Marina75 Skrevet 12. april 2005 #1 Skrevet 12. april 2005 Vi er blitt bedt i en komfirmasjon til sønnen til sjefen min. Jeg har godt forhold til sønnen og sjefen og vi er blitt bedt for det de har ikke så stor familie å be. Tenkt å gi en pengegave, men hvor mye skal vi gi? Har dere noen forslag?
Gjest Anonymous Skrevet 12. april 2005 #2 Skrevet 12. april 2005 Det kommer jo selvfølgelig an på økonomien din og om dere har en del kontakt med denne familien, men jeg synes 200-300 kroner bør holde så lenge dere ikke er i familie. Hilsen Lille meg
Gjest Anonymous Skrevet 12. april 2005 #3 Skrevet 12. april 2005 200-300 kroner bør holde så lenge dere ikke er i familie.Hilsen Lille meg To eller flere i en konfirmasjon med gave til kr. 200-300.-? :o Det er tross alt konfirmasjon og man får servert mat. Noen hundrelapper pr. pers. bør man legge i en gave.
metteflette Skrevet 12. april 2005 #4 Skrevet 12. april 2005 Jeg skal gi 200,- kr til stedatteren til venninen min, og vi er ikke invitert. Så jeg synes kanskje 2-300 kr var litt lite når dere er invitert... Hvis det er en gutt kan du jo kjøpe en kul seddelklype og feste det resterende i den?
Gjest Carmenlita Skrevet 12. april 2005 #5 Skrevet 12. april 2005 Gi etter evne og hva lommeboka tillater. Det er ingen fasit på dette. Man kan ikke kreve at en person som kanskje har veldig lite å rutte med skal bruke flere hundre kroner på en gave! Ærlig talt!
Gjest Anonymous Skrevet 12. april 2005 #6 Skrevet 12. april 2005 Gi etter evne og hva lommeboka tillater. Det er ingen fasit på dette. Man kan ikke kreve at en person som kanskje har veldig lite å rutte med skal bruke flere hundre kroner på en gave! Ærlig talt! Det er riktig, men jeg vil tro det er et fåtall som ikke har råd til å bruke noen hundrelapper på en konfirmasjonspresang. Mange gjør lite av å bruke en hundrelapp på snop og enda en hundrelapp på å leie film en kveld de kjeder seg. Man inviteres i selskap og vertskapet har hatt mye bry med å stelle i stand både hus og mat...så det skulle bare mangle at folk ikke ga en skikkelig presang. Utrolig hvor gniene mange i vårt velstandsland er.
Marina75 Skrevet 13. april 2005 Forfatter #7 Skrevet 13. april 2005 Takk for mange svar. Vi tenkte litt på å gi 500,- Var redd for at det var for lite,men etter som dere sier burde det holde. Har ikke lyst til å virke kip..
sommerfuglene Skrevet 13. april 2005 #8 Skrevet 13. april 2005 Jeg synes 500 kr holder lenge! I flere av de konfirmasjonene jeg har vært i, gir tanter og onkler 500 kr. Så kanskje 400 kr er passe?! Gaven er tross alt ikke betaling for maten!
Mariette Skrevet 13. april 2005 #9 Skrevet 13. april 2005 Det er riktig, men jeg vil tro det er et fåtall som ikke har råd til å bruke noen hundrelapper på en konfirmasjonspresang. Mange gjør lite av å bruke en hundrelapp på snop og enda en hundrelapp på å leie film en kveld de kjeder seg. Man inviteres i selskap og vertskapet har hatt mye bry med å stelle i stand både hus og mat...så det skulle bare mangle at folk ikke ga en skikkelig presang. Utrolig hvor gniene mange i vårt velstandsland er. Er så lei av å høre om "velstandsnorge", jeg. Det er faktisk ikke alle som har like god råd, uansett hvor rikt Norge burde være. Men til tema: jeg skal selv i konfirmasjon til min kusine i mai, og jeg tenkte på å enten gi henne gavekort eller noe annet hun kan ha glede av. Jeg føler penger er litt vanskelig siden man ikke alltid har allverden å gi, og man fort føler seg smålig om man finner ut at man er den som gir minst. Men dette er jo sønnen til sjefen din, så jeg synes 400 kroner høres ut som nok. Eller kanskje en liten gave, og litt penger ved siden av? Det er kanskje viktig å tenke på hvor godt forhold du har til konfirmanten også?
momo Skrevet 13. april 2005 #10 Skrevet 13. april 2005 Synes også 500 kr høres ut som en grei sum og gi.
Gjest skindeep Skrevet 13. april 2005 #11 Skrevet 13. april 2005 500 hørest bra ut. Jeg skal på konfirmasjon til søskenbarnet mitt og har tenkt å gi 300,- Har ikke så god råd akkurat i skrivende stund, men synest også at det er nok fra meg.
koldbruna Skrevet 13. april 2005 #12 Skrevet 13. april 2005 Jeg kommer til å gi 300 kr til tanteungen min i konfirmasjonsgave.Føler at jeg ikke har råd til mer. Koldbruna
Gjest Anonymous Skrevet 13. april 2005 #13 Skrevet 13. april 2005 Jeg kommer til å gi 300 kr til tanteungen min i konfirmasjonsgave.Føler at jeg ikke har råd til mer. Koldbruna Det var jo veldig kjipt da, men har man ikke råd, så har man ikke. 500 kr høres akkurat passe ut, trådstarter.
sixx Skrevet 13. april 2005 #14 Skrevet 13. april 2005 500 kr høres akkurat passe ut' date=' trådstarter.[/quote'] Det kommer da litt an på hvor mange man er. Kr. 500,- fra en familie på fem gjester blir jo litt annet enn det samme beløpet fra en singel gjest.
Gjest skindeep Skrevet 13. april 2005 #15 Skrevet 13. april 2005 Siden det ikke er noe slektskap mellom dere, synest jeg 500,- er nok.
Gjest Helga the Hotwaxer Skrevet 1. mai 2005 #16 Skrevet 1. mai 2005 Gi etter evne, det er ingen konkurranse om å gi mest eller hva? Synes 500 kroner er helt passe. Og nei, en pengegave ansees ikke som betaling for maten. I så fall skulle pengene gått til konfirmantens familie Jeg skal i konfirmasjon til helgen og kommer til å gi øredobber og armbånd fra en smykkeserie jeg vet hun liker og en pengegave på 1000 kroner (hun sparer til førerkort). Hva andre mennesker velger å gi gir jeg blanke blaffen i. Kan nesten ikke tro at voksne mennesker er så usikre på seg selv at de må sammenligne pengesummen med andre.
Pasha Skrevet 1. mai 2005 #17 Skrevet 1. mai 2005 var i konfirmasjon til fetteren til sambo i fjor,, da gav vi 500 kr,, hadde aldri sett gutten noen av oss (vel sambo hadde vel sett han før x antall år siden),, men vi synes det var en riktig sum å gi.. kusinene hans fikk det samme.. disse har vi riktignok litt mer kontakt med. men men... (dvs ser dem noen få ganger i året,, bør virklig bli flinkere der føler jeg)
Gjest Anonymous Skrevet 2. mai 2005 #18 Skrevet 2. mai 2005 Er tante til en jente som skal konfirmeres. Vi er 2 voksne og 3 små barn som er invitert. Tenkte å gi 750 kr men er veldig usikker om beløpet virker kjipt eller greit. Syns dette er veldig vanskelig. Kunne ha kjøpt en ting men hun ønsker seg penger.
Gjest Anonymous Skrevet 3. mai 2005 #19 Skrevet 3. mai 2005 tenkte å gi 500 kr fra meg, mann og to barn til min fetter. vi har ikke mye å rutte med vi heller, men 500 er jo greit syntes vi. ville egentlig kjøpe gave, men gave til gutter er så vanskelig!!! noen som har forslag? kan jo ikke akkurat kjøpe et smykke heller, han ville aldri gått med det!!!
Gjest Anonymous Skrevet 3. mai 2005 #20 Skrevet 3. mai 2005 Jeg synes at 500 kroner høres mer enn bra ut. Det var det beløpet jeg fikk av de fleste onklene og tantene mine da jeg ble konfirmert. Så dere er nok langt fra "kjipe". :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå