AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #1 Skrevet 18. februar 2019 Hei! Jeg starter på en master i vår og skal få delfinansiert studiene fra min arbeidsgiver. Jeg arbeider fulltid ved siden av studiene, så det blir kun selve skolepengene som skal finansieres. Samt bøker og noe reising. Er det noen her som har gjort en lignende avtale? Jeg lurer på hvordan jeg bør finansierer min del. Det første jeg tenker er å ta opp lån i lånekassen for skolepengene jeg må inn med selv, men tenker også at det kan være et alternativ å få arbeidsgiver til å betale alt, og så trekke meg i årslønn for min del. Her er da skattepenger, feriepenger og skattefradrag for arbeidsgiver faktorer som må vurderes. Anonymkode: 2401f...be9
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #2 Skrevet 18. februar 2019 Jeg tar master ved siden av full jobb, skal levere til påske. Helt ærlig så er det et helvete jeg skulle ønske jeg aldri hadde begynt på. Det avhenger nok av hvilken metode du skal bruke i masteroppgaven, språk den må skrives på, hvem du får som veileder o.l, men det er beintøft. Jeg har aldri vært så mye syk som i denne perioden med full jobb og fult studium ved siden av, det stjeler alt av krefter, gir liten tid til venner og familie, og er i tillegg økonomisk belastende fordi jeg ikke kan jobbe ekstra slik jeg pleier. Du får lån i lånekassen, bare vært obs på at ingenting omgjøres til stipende om du tjener over et visst beløp (sjekk på nettsidene deres). Noen av mine medstudenter søkte kun lån for halve året for å få høyere inntektsgrense å forholde seg til, det kan jo være et tips. Anonymkode: a5f44...181
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå