mange mennesker som blir skadet hjemme? Det er statistisk sett farligere for ham å sitte inne enn det er å være ute og farte. 

Anonymkode: 91657...40f

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså... Hvor mange mennesker blir egentlig knivstukket, vs hvor mange mennesker som blir skadet hjemme? Det er statistisk sett farligere for ham å sitte inne enn det er å være ute og farte. 

Anonymkode: 91657...40f

Du har så rett og jeg er veldig klar over det, det er farligere og kjøre bil, det er farligere med det ene og det andre og jeg sier disse tingene til meg selv hele tiden, men alikevel så har angsten virkelig satt seg i kroppen min etter å ha hørt om alle disse små barna som flyr rundt med kniv, jeg er til og med redd for at noen på skolen til min sønn skal ha med seg kniv, og JA jeg VET at dette er helt idiotiske tanker, og jeg har aldri slitt med noe av dette her før, som sagt han har alltid vært ute og kost seg med vennene sine, vært overalt med venner, og jeg har bare ringt noen ganger for å høre når han kommer hjem, at det er middag osv osv.. MEN jeg klarer ikke slappe av lengre, det er helt grusomt å sitte med disse følelsene, og selvfølgelig så skal jeg ikke ringe han hjem, jeg skal ikke ringe å mase på han, han er ute å koser seg, MEN jeg vet at jeg kjører hjernen min så hardt at jeg kommer til å være utslitt om jeg ikke klarer å koble dette ut snart.. 

Derfor tenkte jeg kanskje at det var noen her inne som kanskje sliter med noe av det samme, ikke bare dette med knivstikkinger og truinger med kniv, men kanskje andre ting som har med det samme å gjøre... 

Jeg har sluttet å følge med på nyhetene for dette virkelig tærer på meg, i alle fall når det er hver eneste dag (føler jeg selv da), og det er snakk om mange små som flyr rundt med dette her, jeg har like mye angst for kidnapping, pga at dette og har skjedd den siste tiden (ikke at noen har blitt tatt, men flere har blitt spurt om å være med), men siden de er flere sammen så er jeg tryggere på det.. 

Jeg pleier å være veldig avslappet til alt, og dette er så uvant og vondt!

Gjest BearMama
Skrevet

Kanskje du burde oppsøke psykolog? Dette høres ut som det er i ferd med å utvikle seg til angst, ikke bare en overbeskyttende hønemor.

Man må bare innse at livet er uforutsigbart. Men man kan ikke gå rundt å leve i frykt for alt som KAN gå galt. Da kan man like godt slutte å leve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...