Gå til innhold

Hund med "åpent" sår

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hunden min skadet seg og fikk et litt åpent sår der man kan se inn på kjøttet. Veterinær sa vi skulle smøre med desinfek og passe på at det ikke ble infeksjon. Men jeg glemte spørre hvor lenge jeg burde holde hunden inne? Hvor mye må såret gro før han kan få gå ut? 

Anonymkode: b6386...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor er såret? 

Anonymkode: 70f3a...d5d

På magen. Kanskje i underkant av 1 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på at hunden ikke slikker seg og du kan legge noe over såret for å beskytte mot dritt når dere går ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hund må jo få gå ut selv om den har sår, men ikke alene. Du må gå tur med den i bånd som alle andre hundeeiere.

Bør han ikke gå med krage, så han ikke slikker på såret sitt? Sitter det sånn til på magen at hunden når det med tungen?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Million said:

En hund må jo få gå ut selv om den har sår, men ikke alene. Du må gå tur med den i bånd som alle andre hundeeiere.

Bør han ikke gå med krage, så han ikke slikker på såret sitt? Sitter det sånn til på magen at hunden når det med tungen?

Ingen krage, dyrlegen sa det ikke var nødvendig. Den slikket litt i begynnelsen, men har ikke sett den slikket det i det siste, såret har ikke blitt verre heller, så ser ut som dyrlegen sin vurdering var riktig på det. Skulle kanskje nevnt at siste veterinærbesøk var oppfølging, såret hadde allerede grodd en ukes tid siden dyrlegen renset det. Men han sa ikke noe om jeg skulle holde hunden inne eller om den kunne gå ut i hagen og på tur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, tispen jeg har, er kastrert og har fått åpnet hele magen under operasjonen, og sydd igjen. Selv med et så stort gjensydd sår, hørte jeg ingenting om at hun skulle være inne eller noe etterpå. Vi gikk korte turer da, pga hun kanskje ikke var i storform, men det virket som hun aldri hadde vært gjennom noen operasjon allerede etter 24 timer.

Så vi gikk ut som vanlig, tross operasjonssår, men kortere turer da. Det lille såret du beskriver (1 cm?) er ingen grunn til å holde hunden inne. Særlig ikke når det allerede har fått gro en uke etter siste vet.besøk.

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville og gått tur som vanlig, i bånd. Ikke løping i gjørme eller bading i myr, men å spasere på vei eller sti bør overhodet ikke være noe problem. 

Anonymkode: 70f3a...d5d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...