Gå til innhold

Hva tenker dere om en mann som ikke leser aviser eller ser på nyheter på tv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En voksen mann som mener at å lese aviser å se tv har negativ påvirkning.

Anonymkode: 389ac...413

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal man på død og liv tenke så mye over hva andre gjør? 

Anonymkode: fd35e...d10

• Liker 3
Skrevet

Bare jeg som synes det er rart.Selv liker jeg å lese aviser ,ser ikke så mye på nyheter.Men liker å følge meg litt.Synes det er rart at man liksom melder seg helt ut fra hva som foregår i resten av verden.

Skrevet (endret)

Helt enig med han.

Jeg kan ikke fordra nyheter på tv eller papiraviser.

Tv er for underholdning, og skal jeg kose meg med noe i hånda å lese så foretrekker jeg bok.

Jeg scroller gjennom de største nettavisene daglig, som oftest, men mest fordi jeg er på jobb og kjeder meg, eller fordi jeg vil ha en viss oversikt over hva folk er opptatt av for tiden, slik at jeg kan ha et lite repertoar av smalltalk å falle tilbake på om jeg mot formodning skulle være fanget i en situasjon hvor  jeg skulle stå i fare for å måtte kommunisere normalt med et annet menneske.

Men sånn i det store og det hele så interesserer nyheter meg midt i ræva.

Om det skulle forekomme noen virkelig store noen, som faktisk påvirker meg personlig, så vil jeg uansett merke det, og alt annet har ingen betydning.

Endret av 282_NaughtySpark
  • Liker 1
Skrevet

Jeg finner det merkelig at mennesker ikke er interessert i å vite hva som foregår i verden. Både på nasjonalt og internasjonalt nivå.

Som regel er dette mennesker jeg ikke går godt overens med.

• Liker 5
Skrevet

Greit nok det. Nyhetene viser uansett ikke hva som virkelig skjer. 

Anonymkode: f46a6...d65

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

:klo:

Anonymkode: 2445f...fbc

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor kan man da få vite hva som skjer? Og hva viser egentlig nyhetene om det ikke er.. ja, nettopp nyheter?

Anonymkode: 3b478...46b

• Liker 1
Skrevet

Klassekampen forsøkte å «grave sin egen grav» i fjor ved å skrive en forsideartikkel om såkalte nyhetsvegrere, mennesker som velger å ikke bruke tiden på nyheter. De virket veldig fornuftige alle sammen og inspirerte meg til å si opp abonnementet.

Anonymkode: 8f74e...758

• Liker 1
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En voksen mann som mener at å lese aviser å se tv har negativ påvirkning.

Jeg tenker han har en diagnose av noe slag. 

Holder meg laaaaangt unna!

Anonymkode: dc601...dfc

Skrevet
33 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Jeg finner det merkelig at mennesker ikke er interessert i å vite hva som foregår i verden. Både på nasjonalt og internasjonalt nivå.

Som regel er dette mennesker jeg ikke går godt overens med.

Man vet jo en hel del om hva som foregår i verden uten media. Hvis du går ut, eller blir innendørs for den saks skyld, bombarderes hjernen med sanseinntrykk fra nettopp verden. Nyheter er servert gjennom et medium, de er «scriptede» og har forskjellige formål. Du kan lære like mye av å lese bøker eller bare gå deg en tur.

• Liker 1
Skrevet

Det er så mange som vegrer seg for å se og høre om ting de ikke liker, blir skeptiske til eller redde for. Som lar seg påvirke negativt. Om det er at de er ekstra sarte sjeler eller at de har hodet fullt av mye negativt fra før så kan en jo forstå det. Selv orker jeg ikke å forholde meg så mye til mennesker som ikke følger litt med i samfunnet og verden. De får jo et snevert perspektiv da, og kjedelige å snakke med. Er det diagnoser inne i bildet, så kan jeg akseptere det. Men de fleste har godt av å ikke være så navlebeskuende...

Skrevet

Finnes det folk under 60 som fortsatt ser på nyheter på TV???

Anonymkode: 87bfe...76c

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Finnes det folk under 60 som fortsatt ser på nyheter på TV???

Anonymkode: 87bfe...76c

Ja, de fins. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Man vet jo en hel del om hva som foregår i verden uten media. Hvis du går ut, eller blir innendørs for den saks skyld, bombarderes hjernen med sanseinntrykk fra nettopp verden. Nyheter er servert gjennom et medium, de er «scriptede» og har forskjellige formål. Du kan lære like mye av å lese bøker eller bare gå deg en tur.

Hvordan i allverden skal man få med seg hva som skjer i verden ved å gå en tur eller lese en bok?

Bøker skrives om ting som er såpass langt tilbake i tid at det kan være for sent å gjøre noe med det, og du skal gå jævlig langt om du skal få med deg internasjonale begivenheter.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Det er så mange som vegrer seg for å se og høre om ting de ikke liker, blir skeptiske til eller redde for. Som lar seg påvirke negativt. Om det er at de er ekstra sarte sjeler eller at de har hodet fullt av mye negativt fra før så kan en jo forstå det. Selv orker jeg ikke å forholde meg så mye til mennesker som ikke følger litt med i samfunnet og verden. De får jo et snevert perspektiv da, og kjedelige å snakke med. Er det diagnoser inne i bildet, så kan jeg akseptere det. Men de fleste har godt av å ikke være så navlebeskuende...

Men sannheten er at du ikke erfarer noe direkte ved å få det presentert gjennom en kanal, da bør du i hvert fall være svært kritisk til det du blir servert. Problemet med pressen er at pressen setter målet høyere enn veien, og derfor er det mange som tror de «følger med» som egentlig bare kjøper seg manglende evne til selvstendig tenkning. Vi tror vi vet noe om Erna Solberg uten noen sinne å ha møtt henne personlig, og det er litt problematisk. Faktumet er at vi ikke hadde visst hun eksisterte en gang, hvis ikke det hadde vært for pressen. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Hvordan i allverden skal man få med seg hva som skjer i verden ved å gå en tur eller lese en bok?

Bøker skrives om ting som er såpass langt tilbake i tid at det kan være for sent å gjøre noe med det, og du skal gå jævlig langt om du skal få med deg internasjonale begivenheter.

Trenger jeg virkelig å svare på det spørsmålet? En bok er gjerne en subjektiv erfaring som er mye mer verdt som formidlingsmedium enn organisert presse. Formålet er ikke å finne ut av hvordan kvinner har det i Uganda, eller om Per Sandberg har flere skjeletter i skapet, men sann, subjektiv formidling, og det har rett og slett høyere kommunikativ verdi. 

Og samtidslitteratur eksisterer, for øvrig...

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men sannheten er at du ikke erfarer noe direkte ved å få det presentert gjennom en kanal, da bør du i hvert fall være svært kritisk til det du blir servert. Problemet med pressen er at pressen setter målet høyere enn veien, og derfor er det mange som tror de «følger med» som egentlig bare kjøper seg manglende evne til selvstendig tenkning. Vi tror vi vet noe om Erna Solberg uten noen sinne å ha møtt henne personlig, og det er litt problematisk. Faktumet er at vi ikke hadde visst hun eksisterte en gang, hvis ikke det hadde vært for pressen. 

Vet ikke helt hvorfor en må møte politikere personlig?!

Er alltid kritisk til det jeg leser, og jeg forholder meg langt fra til en kilde. Så jeg ser ikke på en kanal 🙂 tror jeg får med meg det meste i løpet av døgnet, men ikke alt jeg fordyper meg noe særlig i. Bruker tid på det som engasjerer meg mest. 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Trenger jeg virkelig å svare på det spørsmålet? En bok er gjerne en subjektiv erfaring som er mye mer verdt som formidlingsmedium enn organisert presse. Formålet er ikke å finne ut av hvordan kvinner har det i Uganda, eller om Per Sandberg har flere skjeletter i skapet, men sann, subjektiv formidling, og det har rett og slett høyere kommunikativ verdi. 

Og samtidslitteratur eksisterer, for øvrig...

Og som sagt er du en person jeg ikke ville gått overens med. Du leste ikke andre avsnitt kombinert med en litt for stor touch av paranoia til at jeg ville tilbragt noe tid med deg.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Vet ikke helt hvorfor en må møte politikere personlig?!

Er alltid kritisk til det jeg leser, og jeg forholder meg langt fra til en kilde. Så jeg ser ikke på en kanal 🙂 tror jeg får med meg det meste i løpet av døgnet, men ikke alt jeg fordyper meg noe særlig i. Bruker tid på det som engasjerer meg mest. 

Rent filosofisk og på kosmisk skala kan en jo innvende at krigen i Syria ikke er viktigere enn en kongle som faller fra et tre. Jeg for min del er fornøyd med å selv bestemme hva som er viktig, ikke la andre diktere det for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...