Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg kan jo begynne.

Ansikt

Morgen: 

Skyller ansiktet med vann

The Ordinary Vitamin C Suspension 30 % in Silicone

CeraVe Moisturizing Cream

La Roche-Posay Anthelios XL solfaktor 50 (solkrem)

Kveld: 

Simple Micellar Water (sminkefjerner)

CeraVe Hydrating Facial Cleanser

The Ordinary Marula Oil

CeraVe Moisturizing Cream

2-3 ganger i uken bruker jeg også Paula's Choice 2 % BHA liquid på kveldstid og da vasker jeg ansiktet med Micellar Water morgenen etter.

På leppene bruker jeg Lykkelig som Liten Ammesalve (den er fantastisk!).

Kropp

L'Occitane Almond Shower Oil

Biotherm Lait Corporate Body Cream 

Skrubber med den body scrub jeg måtte ha for hånden et par ganger i uken, har ikke en bestemt jeg holder meg til. 

Er ellers ikke helt fornøyd med body lotionen fra Biotherm, syns ikke den gir nok fuktighet til huden min. Tror jeg skal prøve Dream Cream fra Lush neste gang, den har jeg hørt mye bra om.

Hender

La Roche-Posay Cicaplast Mains Barrier Repairing Cream

Den er litt dyr (120,- for 50 ml), men det er den eneste som funker på mine supertørre hender. Anbefales for de som sliter med tørre hender og kuldeutslett! 👍

Endret av netpuppy
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ansikt:

Morgen:

Declare cleansing milk, skyller av med vann.

På fuktig hud: The ordinary Hayluronic + B5 > The ordinary argan oil > Dr Greve ansiktskrem

Kveld:

Declare cleansing milk (skyll av) > Rituals foaming cleanser > The ordinary buffet.

På leppene bruker jeg sikkert tyve forskjellige leppepomader, det som fungerer best er aquaphor.

På kroppen:

Såpestykke fra simple eller dusjskum fra Rituals

Bodylotion fra Coop änglamark, eller den sensitive fra neutrogena.

Hender:

Korres body milk / Rituals håndkrem på dagen. Aquaphor før jeg legger meg

Skrevet

Morgen
Drunk Elephant Jelly Cleanser (rens)
Drunk Elephant Shaba Complex (øyekrem)
Drunk Elephant Protini (fuktighetskrem) 

Kveld
Drunk Elephant Jelly Cleanser
Drunk Elephant T.L.C Sukari Babyfacial (syremaske, brukes 1-2 ganger i uka) 
Drunk Elephant T.L.C Framboos (syreserum) 
Drunk Elephant B-Hydra (serum) 
Drunk Elephant Shaba Complex
Drunk Elephant Lala Retro (fuktighetskrem)

Jævla dyr rutine, men huden min ser jo grei ut. Har lyst til å prøve nye ting, men får ikke kviser lenger og huden ser jo bra ut men dette er altfor dyrt dessvere. 

Anonymkode: 10553...d7e

Skrevet
8 minutter siden, Agathe said:

Ansikt:

The ordinary Hayluronic + B5

The ordinary buffet.

Hva syns du om disse? De står på vurderingslisten min sammen med Rose Hip oil. 

Skrevet
1 minutt siden, netpuppy skrev:

Hva syns du om disse? De står på vurderingslisten min sammen med Rose Hip oil. 

Hyaloronic&B5 er jeg kjempefornøyd med, syns det å ha den på fuktig hud og så ha en olje over låser fukten inne i huden. Jeg får lett sånne dehydreringslinjer(?) veed øynene og merker at den hjelper veldig med dette. Og syns generelt huden ser mer fuktet og fresh ut.

Buffet har jeg brukt for kort til å si noe sikkert, men jeg tror den virker bra og at hudoverflaten er blitt litt jevnere.

Skrevet
11 minutter siden, Agathe said:

Hyaloronic&B5 er jeg kjempefornøyd med, syns det å ha den på fuktig hud og så ha en olje over låser fukten inne i huden. Jeg får lett sånne dehydreringslinjer(?) veed øynene og merker at den hjelper veldig med dette. Og syns generelt huden ser mer fuktet og fresh ut.

Buffet har jeg brukt for kort til å si noe sikkert, men jeg tror den virker bra og at hudoverflaten er blitt litt jevnere.

Ok, da høres det jo ut som den er noe for meg da problemet mitt er tørr og dehydrert hud. 

Skrevet (endret)

Morgen: skyller ansiktet 

3-4 lag med en koreansk aloe toner. 

Klairs vitamin drop 

mizon snail ampoule

corsx pha cream 

kveld: renser med en rens fra missha

aloe toner, 3-4 lag 

buffet TO 

5% retinoid TO

etude house collagen deep cream

Endret av Hilde1302
Skrivefeil
Skrevet

For tiden bruker jeg på morgenen:   skyller med vann, toner fra Klairs, snegle-essens fra Cosrx, sneglekrem fra Cosrx - kjempefornøyd til min blandingshud. Bruker serum C fra Klairs ca annen hver dag, da med solkrem over.

Kveld: Oljerens fra Erborian, såpe fra Cosrx, toner og nattkrem /maske hver 2-3 dag ca.  Skrubb fra Dermalogica ca 1-2 gang i uken. 

Skrevet

Morgen: Renser huden med en random rens

Kveld: Renser huden med en random rens

Jeg har fin hud.

Anonymkode: 3a18f...bb2

• Liker 1
Skrevet

På morgenen vasker jeg med lunket vann og sveiper over med garnier micellær rensevann. Følger på med the ordinary niacinamide serum og the ordinary natural moisturizing factors. 

Kveldstid bruker jeg en tilfeldig sminkefjerner (typisk servietter), vasker med lunket vann og igjen rensevann. Bruker the ordinary salisylsyre og magnesium kremen som nattkrem. Et par ganger i uka bruker jeg og glykolsyre og rosehipoljen. 

En gang i uka bruker jeg den aha bha syre masken fra the ordinary. Digger den!

Skulle hatt en god rens til kveldsbruk, samt solkrem til dagtid som både er effektiv som solbeskyttelse, men ikke gjør det vanskelig å legge sminken fint. Noen tips?

• Liker 1
Skrevet

Morgen. 

Dusjer. Ansiktet med kun vann.

Ansiktskrem

Mandelolje på kroppen

Deodorant

Kveld

Ingenting

Skrevet

På morgenen vasker jeg med lunket vann og sveiper over med garnier micellær rensevann. Følger på med the ordinary niacinamide serum og the ordinary natural moisturizing factors. 

Kveldstid bruker jeg en tilfeldig sminkefjerner (typisk servietter), vasker med lunket vann og igjen rensevann. Bruker the ordinary salisylsyre og magnesium kremen som nattkrem. Et par ganger i uka bruker jeg og glykolsyre og rosehipoljen. 

Skulle hatt en god rens til kveldsbruk, samt solkrem til dagtid som både er effektiv som solbeskyttelse, men ikke gjør det vanskelig å legge sminken fint. Noen tips?

Av rens har jeg god erfaring med CeraVe Foaming Cleanser. Fjerner all sminke og etterlater huden ren og fin. Opplever dog at den fjerner litt for mye fukt fra ansiktet mitt nå som vinteren gjør huden litt tørrere. Vurderer derfor å kjøpe CeraVe Hydrating Facial Cleanser når jeg går tom for den jeg har nå. Av dagkrem med SPF liker jeg veldig godt YourGoodSkin Anti-Oxidant Day Cream SPF30. Samtlige produkter fås kjøpt på Boots til en relativt rimelig penge :) 

Anonymkode: 18c86...a38

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Av rens har jeg god erfaring med CeraVe Foaming Cleanser. Fjerner all sminke og etterlater huden ren og fin. Opplever dog at den fjerner litt for mye fukt fra ansiktet mitt nå som vinteren gjør huden litt tørrere. Vurderer derfor å kjøpe CeraVe Hydrating Facial Cleanser når jeg går tom for den jeg har nå. Av dagkrem med SPF liker jeg veldig godt YourGoodSkin Anti-Oxidant Day Cream SPF30. Samtlige produkter fås kjøpt på Boots til en relativt rimelig penge :) 

Jeg bruker Hydrating Facial Cleanser og syns den er veldig mild og fin på min hud som lett blir tørr. 

Skrevet
7 timer siden, myrfivel skrev:

Jeg er godt fornøyd med Paulas choice calm mineral moisturizer spf 30. Jeg har den for kombinert/fet hud, men det finnes også en for normal/tørr hud. Fant den på skincity.no 

Som kveldsrens bruker jeg to-rens metoden med olje fra Babor. Først Hy-öl og så phytoactive sensitive. Veldig fornøyd med begge 😊

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

10 timer siden, gohege skrev:

Jeg er godt fornøyd med Paulas choice calm mineral moisturizer spf 30. Jeg har den for kombinert/fet hud, men det finnes også en for normal/tørr hud. Fant den på skincity.no 

Som kveldsrens bruker jeg to-rens metoden med olje fra Babor. Først Hy-öl og så phytoactive sensitive. Veldig fornøyd med begge 😊

Takk for tips, skal sjekke disse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...