AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #1 Skrevet 18. februar 2019 Hei. Jeg har noen spørsmål. Hva elsker du med jobben din? Er der noe med jobben din du misliker/hater? Hvordan er jobbturnusen din, hvilke turnuser og stillinger er det som tilbys (f.eks er det kun to delt turnus eller er det tre delt turnus), og hvor lange er vaktene dine? Er det mangel på bemanning og kompetanse i ambulanseyrket? Opplever du ofte å være overarbeidet eller stresset? Hvordan er de fysiske kravene? Jeg lurer på så mye... Er så nysgjerrig på dette yrket, og vurderer sterkt å utdanne meg til ambulansearbeider. Jeg liker å jobbe med mennesker og er foreløpig pleieassistent på et sykehjem, og har vært det i hele 7 år, og tenker at en utdannelse snart er på sin plass. Sykepleieryrket har jo fristet, men merker at ambulanseyrket frister enda mer. Anonymkode: 43c3d...529
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #2 Skrevet 18. februar 2019 Jeg liker samholdet og vennskapet vi på vaktlaget har. Misliker mest å bli vekket til kode 1 alarm på natta. Samt lønna, synes den er dårlig i forhold til risiko og arbeidsmengde. Jobber 2skift, 8-20, 20-8. Jobber utenfor distriktet og har en times kjøretid til sykehus, det blir derfor ofte overtid utover klokka åtte. Den er lei iblant. De fysiske kravene er forskjellig fra sted til sted, men de er helt overkommelige for en i normalt god form. Du burde gå sykepleien for å så gå videre med ambulanse, har du sykepleien i bånn står du tryggere den dagen du vil noe annet eller ryggen din sier stopp. Anonymkode: de7ae...78c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå