mandel92 Skrevet 18. februar 2019 #1 Skrevet 18. februar 2019 Må reise ca. 12 timer for et jobbintervju. Det er en jobb jeg har sånn passe lyst på. Jeg er helt nyutdannet, så jeg vet at jeg ikke kan velge og vrake i jobber. Men når det er så lang reisevei, pleier dere å ta turen likevel? Eller ber dere om skypeintervju f.eks? Ser for meg at det er lettere å gjøre et godt inntrykk ansikt til ansikt, i stedet for over telefon/internett. Må bruke ca. 2000 kroner for å komme meg til stedet, men jeg trenger jo også en jobb. Så hva ville du gjort?
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #2 Skrevet 18. februar 2019 Jeg bodde 2 dagers kjøring/en halv dag med fly unna der jeg søkte jobb. Hadde jobbintervju over telefon. Jeg fikk jobben. Anonymkode: 2097f...a8a
Tvist Skrevet 18. februar 2019 #3 Skrevet 18. februar 2019 Får du dagpenger? NAV betalte reisevei for meg da jeg søkte jobb langt hjemmefra, en dagsreise med tog.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #4 Skrevet 18. februar 2019 Jeg har kjørt 6 timer (12 timer totalt frem og tilbake), for et intervju, det er lengste reisevei jeg har hatt til intervju. Jeg spurte om skype intervju da der jeg skulle var i gokk. Måtte ta et fly, 2 tog, en buss og gå litt for å komme meg frem. Så da tenkte jeg at i første omgang var et skype-intervju det beste. Fikk jobbtilbud 👍🏻 MEN fikk samtidig et tilbud i hjemtraktene, så da flyttet jeg ikke ut i gokk 😅😂 Anonymkode: 94b8c...379
matrobot Skrevet 18. februar 2019 #5 Skrevet 18. februar 2019 Arbeidsplassen min dekket reiseutgifter da jeg var på jobbintervju. Det er mulig å høre litt med dem. 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #6 Skrevet 18. februar 2019 Jeg har alltid fått dekt reiseutgifter av selskapene jeg har vært på intervju hos. Anonymkode: ccef4...aae 3
Daria Skrevet 18. februar 2019 #7 Skrevet 18. februar 2019 Jeg har reist på egen regning, reist på intervjuers regning, hatt telefonintervju på mitt initiativ og på intervjuers initiativ. Jeg har alltid foretrukket å ta det ansikt til ansikt, jeg synes det er bedre, men det er ikke alltid så lett å få til.
mandel92 Skrevet 18. februar 2019 Forfatter #8 Skrevet 18. februar 2019 Det er 52 mil, så det er egentlig ikke så fryktelig langt. Jeg blir nødt til å reise kollektivt, og med buss/tog tar det ca. 10 timer. Det er en jobb i kommunen, så jeg tror kanskje ikke de dekker reiseutgifter?
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #9 Skrevet 18. februar 2019 27 minutter siden, mandel92 skrev: Det er 52 mil, så det er egentlig ikke så fryktelig langt. Jeg blir nødt til å reise kollektivt, og med buss/tog tar det ca. 10 timer. Det er en jobb i kommunen, så jeg tror kanskje ikke de dekker reiseutgifter? I staten er det i alle fall vanlig at arbeidsgiver dekker utgiftene. Anonymkode: 806c9...b39
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #10 Skrevet 18. februar 2019 3 timer siden, mandel92 skrev: Det er 52 mil, så det er egentlig ikke så fryktelig langt. Jeg blir nødt til å reise kollektivt, og med buss/tog tar det ca. 10 timer. Det er en jobb i kommunen, så jeg tror kanskje ikke de dekker reiseutgifter? Det er større sjanser for at offentlige dekker reisekostnader til intervju enn at private gjør det. Jeg har fått dekket reiser til intervjuer på andre siden av landet flere ganger. Jeg var nyutdannet og bosatt i indre Østlandet, ble innkalt til intervju i en liten kommune på Vestlandet og fikk reisen dekket. Da jeg ønsket meg hjem fra den lille vestlandskommunen og søkte meg til en kommune i indre strøk igjen ble også reisen dekket. Mange kommuner dekker til og med deler av flytteutgiftene til de som får jobbtilbud. Senere har jeg jobbet i to private bedrifter: en liten bedrift og ett større konsern. Ingen av de dekket reisekostnader til jobbsøkerne. Anonymkode: cde8b...49c 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #11 Skrevet 18. februar 2019 Broren min bor i Oslo og skulle på intervju i Vardø. Da hadde han skype-intervju først, så reiste han opp dit. Da dekket de reisen både til og fra intervjuet. Han fikk forresten jobbe og, og var veldig glad for at han dro:) Anonymkode: 43d89...1c6
mandel92 Skrevet 18. februar 2019 Forfatter #12 Skrevet 18. februar 2019 Kan jeg spørre om de dekker utgiftene til reisen? Hvordan spør jeg i så fall?
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #13 Skrevet 18. februar 2019 Det var arbeidsgiver selv som sa ifra at jeg fikk dekket reisen. De tok bare kopi av billettene, og fikk så refundert beløpet. Om de ikke sier noe, så er det bare å spørre. Nå visste jeg på forhånd at jeg skulle be om refusjon, men arbeidsgiver kom meg i forkjøpet. Anonymkode: 9bffa...84e
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #14 Skrevet 18. februar 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: I staten er det i alle fall vanlig at arbeidsgiver dekker utgiftene. Anonymkode: 806c9...b39 ? Var på interj. på en stilling hos staten, og de nevnte ikke reiseutgifter. De kom på 2000 kr. Kan nevne at jeg ikke fikk jobben heller. Anonymkode: 67070...df9
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #15 Skrevet 18. februar 2019 22 minutter siden, mandel92 skrev: Kan jeg spørre om de dekker utgiftene til reisen? Hvordan spør jeg i så fall? Si du gjerne stiller til i intervju. Og spør om hvordan de stiller seg til refusjon av reiseutgifter, om det er noe de kan stå for😊 Anonymkode: b8741...386
Gjest INGNTNG Skrevet 18. februar 2019 #16 Skrevet 18. februar 2019 (endret) Jeg har alltid fått dekket reiseutgifter når jeg har vært på intervju i statlige bedrifter. De dekket også hotell da jeg måtte overnatte den ene gangen. Tvilsomt at du dummer deg ut om du spør, da jeg tror det er regelen heller enn unntaket at du får refundert utgiftene. Endret 18. februar 2019 av INGNTNG
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #17 Skrevet 18. februar 2019 Det er vanlig at arbeidsgiver dekker det. Uansett, lykke til😊 Anonymkode: b8741...386
Gjest Geirfuglen Skrevet 18. februar 2019 #18 Skrevet 18. februar 2019 Når det er kommunen er det vanlig at de dekker reiseutgiftene
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #19 Skrevet 19. februar 2019 En del potensielle arbeidsgivere kan jo være ganske gjerrige da. Blir man innkalt til jobb-intervju, og begynner å snakke om å få dekket alle reise-utgiftene sine, så kanskje arbeidsplassen velger å trekke hele muligheten til intervju. Hvorfor skal de gidde å bruke tid og penger på en person, som de til syvende og sist ikke kommer til å ansette? Det er jo tross alt ingen 100 % garanti for at man får en jobb, selv om man får tilbud om intervju. Anonymkode: 9df8d...f9c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå