Gå til innhold

Misunnelig på datteren min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk henne i en ung alder og har gått glipp av så mye. Jeg er utrolig glad i henne men føler i det siste at jeg blir misunnelig på henne.

drømmen min var å bli lege men fikk aldri gjort fordi jeg fikk henne, så ble det slik at jeg måtte bare jobbe for å sørge for at hun hadde det fint, hadde klær og mat osv... Jeg har rett og slett gitt opp drømmen... men har alltid pusha henne til å ta veien jeg ville ta, altså å studere medisin. 

Hun kom i medisinstudiet, datteren min skal bli lege. Jo jeg er veldig stolt av henne, jeg er utrolig glad i henne; men har den misunnelse følelsen inni meg. Hun er så pen, og hun er smart og hun nå skal oppfylle det som var min drøm

Anonymkode: 990ad...5d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe

Anonymkode: 57359...133

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk henne i en ung alder og har gått glipp av så mye. Jeg er utrolig glad i henne men føler i det siste at jeg blir misunnelig på henne.

drømmen min var å bli lege men fikk aldri gjort fordi jeg fikk henne, så ble det slik at jeg måtte bare jobbe for å sørge for at hun hadde det fint, hadde klær og mat osv... Jeg har rett og slett gitt opp drømmen... men har alltid pusha henne til å ta veien jeg ville ta, altså å studere medisin. 

Hun kom i medisinstudiet, datteren min skal bli lege. Jo jeg er veldig stolt av henne, jeg er utrolig glad i henne; men har den misunnelse følelsen inni meg. Hun er så pen, og hun er smart og hun nå skal oppfylle det som var min drøm

oohh lalaaa... lege, pen dame, stå på menneske? Har hun kjæreste? :) hvis ikke, kontaktinfo pliiis?

Anonymkode: b74e0...b6b

• Liker 9
Skrevet

Ja, litt av eit liv du har gitt ho ❤️ Vi skjønar alle at du berre lyger, fordi du kjeder deg 😘 Still deg på eit hjørne, så kan du leike sexolog

Anonymkode: f788c...ff1

• Liker 4
Skrevet

Tror ddtte er en naturlig reaksjon for fldre enn deg. Du er selv antagelig relativt ung enda, se om du finnee litt nye impulsee selv. Hobbyer, fribillig srbeid for ting du brennee for. Du har vørt en god mor og det er det viktigste i livet. Slipp deg lls og bruk de muligheter du har videre ♥️

Anonymkode: 35b21...d3e

• Liker 5
Skrevet

Lol,...

Anonymkode: a954c...66d

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, litt av eit liv du har gitt ho ❤️ Vi skjønar alle at du berre lyger, fordi du kjeder deg 😘 Still deg på eit hjørne, så kan du leike sexolog

Hvorfor tror du dette er løgn? Er det ikke mulig å føle det slik tror du? 

Jeg forstår kjempegodt at det er mulig å føle misunnelse for at datteren nå ligger an til å få akkurat det livet TS hadde ønsket seg. Det endrer så klart ikke at hun er glad i jenta, men de fleste er jo kapable til å tenke mer enn en tanke (og føle mer enn en følelse samtidig). 

Anonymkode: 4ae04...4f5

• Liker 7
Skrevet

Så flott med en så flink og søt datter. Heldig hun som har så flink og snill mor som deg. Kan godt forstå du er stolt.

Forståelig at du noen ganger får tanker om at du så gjerne ville vært i hennes sko og opplevd det samme. Men du må da virkelig bare være glad for at datteren din har fått den anledningen, og at hun er så heldig stilt. Det kunne a vært verre.

Så glad og stolt du må være av henne.

• Liker 5
Skrevet

Det her trenger ikke å være troll. Mange kan kjenne seg igjen i problemstillingen til TS. Vet om flere tilfeller, der de har ønsket å gå i sine fotspor til barna.

Hvorfor roper dere troll for alt mulig? Kan dere ikke å vurdere ett innlegg?

Anonymkode: 52ec0...bf2

• Liker 6
Skrevet

Å leve gjennom barna sine pleier ikke å være det beste. Kanskje har du presset henne til medisinstudiet? Kanskje hun ikke turte å si nei, for det vil såre deg? 

Får virkelig håpe dette er noe hun selv vil og at hun ikke hopper av etter noen år og bebreider deg.

Anonymkode: f131a...cf6

• Liker 5
Skrevet

Har du tenkt på at det ikke er for sent? 

Hva med å gå ned på levestandarden noen år, og så fullføre drømmen din? 

Jeg tror nok du er klar for nudler til middag 3 dager i uka, hvis du ser resultatet i det fjerne. 

• Liker 6
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bør oppsøke helsepersonell, Ts. Dette er ikke sunt. Hvorfor har du pushet henne og ikke latt henne gå sine egne veier?

• Liker 2
Skrevet

Du har gjort det riktige, oppdratt en sterk og smart jente. Ikke la deg knekke av det. Det du opplever er helt normalt og naturlig. Si til fastlegen at du trenger psykolog sånn at ikke sjalusien din går utover forholdet.

Anonymkode: 0191a...043

• Liker 1
Skrevet

Du hadde også klart det hvis du hadde samme oppbacking hjemmefra som hun har og i tillegg valgte å ikke få henne.  Ville du valgt annerledes hvis du kunne velge igjen? Jeg skjønner at det føles litt sårt, men sånn er det. Livet er kort og man må bare slenge seg på før toget går hvis man skal med. Hun er midt i sitt store øyeblikk nå, og hun aner heldigvis ikke hvor fort de neste 20 årene vil gå. Snart er hun der du er, bortsett fra at hun fikk drømmeutdannelsen selvfølgelig, og da er det kanskje hennes tur å se sin datter seile forbi mens hun står igjen. Rist heller av deg misunnelsen og la henne få sitt øyeblikk i solen før hverdagen innhenter henne og både kjaker og pupper begynner å henge.

Skrevet

Dropp misunneselen, bytt den ut med ren og komplett stolthet! De valgene du tok, har ført til at hun har tatt de valgene hun nå tar! Så dette kan du være ufattelig stolt av, tenk for en utrolig god jobb du har gjort som mamma!

Hurra for deg!

Og forresten, om du fikk henne som så ung, og hun nå skal begynne å studere...så kan ikke du være mer enn 40? Knapt? Alle tog er ikke gått for deg, du har mange muligheter- om du selv ønsker å gjøre noe med det!

• Liker 3
Skrevet

Du har nok gått i den fella mange foreldre gjør, å leve litt på nytt gjennom barna sine. Å pushe dem til det foreldrene ikke klarte eller oppnådde. Det er ikke helt ok, men hvis hun er fornøyd så er det jo greit. Jeg skjønner ikke foreldre som er misunnelige på barna sine.. Det er jo de du ihvertfall ønsker alt godt for. Det er jo dessverre typisk med smålighet og misunnelse ellers, men å se på barna som konkurrenter er uforståelig for meg. Det må jeg si. 

• Liker 5
Skrevet

Ble også dytte i retning mine foreldre ønsket. høyrer utdanning, statusjobb osv osv.. 

Jeg hatet det. Turte ikke si noe, redd for foreldrenes reaksjon  på at jeg hadde sviktet som datter. 

Den dag har jeg en høyere utdannelse som jeg ikke bruker, og fagbrevet som jeg elsker!:) 

mine barn skal få leve som dem vil så lenge dem er lykkelig. 

Anonymkode: b7a55...2a7

• Liker 5
Skrevet (endret)
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble også dytte i retning mine foreldre ønsket. høyrer utdanning, statusjobb osv osv.. 

Jeg hatet det. Turte ikke si noe, redd for foreldrenes reaksjon  på at jeg hadde sviktet som datter. 

Den dag har jeg en høyere utdannelse som jeg ikke bruker, og fagbrevet som jeg elsker!:) 

mine barn skal få leve som dem vil så lenge dem er lykkelig. 

Anonymkode: b7a55...2a7

Kjenner meg igjen her bare at jeg ble oppfordret til å ta en utdannelse som var «lavere» enn mine ambisjoner og ønske da mine foreldre mente at det var best (for dem). Jeg sa dem imot men det ble et helvete uten like.. Foreldre må slutte å leve gjennom egne barn og la dem velge selv!

Sitter nå med 2 utdannelser.

Endret av Snaskesnusken
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror du dette er løgn? Er det ikke mulig å føle det slik tror du? 

Jeg forstår kjempegodt at det er mulig å føle misunnelse for at datteren nå ligger an til å få akkurat det livet TS hadde ønsket seg. Det endrer så klart ikke at hun er glad i jenta, men de fleste er jo kapable til å tenke mer enn en tanke (og føle mer enn en følelse samtidig). 

Anonymkode: 4ae04...4f5

Hun har pusher datteren til å følge moren sin drøm 😂

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det her trenger ikke å være troll. Mange kan kjenne seg igjen i problemstillingen til TS. Vet om flere tilfeller, der de har ønsket å gå i sine fotspor til barna.

Hvorfor roper dere troll for alt mulig? Kan dere ikke å vurdere ett innlegg?

Anonymkode: 52ec0...bf2

Grunnen til at folk har vanskeligheter for å tro dette er flere, for eksempel:

1. Hun har pushet barnet til å bli det hun selv ville bli, noe som er en stor no-no på kg. Man dytter ikke eget liv på sine barn og hjernevasker dem til å bli det en selv aldri ble

2. En person som er misunlig på egen datter på denne måten hadde aldri hatt intelligens til å bli lege 

3. Selv om hun var misunnlig, hva er poenget med å skrive det på kg? Hun spør ikke en gang etter hjelp eller råd, hun bare presenterer en situasjon alle vet vil bli dårlig mottatt på kg. Ikke sier hun noe om hva hun føler om at hun er missunlig heller. Var dette reelt, så forventer man noe ala "jeg vet det er galskap" eller "eg vet at dette er feil". Eller lignende. TS viser ingen slike holdninger, hun presenterer dette scenario ganske følelsesløst, som et faktum. Noe som ikke henger sammen med at hun visstnok er plaget av å ha disse følelsene av misunlighet

Anonymkode: 57359...133

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...